Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

fazer 600 - gaźnik vs wtrysk
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=20&t=14855
Strona 1 z 1

Autor:  yaro29 [ 2013-11-23 19:52:39 ]
Tytuł:  fazer 600 - gaźnik vs wtrysk

Witam,

noszę się z zamiarem zakupu fazera. Na pewne moje pytania uzyskałem już odpowiedź ale mam jeszcze kilka.
W tym poście interesuje mnie kwestia różnic szeroko pojętych pomiędzy fazerami z gaźnikami i wtryskiem.
Wiem, że chcę zakupić fazera po 2000r z kocimi oczyma. podobają mi się wizualnie 2 modele o różnych cenach.
Poza wyglądem różnią się w szczególności właśnie gaźnik/wtrysk.
Ale różnią się też znacznie ceną.
Czy w przypadku - założenie hipotetyczne - stan obu maszyn byłby podobny, to czy warto dopłacać ponad 2 k za młodszy rocznik z wtryskiem?
Linki do obu modeli:

http://motorimport.otomoto.pl/yamaha-fz ... 35637.html

http://tablica.pl/oferta/yamaha-fazer-6 ... f06194067b

Dzięki i pozdr

Autor:  rhazz [ 2013-11-23 20:01:45 ]
Tytuł:  Re: fazer 600 - gaźnik vs wtrysk

Fz6 to jest dużo nowszy motocykl, inaczej zbudowany, wtrysk = większe spalanie, bardziej wyczuwalna moc.
Gaźnikowe moto to przede wszystkim moc ograniczona Twoją fantazją :D
Jak masz te 2 tys to bierz fz6 bo to lepsze moto, choć dużo łatwiejsze (nudniejsze) w prowadzeniu ;)
Ja stawiam na gaźniki...a w fzs 1000 to już wgl jest ubaw :D

Autor:  franc [ 2013-11-23 20:56:18 ]
Tytuł:  Re: fazer 600 - gaźnik vs wtrysk

rhazz napisał(a):
Fz6 to jest dużo nowszy motocykl, inaczej zbudowany, wtrysk = większe spalanie, bardziej wyczuwalna moc.
Gaźnikowe moto to przede wszystkim moc ograniczona Twoją fantazją :D
Jak masz te 2 tys to bierz fz6 bo to lepsze moto, choć dużo łatwiejsze (nudniejsze) w prowadzeniu ;)
Ja stawiam na gaźniki...a w fzs 1000 to już wgl jest ubaw :D


Czy ja wiem wtrysk i duże spalanie ,jak miałem FZ6 to 6l nie przekraczało i to nawet przy dzidowaniu więc nie jest źle a wtrysk to same zalety żadnego pitolenia z saniem zapalasz i chodzi zimą paliwo nie schodzi jak z gaźników po całej zimie tryk i chodzi a najważniejsze zadnych czynności serwisowych mycia czyszczenia i regulacji wtrysk to same zalety nie należy się bać nowego .
A i cugu FZ6 nie brakuje więc warto dopłacić te 2 tyś jeśli stan jest ok moto o wiele nowocześniejsze alu rama i wygląd kozacki i świetnie się prowadzi
ja bym brał FZ6
ale zrobisz jak zechcesz to przecież Ty masz kase do wydania

Autor:  Wojt@s [ 2013-11-23 22:48:48 ]
Tytuł:  Re: fazer 600 - gaźnik vs wtrysk

Cytuj:
czynności serwisowych mycia czyszczenia i regulacji wtrysk

Wcale nie ma??
- synchronizacja przepustnic
- korekta dawek
- czyszczenie sitek na myjce ultradźwiękowej
- padające regulatory ciśnienia na listwie
- wymiana gumek - oringów gdzie cena np 220zł za 4 szt bo tylko ASO

Autor:  franc [ 2013-11-24 09:20:40 ]
Tytuł:  Re: fazer 600 - gaźnik vs wtrysk

Wojt@s napisał(a):
Cytuj:
czynności serwisowych mycia czyszczenia i regulacji wtrysk

Wcale nie ma??
- synchronizacja przepustnic
- korekta dawek
- czyszczenie sitek na myjce ultradźwiękowej
- padające regulatory ciśnienia na listwie
- wymiana gumek - oringów gdzie cena np 220zł za 4 szt bo tylko ASO


Panie Wojtku ale czy tak często jak w gaźnikach ??? gdzie ceny za mycie regulacje gaźników też nie są małe

Autor:  electro [ 2013-11-24 14:08:16 ]
Tytuł:  Re: fazer 600 - gaźnik vs wtrysk

Mam gaźnikowca, wziąłbym wtrysk gdybym miał fundusze :)

Autor:  lukimaster [ 2013-11-24 16:02:20 ]
Tytuł:  Re: fazer 600 - gaźnik vs wtrysk

Wojt@s napisał(a):
Cytuj:
czynności serwisowych mycia czyszczenia i regulacji wtrysk

Wcale nie ma??
- synchronizacja przepustnic
- korekta dawek
- czyszczenie sitek na myjce ultradźwiękowej
- padające regulatory ciśnienia na listwie
- wymiana gumek - oringów gdzie cena np 220zł za 4 szt bo tylko ASO


No tak..ale na przestrzeni np.50 tys.km ile razy wykonuje się tą czynność ?

Autor:  Wojt@s [ 2013-11-24 20:30:58 ]
Tytuł:  Re: fazer 600 - gaźnik vs wtrysk

Cytuj:
No tak..ale na przestrzeni np.50 tys.km ile razy wykonuje się tą czynność ?


co 24 tys km dla fz6/fz1/fz8 jak mnie pamięć nie myli.

Autor:  bierny [ 2013-11-24 20:36:34 ]
Tytuł:  Re: fazer 600 - gaźnik vs wtrysk

Z jakiegoś powodu producenci przeszli z gaźnika na wtrysk. I właśnie motocykle na wtrysku są droższe, więc coś w tym musi być... Generalnie jak to z Rhazzem mówimy - wtrysk jest lepszym rozwiązaniem, chociaż z drugiej strony coś nawali i masz tzw. "error" i nic nie zrobisz... stoisz, a na gaźniku zawsze jakoś, chociażby w trybie szarpanej jazdy się gdzieś dowleczesz...

No i jedna arcy ważna różnica - na gaźniku jest frajda ze strzelania z komina w tunelu :D

Autor:  electro [ 2013-11-24 20:48:59 ]
Tytuł:  Re: fazer 600 - gaźnik vs wtrysk

Przeszli na wtrysk z powodu norm emisji spalin.
Chociaż dla mnie wtrysk jest mniej obsługowy. Swoją drogą dlaczego niby w moto trzeba tyle robić przy wtryskach co 24k km, a w samochodzie obsługa jest praktycznie zerowa i wszystko chodzi ok?

Autor:  lukimaster [ 2013-11-24 20:52:31 ]
Tytuł:  Re: fazer 600 - gaźnik vs wtrysk

bierny napisał(a):

No i jedna arcy ważna różnica - na gaźniku jest frajda ze strzelania z komina w tunelu :D


W FZ6 na kominach LeoV. bez Db-killera i katalizatora [i bez sondy lambda] też strzelał na pół metra ogniem :twisted:
Mimo wszystko wtrysk paliwa to ogromna wygoda.
Wojtas śmiem twierdzić że w serwisie Yamahy często zapominają o tej czynności jak regulacja wtrysku :wink:

Autor:  Wojt@s [ 2013-11-24 20:54:51 ]
Tytuł:  Re: fazer 600 - gaźnik vs wtrysk

Cytuj:
Chociaż dla mnie wtrysk jest mniej obsługowy. Swoją drogą dlaczego niby w moto trzeba tyle robić przy wtryskach co 24k km, a w samochodzie obsługa jest praktycznie zerowa i wszystko chodzi ok?


W aucie masz 1 przepustnice. Tutaj masz 4 np w fz6 , 8 przepustnic w gixie

ASO pamięta, przecież jest to zawarte w tabelce że przy danym przebiegu. A że jak chodzi to chodzi ....

Autor:  gumol1987 [ 2014-06-05 19:17:15 ]
Tytuł:  Re: fazer 600 - gaźnik vs wtrysk

A ja mam takie pytanie odnośnie wtrysku.
Ogólnie sie mówi, że wtrysk sam dobierze odpowiednią dawkę paliwa, np. przy zmianie wydechu na przelot sam sobie zwiększy ilość paliwa bo jak wiadomo "przelot" = więcej powietrza.
Ale czy komputer sterujący wtryskiem zwiększy wtedy tylko ilość paliwa czy zmieni skład mieszanki?
Bo widziałem już nie raz moto na wtrysku, gdzie były nowe filtry powietrza a świece czarne, okopcone co ewidentnie wskazuje na zbyt bogatą mieszankę. W gaźniku można to łatwo wyregulować ale jak jest na wtrysku?
Tak samo jak się mają ustawienia fabryczne do moto co ma przelatane np. 60 czy 80 tyś. km? Wtedy te serwisowe nastawy mogą być albo za "bogate" albo za "ubogie" Wtrysk też sam to sobie ustawi? Czy właśnie po to sie robi kontrolę i ewentualną korektę dawek, jak pisał Wojtas?
Pytam bo nigdzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, wszędzie tylko że wtrysk jest "inteligentny" i sam dobiera optymalne dawki... Ale dobiera tylko ilość paliwa czy także sobie ustala skład mieszanki?

Autor:  Wojt@s [ 2014-06-05 19:59:22 ]
Tytuł:  Re: fazer 600 - gaźnik vs wtrysk

Dla przykładu FZ6:
- są śruby od składu mieszanki
- są śruby od regulacji przepustnic
Fabryka podaje podciśnienie jakie jest wzorcowe np 3 cylinder i do tego ustawia się reszte.

Wielu ludzi myli układy wtryskowe z pojazdów z 1 przepustnicą i wspólnym kolektorem ssącym. Tam ECU dzięki czujnikowi temp. sondzie lambda, i masie innych czujników jest w stanie wydłużyć czas wtrysku/skrócić dzięki czemu jest albo bogaciej albo ubogo. Jest wspólny kolektor ssący więc wszystkie 4,6,8 cylindrów dostaje taką samą dawkę , tak samo powietrza gdyż jest jedna przepustnica.

W moto na 1 cylinder przypada oddzielny kolektor ssący , który jest odlewem w głowicy , 1 wtryskiwacz, częścią wspólną jest tylko airboxa i linia paliwowa wraz z regulatorem ciśnienia paliwa. I tutaj ECU ma wgraną mapę, a tak naprawdę czujniki to lekka korekta i kontrola czy skład mieszanki jest stechiometryczny a reszta to tak naprawdę sterowanie zapłonem ( zmienna mapa ). Dodatkowo w moto podciśnienia są wyrównane dla cylindrów pracujących parami, 1 i 4 , 2 i 3.

Bardziej łopatologicznie się nie da, wtrysk w moto jest obsługowy.

Autor:  gumol1987 [ 2014-06-05 20:32:45 ]
Tytuł:  Re: fazer 600 - gaźnik vs wtrysk

Wojt@s napisał(a):
I tutaj ECU ma wgraną mapę, a tak naprawdę czujniki to lekka korekta i kontrola czy skład mieszanki jest stechiometryczny a reszta to tak naprawdę sterowanie zapłonem ( zmienna mapa )

A więc czy przy dużym przebiegu np. 80 tyś. ECU sam dobierze odpowiednią dawkę do stopnia zużycia silnika czy będzie nadal podawał ilości fabryczne? Bo mogą wtedy być potrzebne inne czasy wtrysku...Tak samo przy "przelocie" (ubogo) czy brudnym filtrze powietrza (bogato) ECU tylko zmieni ilość podawanego paliwa czy zmieni także AFR?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/