Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: FZS 600 i opony
PostNapisane: 2014-03-28 15:16:26 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-03-10 14:56:15
Posty: 7
Lokalizacja: Świdnik / Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fzs 600
Jako, że przyszedł czas na wymianę opon.
Chciałem się dowiedzieć u szanownych kolegów jak wygląda opcja wstawienia szerszych opon niż podaje producent ? Jako, że ciężko jest dostać zalecane przez producenta, i jest mały wybór.
I tutaj pytanie, duży wpływ mają one na jadę, bezpieczeństwo, prowadzenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FZS 600 i opony
PostNapisane: 2014-03-28 15:16:26 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-03-28 15:45:06 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Ja z tyłu mam taką jak zaleca producent, akurat 160/60 w 17" nie jest jakimś szczególnie trudno dostępnym rozmiarem i w zasadzie każdą oponę w takim rozmiarze znajdziesz, gorzej z przodem bo o 110 już trochę gorzej. Ja u siebie z przodu mam 120/60 i jeździ się...lepiej, ja odniosłem wrażenie, że moto łatwiej się prowadzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-28 15:50:36 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Jeździłem na komplecie roadsmartów 120 i 170. Tył nie ma znaczenia czy 160 czu 170 różnica jest niewyczuwalna poza tym że trudniej ją domknąć na zakręcie. Natomiast jeśli chodzi o przód to 120 pływa po drodze, dużo gorzej mi się prowadziła, moto było trudniejsze w prowadzeniu, a w koleinach jechało gdzie chciało ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-28 16:23:22 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-01-18 14:03:56
Posty: 155
Lokalizacja: na zachód od Wawy
Płeć: Mężczyzna
Telefon: służbowy
Obecne moto: fz6
Szersze opony powodują, że moto lepiej jedzie po prostej. Jest bardziej stabilny, ale potrzeba więcej siły do przerzucania go w zakrętach. Nie wiem jak będzie się układała szersza opona na feldze, ale ja szczerze mówiąc szukałbym opon w fabrycznym rozmiarze. Za coś w końcu biorą kasę inżynierowie w Japonii.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-28 16:35:50 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-03-10 14:56:15
Posty: 7
Lokalizacja: Świdnik / Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fzs 600
Tylko właśnie największy jest problem z przodem bo ciężko coś dopasować sensownego.
A jak jest z oponami różnych producentów ? Wiem, że się nie powinno ale czy ktoś już coś takiego eksperymentował ?
Sami na czym jeździliście ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-28 17:30:40 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Jest od tego odpowiedni dział -> viewtopic.php?f=22&t=1595&hilit=opona&start=960


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-28 21:25:43 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
fazi86, weź no nie kombinuj lepiej. Skoro piszesz, że ten rozmiar jest niedostępny to znaczy że szukasz używek (bo to najpopularniejszy rozmiar gumy na świecie).
Możesz zalać gorszy olej i wymieniać go po dwukrotnym przebiegu serwisowym, lać słabej jakości paliwo, nie wymieniać filtrów, jeździć ze słabej jakości akumulatorem i na ślizgającym się sprzęgle, używać słabej jakości zamienników itp. FZS600 to nie rower, opony mają być świeże!
To jest najgorszy element do szukania oszczędności. Możesz się naczytać jak to dwuletnie mało jeżdżone opony są cudowne, ale to nieprawda - nikt kto traktuje jazdę na motocyklu poważnie tego nie potwierdzi.
Odżałuj raz kasę i kup nówki, nie pożałujesz. Ludzie wkładają jakieś próchno, a potem jest lament, że opona na zakręcie się ślizga. Policz sobie ile Cie wyniesie naprawa po glebie i czy warto tak ryzykować.
Sam w tym roku wrzuciłem w opony ponad 10% wartości motocykla :evil: i naprawdę czuć różnicę :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-29 01:20:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
sasza7 napisał(a):
Możesz się naczytać jak to dwuletnie mało jeżdżone opony są cudowne, ale to nieprawda - nikt kto traktuje jazdę na motocyklu poważnie tego nie potwierdzi.

Traktuję jazdę na motocyklu bardzo poważnie i uważam że guma średnia to guma 5 letnia...
Skoro gumy mają 5 lat gwarancji tzn że przez ten czas nie tracą swoich właściwości, miękkości itp!
Sam jak szukam gum to zawsze szukam 2-3 letnich nówek bo są tańsze średnio o 200zł. Robię po 10-15tys km sezonowo i w życiu nie zauważyłem żeby 2 letnia opona miała gorsze właściwości ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-29 01:37:41 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-10-07 22:52:01
Posty: 205
Lokalizacja: Żywiec/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 694 667 723
Obecne moto: YZF600R
Ja mam różnych producentów i da się jeździć, ale lepiej mieć te same gumy, ze względu na konstrukcję, która gwarantuje jednakowe tempo nagrzewania się ogumienia, co jest bardzo istotne, oraz podobne odprowadzanie wody, co jest mniej istotne. Zależy jak chcesz jeździć.

Co do rozmiaru to nie kombinuj. Np. w kocie na 180 z tyłu jeździ się fatalnie...(ale co człowiek to opinia)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-29 01:50:59 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
rhazz napisał(a):
sasza7 napisał(a):
Możesz się naczytać jak to dwuletnie mało jeżdżone opony są cudowne, ale to nieprawda - nikt kto traktuje jazdę na motocyklu poważnie tego nie potwierdzi.

Traktuję jazdę na motocyklu bardzo poważnie i uważam że guma średnia to guma 5 letnia...
Skoro gumy mają 5 lat gwarancji tzn że przez ten czas nie tracą swoich właściwości, miękkości itp!
Sam jak szukam gum to zawsze szukam 2-3 letnich nówek bo są tańsze średnio o 200zł. Robię po 10-15tys km sezonowo i w życiu nie zauważyłem żeby 2 letnia opona miała gorsze właściwości ;)

Dwu letni leżak (czyli nigdy nie założona opona wyprodukowana ponad dwa lata wcześniej - ale bez przesady z tym ponad) jest ok ;)
Ale opona która jeździła ale ma jeszcze "sporo mięsa" kupiona gdzieś na bazarze - tej bym nie ufał i takiej dotyczył mój post.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-29 02:13:53 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-05-31 11:38:02
Posty: 699
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 CBF 1000A
A ja mogę sprzedać taka 120/70/17 metzeler z6 roadtec za 50 zl.zdjąłem ja z hanki bo wymieniłem komplet, guma jest ok więc jak coś to pw ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-29 02:22:36 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
Cytuj:
Dwu letni leżak (czyli nigdy nie założona opona wyprodukowana ponad dwa lata wcześniej - ale bez przesady z tym ponad) jest ok


a teraz informacja która was zaskoczy :)

nowe i pełnowartościowe opony zgodnie z polską Normą PN-C-94300-7:1997. „Ogumienie. Pakowanie, przechowywanie i transport” gdzie za opony pełnowartościowe uważa się opony nie starsze niż 36 miesięcy od daty produkcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-29 19:05:08 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-03-10 14:56:15
Posty: 7
Lokalizacja: Świdnik / Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fzs 600
sasza7 napisał(a):
fazi86, weź no nie kombinuj lepiej. Skoro piszesz, że ten rozmiar jest niedostępny to znaczy że szukasz używek (bo to najpopularniejszy rozmiar gumy na świecie).
Możesz zalać gorszy olej i wymieniać go po dwukrotnym przebiegu serwisowym, lać słabej jakości paliwo, nie wymieniać filtrów, jeździć ze słabej jakości akumulatorem i na ślizgającym się sprzęgle, używać słabej jakości zamienników itp. FZS600 to nie rower, opony mają być świeże!
To jest najgorszy element do szukania oszczędności. Możesz się naczytać jak to dwuletnie mało jeżdżone opony są cudowne, ale to nieprawda - nikt kto traktuje jazdę na motocyklu poważnie tego nie potwierdzi.
Odżałuj raz kasę i kup nówki, nie pożałujesz. Ludzie wkładają jakieś próchno, a potem jest lament, że opona na zakręcie się ślizga. Policz sobie ile Cie wyniesie naprawa po glebie i czy warto tak ryzykować.
Sam w tym roku wrzuciłem w opony ponad 10% wartości motocykla :evil: i naprawdę czuć różnicę :twisted:



Nie napisałem, że szukam używek ani, że rozmiar jest niedostępny tylko, że ciężko jest z dostępnością modeli i nie ma za dużego wyboru stąd właśnie pytanie o szersze opony ale chyba się zdecyduję i kupie na początek pilot road 2.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-29 20:18:58 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
taz1612 napisał(a):
a teraz informacja która was zaskoczy :)

nowe i pełnowartościowe opony zgodnie z polską Normą PN-C-94300-7:1997. „Ogumienie. Pakowanie, przechowywanie i transport” gdzie za opony pełnowartościowe uważa się opony nie starsze niż 36 miesięcy od daty produkcji.


Nie dramatyzujmy, żywot współczesnej opony motocyklowej z reguły nie trwa więcej, niż kilka miesięcy. Ogólnie założę się, że większość motocyklistów, nie mając świadomości co ma na feldze, nie odczuła by różnicy między roczną i 5 letnią oponą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-29 22:30:27 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
fazi86 napisał(a):
Nie napisałem, że szukam używek ani, że rozmiar jest niedostępny tylko, że ciężko jest z dostępnością modeli i nie ma za dużego wyboru stąd właśnie pytanie o szersze opony ale chyba się zdecyduję i kupie na początek pilot road 2.


Rozmiar opon FZS to najbardziej popularny rozmiar opon, więc nie wciskaj kitu :P Wejdź na http://motogumy.pl/catalog.aspx i wpisz rozmiar opon do fazera. Dostępnych i na zamówienie masz ponad 100 do wyboru. To mało?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org