Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-08-13 10:36:10 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-24 19:21:54
Posty: 388
Lokalizacja: stolica "Scyzorykowa"
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6S
Cześć!
Panie, panowie mam takowe pytanko; jak macie ustawiony tylny amorek w swoim Fazerku. Ja obecnie mam ustawiony na 3 i wydaje "misie", że to trochę przymało przy moich 94 kg a w zbroi to pewnie i ze setka będzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-13 10:36:10 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-08-13 10:58:40 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
bardziej bym się skupił na prawidłowym ustawieniu pod kątem turystyki lub też toru, zależy gdzie jeździsz więcej.

Musisz zmierzyć wartości jak motocykl ma dociążony tył własnym ciężarem, czyli bez jeźdźca, oraz jak ma odciążony tylny wahacz. Następnie te same pomiary musisz wykonać z Tobą na motocyklu :)

Wartości w "cm" niestety nie pamiętam dokładnie, mam zapisane, muszę wyszukać jeśli będą Cię interesowały.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-13 11:17:03 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-24 19:21:54
Posty: 388
Lokalizacja: stolica "Scyzorykowa"
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6S
Turystyka i oczywiście poproszę o te dane. W sobotę lecimy w górki, to może trzeba będzie coś zmienić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-13 11:57:31 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
1. Zapewne do rożnego typu motocykli są rożne ustawienia, ale ja znalazłem takie:

Amortyzatory przednie:
- ustawienie na drogę - 30-40 mm
- ustawienie na tor - 15-25 mm

Wahacz tył:
- ustawienie na drogę - 15-25 mm
- ustawienie na tor - 0-10 mm

Czyli :)

Dokonujemy pomiaru na przednim zawieszeniu, gdy motocykl stoi na kołach, w pionie. I tu niestety nie wiem czy ma siedzieć kierowca czy nie.
Należy dokonać oznaczenie na rurze teleskopu, tuż nad osłoną uszczelniacza. Do tego celu należy użyć np. markera, taśmy. Następnie odciążamy zawieszenie przednie i mierzymy odległość od wcześniej zaznaczonej linii, która "przesunie" się ku górze, do gumowej osłony uszczelniacza - do miejsca, w którym zrobiony przez nas ślad znajdował się w chwili dociążenia zawieszenia. Wartość porównaj z tymi podanymi powyżej.

Pomiar tyłu:
Motocykl w pionie, na kołach. Obierasz dwa punkty odniesienia - na wahaczu i na części motocykla nie należącej do wahacza. Pomiaru dokonujesz w analogiczny sposób.

2. Kolejne dane przedstawiają się następująco:

N1 - bez kierowcy
N2 - z kierowcą

Przednie zawieszenie: N1 ma wynosić od 25-35 mm
N2 ma wynosić od 35-45 mm

Tylne zawieszenie: N1 ma wynosić od 5-15 mm
N2 ma wynosić od 30-40 mm

Niestety w drugim sposobie nie mam danych które ustawienie jest torowe, a które drogowe. Ale wiadomo, że im mniejsza wartość od podanej wyżej tym sprężyna jest twardsza. Im większa tym sprężyna bardziej miękka.

Mam nadzieje, że w miarę jasno to opisałem. Pierwszy sposób wydaje się być bardziej jasny, przejrzysty:) Ja mam ustawione zgodnie z pierwszym, mierzyłem bez kierującego.

powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-16 17:33:28 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Siemanko mam problem ze swoim amorem, a mianowicie nie wiem jak jest ustawiony, ale dla mnie jest zbyt miękki, jak go przestawić i jak jest obecnie ustawiony? Zdjęcia:

[ img ]

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-16 22:01:40 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
z tego co widać masz ustawione na "miękki właśnie". W chwili obecnej sprężyna jest długa i miękka, im bardziej ją ściśniesz tym będzie bardziej twarda. Czyli wnioskując na podstawie zdjęcia pierwszego musisz przekręcić całość w lewo stosując kluczyk hakowy...tak by ten "znacznik" przemieścił się w górę "piramidy" ściskając tym samym sprężynę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-16 22:04:10 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Rozumiem dzięki za odpowiedź, teraz tak pomyślałem że może warto by było ustawić też przedni zawias który jest za miękki tylko jak to zrobić?

Mam lagi USD z R1 RN04 (prawdopodobnie 98-01r) jak wyregulować to odbicie, dobicie i napięcie wstępne?

Nigdy tego nie ruszałem, wiem że na górze i na dole w goleniach jest regulacja i liczy się kliknięcia ale nie mam pojęcia jak wrócić choćby do fabrycznego ustawienia wyjściowego...


Ostatnio edytowano 2014-08-17 02:38:15 przez DominWK, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-16 22:08:43 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
jeśli chodzi o tył to napięcie wstępne regulujesz tak jak opisałem przed chwilką odpowiadając na Twoje pytanie :)

Odbicie, dobicie z tyłu regulujesz tym małym pokrętłem, które jest "pod" sprężyną.

Natomiast jeśli chodzi o przód to nie wiem jak jest w R!, ale w Fazerku regulowało się śrubą znajdującą się na dole każdego z amortyzatorów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-16 22:31:34 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Znalazłem w service manual od R1 takie wskazówki

[ img ]

[ img ]

[ img ]

I takie coś na stronie Ohlinsa - pozwala zmierzyć SAG

[ img ]

Teraz tylko od czego zacząć? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-17 11:05:11 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-24 19:21:54
Posty: 388
Lokalizacja: stolica "Scyzorykowa"
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6S
Od wypicia dobrej kawy, na pobudzenie krążenia :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-17 11:38:15 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-07-25 14:30:00
Posty: 71
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Płeć: Mężczyzna
Telefon: FAJNY
Obecne moto: FZ 1 FAZER
od piwka i do roboty


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-17 21:52:42 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Pomierzyłem wszystko podam wymiary wedle ostatniego zdjęcia:

Tylny amortyzator:

R1 = 55 cm
R2 = 52.5 cm
R3 = 45.5 cm

Lewa laga:

F1 = 14.3 cm
F2 = 11.8 cm
F3 = 9.3 cm

Prawa laga:

F1 = 14.3 cm
F2 = 11.9 cm
F3 = 9.4 cm

Pytanie... co teraz? :o


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-17 22:05:12 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-09-10 20:14:02
Posty: 69
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S 04r.
DominWK napisał(a):
Pytanie... co teraz?

Ano co, lewa laga wyklepana, krzywy motór, trza sprzedać. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-17 22:27:35 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Tak tak to wiem :lol:
Jak to ustawić tylko 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-17 23:02:24 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-09-10 20:14:02
Posty: 69
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S 04r.
Toć napisane wsio co trzeba na podanych wyżej załącznikach.
Zapytaj konkretnie co potrzebujesz.
Np. tłumienia jak chcesz mieć twarde coby jajka bardziej bolały to powkręcaj te małe śrubki. Wg. instrukcji wykręć o jedno kliknięcie, i będzie Haaard jak książka pisze. Podobnie z napięciami sprężyn w przednim zawiasie. Na powyższym linku tak jak załączyłeś, jest zarys górnej półki, a na obrazku po lewej pokazany jest wygląd ustawionego zawiasu na mięciutki mega komfortowy (fakt faktem dla zwykłego fazerowca i tak blisko twardości wozu drabiniastego) Jak chcesz twardo to wkręć toto tak żeby tych kresek od 2 do 8 nie było widać. No i obie lagi mają być ustawione jednakowo bo znowu motór będzie krzywy.
Pozdrowionka :)

PS. tam jeszcze mówią żeby tłumień od- i dobicia nie ustawiać w skrajnych wartościach.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org