Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-08-17 23:17:25 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Trochę angielskiego i się człowiek gubi, a przecież się uczył :)

Górne te korki lag mam ustawione na '3' to widać gołym okiem, ale dół mam totalnie rozregulowany i nie wiem w którą stronę kręcić bo nie wiem ile jest na klikane...
Zamotałem się trochę :oops:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-17 23:17:25 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2014-08-17 23:35:12 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Witam, parę słów o ustawieniach amortyzatora w FZ6 S2. Ja ważę 80 kg i standardowo jeździłem na "3", więc jest to wartość domyślna i nie miałem żadnych zastrzeżeń co do ustawień moto. Jednak z biegiem czasu zacząłem brać również plecaczek (waga ok 50 kg) oraz doszedł kufer który nie raz był dosyć mocno załadowany, często ponad zalecane 10 kg max. Jeżdżąc w ten sposób wyczułem, że moto jest "za miękkie" i jeżeli chodzi o prowadzenie trzeba było wprowadzić korektę dla stabilizacji motocykla i ogólnie lepszego jego prowadzenia. Zwiększyłem więc napięcie z 3 na 4 i jadąc z plecaczkiem czuję, że jest to wartość odpowiednia. Gdzieś kiedyś na forum przeczytałem, że w przypadku FZ6 można przyjąć, iż skok o 1 ząbek w górę na amortyzatorze równa się mniej więcej 50 kg obciążenia więcej. Oceniając moje doświadczenia na tym polu potwierdzam, że można przyjąć taką regułę iż utwardzenie zawieszenia o 1 ząbek na amortyzatorze równa się +50 kg wagi w stosunku do 80-90 kg samego jeźdźca. Jeżeli chodzi o jazdę wyłącznie solo myślę, że warto popróbować z wartościami 3,4 naprzemiennie która będzie bardziej odpowiednia i po prostu wyczuć co jest lepsze dla danej osoby. Generalnie standardowa "3" nawet do jazdy w pojedynkę zazwyczaj uważana jest za zbyt miękką, bynajmniej w FZ6. A co do jazdy z obciążeniem warto jeszcze pamiętać o odpowiednim ciśnieniu w oponach.


Ostatnio edytowano 2014-08-17 23:44:57 przez blue7, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-17 23:42:28 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-09-10 20:14:02
Posty: 69
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S 04r.
Dół masz rozregulowany? Nie wiesz ile naklikane? To niema znaczenia, wkręć je do oporu czyli wg. rysunków w stronę "A" i to będzie tzw. początek od którego zaczynamy ustawianie. Wykręcasz w stronę "B" o jedno kliknięcie i możesz już jeździć mając maksymalne tłumienie. Każde kliknięcie w stronę B to zmniejszenie tłumienia, limit to 9 kliknięć, a co dalej to nie wiem bo nie bawiłem się czymś takim. Śrubka wypadnie i olyj sie wyleje? haha


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-17 23:55:06 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Czekałem na taką odpowiedź, dzięki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-05-27 13:54:43 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
blue7 napisał(a):
Witam, parę słów o ustawieniach amortyzatora w FZ6 S2. Ja ważę 80 kg i standardowo jeździłem na "3", więc jest to wartość domyślna i nie miałem żadnych zastrzeżeń co do ustawień moto. Jednak z biegiem czasu zacząłem brać również plecaczek (waga ok 50 kg) oraz doszedł kufer który nie raz był dosyć mocno załadowany, często ponad zalecane 10 kg max. Jeżdżąc w ten sposób wyczułem, że moto jest "za miękkie" i jeżeli chodzi o prowadzenie trzeba było wprowadzić korektę dla stabilizacji motocykla i ogólnie lepszego jego prowadzenia. Zwiększyłem więc napięcie z 3 na 4 i jadąc z plecaczkiem czuję, że jest to wartość odpowiednia. Gdzieś kiedyś na forum przeczytałem, że w przypadku FZ6 można przyjąć, iż skok o 1 ząbek w górę na amortyzatorze równa się mniej więcej 50 kg obciążenia więcej. Oceniając moje doświadczenia na tym polu potwierdzam, że można przyjąć taką regułę iż utwardzenie zawieszenia o 1 ząbek na amortyzatorze równa się +50 kg wagi w stosunku do 80-90 kg samego jeźdźca. Jeżeli chodzi o jazdę wyłącznie solo myślę, że warto popróbować z wartościami 3,4 naprzemiennie która będzie bardziej odpowiednia i po prostu wyczuć co jest lepsze dla danej osoby. Generalnie standardowa "3" nawet do jazdy w pojedynkę zazwyczaj uważana jest za zbyt miękką, bynajmniej w FZ6. A co do jazdy z obciążeniem warto jeszcze pamiętać o odpowiednim ciśnieniu w oponach.

Ja ważę >80kg i przeważnie jeżdżę z kufrem centralnym w którym zwykle wożę też parę kilo bagażu. Więc ustawiłem na 4. Ciśnienie też daję trochę wyższe (P 2.25-2.3 T2.6-2.7) niż zalecane minimum. Tutaj mini instrukcja z YT jak ustawić sztywność zawieszenia w FZ6: https://www.youtube.com/watch?v=7Tdq35OORfc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-18 16:15:05 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2020-01-21 20:40:35
Posty: 167
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1
Moze mi kros powiedzieć jak ustawić przedni widelec amortyzator ,oby bylo ok?
Tak mam.[ img ][ img ]

Lewa!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-20 23:55:29 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Skrab74 radziłbym poszukać service manuala do Twojego modelu, jest tam na pewno graficznie, dość dokładnie pokazana wartość wyjściowa jako standardowe ustawienie zawieszenia i dopiero po przywróceniu tego ustawienia można próbować wprowadzać delikatne korekty w zależności od Twoich preferencji. Pytałem w serwisie Yamahy o to w jaki sposób dokonywać zmian i nie ma jakiejś zasady jak należy to zmieniać, raczej na wyczucie czy dana wartość Ci odpowiada po wprowadzeniu korekcji. Ale jeśli teraz masz nie wiesz nawet jakie nastawy to najpierw należałoby powrócić do nastaw domyślnych. U siebie jak wprowadzałem korekty to też było to metodą prób i błędów aż nauczyłem się jakie wartości wprowadzają dla mnie najlepsze efekty i musisz tak samo wyczuć to u siebie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-21 08:23:42 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2020-01-21 20:40:35
Posty: 167
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1
Ok dzieki Blue ,tak też zrobiłem.

Lewa!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-27 17:52:31 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-03-05 23:40:30
Posty: 81
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6SA 2006r.
Miałem podobny problem z zawiasem jak dociążyłem osiołka na wyjazd to czasem amorek dobijał do końca więc wywaliłem wszystko.


Załączniki:
20150528_204446.jpg [1.96 MiB]
Pobrane 347 razy
11076142_10205100433528320_502833340_n.jpg [88.5 KiB]
Pobrane 334 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-27 18:11:40 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
macpro napisał(a):
Miałem podobny problem z zawiasem jak dociążyłem osiołka na wyjazd to czasem amorek dobijał do końca więc wywaliłem wszystko.

macpro Widzę że u profesjonalisty zamówiony produkt, można wiedzieć jaki koszt, ewentualnie na pw?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-27 18:51:10 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-03-05 23:40:30
Posty: 81
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6SA 2006r.
Dużo monet, a tak poważnie to było tak dawno że nie pamiętam. Najlepiej napisać do Łukasza z LTD34 i otrzymasz kalkulacje.

Sprężynę mam dobraną pod swoją wagę jak podepnę kufry jest bajecznie a i na torze poprawiłem czasy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-27 23:10:11 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
macpro napisał(a):
Sprężynę mam dobraną pod swoją wagę jak podepnę kufry jest bajecznie a i na torze poprawiłem czasy.

Jeździsz fazim po torze? Nie masz problemu ze stopką boczną? Mnie to zawsze denerwowało, bo jest na sztywno i nie uchyla się w odróżnieniu od podnóżków...


Załączniki:
fz6.jpg [67.76 KiB]
Pobrane 334 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-28 08:53:02 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-03-05 23:40:30
Posty: 81
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6SA 2006r.
Ja mam jeszcze centralkę pewnie że przeszkadza ale wiem że to nie sport


Załączniki:
FB_IMG_1558699224869.jpg [105.56 KiB]
Pobrane 315 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-28 09:26:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
te stelaże kufrów bocznych na torze....
[ img ]

to jest definicja tego moto na jednym obrazku


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-28 09:34:59 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
macpro napisał(a):
Ja mam jeszcze centralkę pewnie że przeszkadza ale wiem że to nie sport

Też miałem centralkę ale zahaczyłem o ryfle na Radomiu i urwałem wraz z kawałkiem ramy. O dziwo, bez gleby się obyło. Teraz stopka centralna leży w garażu. Można niby dospawać to ucho i znowu założyć ale mam stojaki, więc nie mam aż takiej potrzeby i dodatkowo parę kilo mniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org