Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-08-17 23:17:25 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Trochę angielskiego i się człowiek gubi, a przecież się uczył :)

Górne te korki lag mam ustawione na '3' to widać gołym okiem, ale dół mam totalnie rozregulowany i nie wiem w którą stronę kręcić bo nie wiem ile jest na klikane...
Zamotałem się trochę :oops:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-17 23:17:25 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2014-08-17 23:35:12 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 894
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 Fazer
Witam, parę słów o ustawieniach amortyzatora w FZ6 S2. Ja ważę 80 kg i standardowo jeździłem na "3", więc jest to wartość domyślna i nie miałem żadnych zastrzeżeń co do ustawień moto. Jednak z biegiem czasu zacząłem brać również plecaczek (waga ok 50 kg) oraz doszedł kufer który nie raz był dosyć mocno załadowany, często ponad zalecane 10 kg max. Jeżdżąc w ten sposób wyczułem, że moto jest "za miękkie" i jeżeli chodzi o prowadzenie trzeba było wprowadzić korektę dla stabilizacji motocykla i ogólnie lepszego jego prowadzenia. Zwiększyłem więc napięcie z 3 na 4 i jadąc z plecaczkiem czuję, że jest to wartość odpowiednia. Gdzieś kiedyś na forum przeczytałem, że w przypadku FZ6 można przyjąć, iż skok o 1 ząbek w górę na amortyzatorze równa się mniej więcej 50 kg obciążenia więcej. Oceniając moje doświadczenia na tym polu potwierdzam, że można przyjąć taką regułę iż utwardzenie zawieszenia o 1 ząbek na amortyzatorze równa się +50 kg wagi w stosunku do 80-90 kg samego jeźdźca. Jeżeli chodzi o jazdę wyłącznie solo myślę, że warto popróbować z wartościami 3,4 naprzemiennie która będzie bardziej odpowiednia i po prostu wyczuć co jest lepsze dla danej osoby. Generalnie standardowa "3" nawet do jazdy w pojedynkę zazwyczaj uważana jest za zbyt miękką, bynajmniej w FZ6. A co do jazdy z obciążeniem warto jeszcze pamiętać o odpowiednim ciśnieniu w oponach.


Ostatnio edytowano 2014-08-17 23:44:57 przez blue7, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-17 23:42:28 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-09-10 20:14:02
Posty: 69
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna
GG: 3739071
Obecne moto: FZ6 S 04r.
Dół masz rozregulowany? Nie wiesz ile naklikane? To niema znaczenia, wkręć je do oporu czyli wg. rysunków w stronę "A" i to będzie tzw. początek od którego zaczynamy ustawianie. Wykręcasz w stronę "B" o jedno kliknięcie i możesz już jeździć mając maksymalne tłumienie. Każde kliknięcie w stronę B to zmniejszenie tłumienia, limit to 9 kliknięć, a co dalej to nie wiem bo nie bawiłem się czymś takim. Śrubka wypadnie i olyj sie wyleje? haha


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-17 23:55:06 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Czekałem na taką odpowiedź, dzięki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-05-27 13:54:43 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 86
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
blue7 napisał(a):
Witam, parę słów o ustawieniach amortyzatora w FZ6 S2. Ja ważę 80 kg i standardowo jeździłem na "3", więc jest to wartość domyślna i nie miałem żadnych zastrzeżeń co do ustawień moto. Jednak z biegiem czasu zacząłem brać również plecaczek (waga ok 50 kg) oraz doszedł kufer który nie raz był dosyć mocno załadowany, często ponad zalecane 10 kg max. Jeżdżąc w ten sposób wyczułem, że moto jest "za miękkie" i jeżeli chodzi o prowadzenie trzeba było wprowadzić korektę dla stabilizacji motocykla i ogólnie lepszego jego prowadzenia. Zwiększyłem więc napięcie z 3 na 4 i jadąc z plecaczkiem czuję, że jest to wartość odpowiednia. Gdzieś kiedyś na forum przeczytałem, że w przypadku FZ6 można przyjąć, iż skok o 1 ząbek w górę na amortyzatorze równa się mniej więcej 50 kg obciążenia więcej. Oceniając moje doświadczenia na tym polu potwierdzam, że można przyjąć taką regułę iż utwardzenie zawieszenia o 1 ząbek na amortyzatorze równa się +50 kg wagi w stosunku do 80-90 kg samego jeźdźca. Jeżeli chodzi o jazdę wyłącznie solo myślę, że warto popróbować z wartościami 3,4 naprzemiennie która będzie bardziej odpowiednia i po prostu wyczuć co jest lepsze dla danej osoby. Generalnie standardowa "3" nawet do jazdy w pojedynkę zazwyczaj uważana jest za zbyt miękką, bynajmniej w FZ6. A co do jazdy z obciążeniem warto jeszcze pamiętać o odpowiednim ciśnieniu w oponach.

Ja ważę >80kg i przeważnie jeżdżę z kufrem centralnym w którym zwykle wożę też parę kilo bagażu. Więc ustawiłem na 4. Ciśnienie też daję trochę wyższe (P 2.25-2.3 T2.6-2.7) niż zalecane minimum. Tutaj mini instrukcja z YT jak ustawić sztywność zawieszenia w FZ6: https://www.youtube.com/watch?v=7Tdq35OORfc


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org