Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Ustawienia napięcia wstępnego amora tylnego.
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=20&t=16815
Strona 2 z 3

Autor:  DominWK [ 2014-08-17 23:17:25 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia napięcia wstępnego amora tylnego.

Trochę angielskiego i się człowiek gubi, a przecież się uczył :)

Górne te korki lag mam ustawione na '3' to widać gołym okiem, ale dół mam totalnie rozregulowany i nie wiem w którą stronę kręcić bo nie wiem ile jest na klikane...
Zamotałem się trochę :oops:

Autor:  blue7 [ 2014-08-17 23:35:12 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia napięcia wstępnego amora tylnego.

Witam, parę słów o ustawieniach amortyzatora w FZ6 S2. Ja ważę 80 kg i standardowo jeździłem na "3", więc jest to wartość domyślna i nie miałem żadnych zastrzeżeń co do ustawień moto. Jednak z biegiem czasu zacząłem brać również plecaczek (waga ok 50 kg) oraz doszedł kufer który nie raz był dosyć mocno załadowany, często ponad zalecane 10 kg max. Jeżdżąc w ten sposób wyczułem, że moto jest "za miękkie" i jeżeli chodzi o prowadzenie trzeba było wprowadzić korektę dla stabilizacji motocykla i ogólnie lepszego jego prowadzenia. Zwiększyłem więc napięcie z 3 na 4 i jadąc z plecaczkiem czuję, że jest to wartość odpowiednia. Gdzieś kiedyś na forum przeczytałem, że w przypadku FZ6 można przyjąć, iż skok o 1 ząbek w górę na amortyzatorze równa się mniej więcej 50 kg obciążenia więcej. Oceniając moje doświadczenia na tym polu potwierdzam, że można przyjąć taką regułę iż utwardzenie zawieszenia o 1 ząbek na amortyzatorze równa się +50 kg wagi w stosunku do 80-90 kg samego jeźdźca. Jeżeli chodzi o jazdę wyłącznie solo myślę, że warto popróbować z wartościami 3,4 naprzemiennie która będzie bardziej odpowiednia i po prostu wyczuć co jest lepsze dla danej osoby. Generalnie standardowa "3" nawet do jazdy w pojedynkę zazwyczaj uważana jest za zbyt miękką, bynajmniej w FZ6. A co do jazdy z obciążeniem warto jeszcze pamiętać o odpowiednim ciśnieniu w oponach.

Autor:  Vesto43 [ 2014-08-17 23:42:28 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia napięcia wstępnego amora tylnego.

Dół masz rozregulowany? Nie wiesz ile naklikane? To niema znaczenia, wkręć je do oporu czyli wg. rysunków w stronę "A" i to będzie tzw. początek od którego zaczynamy ustawianie. Wykręcasz w stronę "B" o jedno kliknięcie i możesz już jeździć mając maksymalne tłumienie. Każde kliknięcie w stronę B to zmniejszenie tłumienia, limit to 9 kliknięć, a co dalej to nie wiem bo nie bawiłem się czymś takim. Śrubka wypadnie i olyj sie wyleje? haha

Autor:  DominWK [ 2014-08-17 23:55:06 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia napięcia wstępnego amora tylnego.

Czekałem na taką odpowiedź, dzięki :)

Autor:  Ratchet [ 2018-05-27 13:54:43 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia napięcia wstępnego amora tylnego.

blue7 napisał(a):
Witam, parę słów o ustawieniach amortyzatora w FZ6 S2. Ja ważę 80 kg i standardowo jeździłem na "3", więc jest to wartość domyślna i nie miałem żadnych zastrzeżeń co do ustawień moto. Jednak z biegiem czasu zacząłem brać również plecaczek (waga ok 50 kg) oraz doszedł kufer który nie raz był dosyć mocno załadowany, często ponad zalecane 10 kg max. Jeżdżąc w ten sposób wyczułem, że moto jest "za miękkie" i jeżeli chodzi o prowadzenie trzeba było wprowadzić korektę dla stabilizacji motocykla i ogólnie lepszego jego prowadzenia. Zwiększyłem więc napięcie z 3 na 4 i jadąc z plecaczkiem czuję, że jest to wartość odpowiednia. Gdzieś kiedyś na forum przeczytałem, że w przypadku FZ6 można przyjąć, iż skok o 1 ząbek w górę na amortyzatorze równa się mniej więcej 50 kg obciążenia więcej. Oceniając moje doświadczenia na tym polu potwierdzam, że można przyjąć taką regułę iż utwardzenie zawieszenia o 1 ząbek na amortyzatorze równa się +50 kg wagi w stosunku do 80-90 kg samego jeźdźca. Jeżeli chodzi o jazdę wyłącznie solo myślę, że warto popróbować z wartościami 3,4 naprzemiennie która będzie bardziej odpowiednia i po prostu wyczuć co jest lepsze dla danej osoby. Generalnie standardowa "3" nawet do jazdy w pojedynkę zazwyczaj uważana jest za zbyt miękką, bynajmniej w FZ6. A co do jazdy z obciążeniem warto jeszcze pamiętać o odpowiednim ciśnieniu w oponach.

Ja ważę >80kg i przeważnie jeżdżę z kufrem centralnym w którym zwykle wożę też parę kilo bagażu. Więc ustawiłem na 4. Ciśnienie też daję trochę wyższe (P 2.25-2.3 T2.6-2.7) niż zalecane minimum. Tutaj mini instrukcja z YT jak ustawić sztywność zawieszenia w FZ6: https://www.youtube.com/watch?v=7Tdq35OORfc

Autor:  Skrab74 [ 2020-02-18 16:15:05 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia napięcia wstępnego amora tylnego.

Moze mi kros powiedzieć jak ustawić przedni widelec amortyzator ,oby bylo ok?
Tak mam.[ img ][ img ]

Lewa!

Autor:  blue7 [ 2020-02-20 23:55:29 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia napięcia wstępnego amora tylnego.

Skrab74 radziłbym poszukać service manuala do Twojego modelu, jest tam na pewno graficznie, dość dokładnie pokazana wartość wyjściowa jako standardowe ustawienie zawieszenia i dopiero po przywróceniu tego ustawienia można próbować wprowadzać delikatne korekty w zależności od Twoich preferencji. Pytałem w serwisie Yamahy o to w jaki sposób dokonywać zmian i nie ma jakiejś zasady jak należy to zmieniać, raczej na wyczucie czy dana wartość Ci odpowiada po wprowadzeniu korekcji. Ale jeśli teraz masz nie wiesz nawet jakie nastawy to najpierw należałoby powrócić do nastaw domyślnych. U siebie jak wprowadzałem korekty to też było to metodą prób i błędów aż nauczyłem się jakie wartości wprowadzają dla mnie najlepsze efekty i musisz tak samo wyczuć to u siebie.

Autor:  Skrab74 [ 2020-02-21 08:23:42 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia napięcia wstępnego amora tylnego.

Ok dzieki Blue ,tak też zrobiłem.

Lewa!

Autor:  macpro [ 2020-02-27 17:52:31 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia napięcia wstępnego amora tylnego.

Miałem podobny problem z zawiasem jak dociążyłem osiołka na wyjazd to czasem amorek dobijał do końca więc wywaliłem wszystko.

Załączniki:
20150528_204446.jpg [1.96 MiB]
Pobrane 352 razy
11076142_10205100433528320_502833340_n.jpg [88.5 KiB]
Pobrane 339 razy

Autor:  Ratchet [ 2020-02-27 18:11:40 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia napięcia wstępnego amora tylnego.

macpro napisał(a):
Miałem podobny problem z zawiasem jak dociążyłem osiołka na wyjazd to czasem amorek dobijał do końca więc wywaliłem wszystko.

macpro Widzę że u profesjonalisty zamówiony produkt, można wiedzieć jaki koszt, ewentualnie na pw?

Autor:  macpro [ 2020-02-27 18:51:10 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia napięcia wstępnego amora tylnego.

Dużo monet, a tak poważnie to było tak dawno że nie pamiętam. Najlepiej napisać do Łukasza z LTD34 i otrzymasz kalkulacje.

Sprężynę mam dobraną pod swoją wagę jak podepnę kufry jest bajecznie a i na torze poprawiłem czasy.

Autor:  Ratchet [ 2020-02-27 23:10:11 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia napięcia wstępnego amora tylnego.

macpro napisał(a):
Sprężynę mam dobraną pod swoją wagę jak podepnę kufry jest bajecznie a i na torze poprawiłem czasy.

Jeździsz fazim po torze? Nie masz problemu ze stopką boczną? Mnie to zawsze denerwowało, bo jest na sztywno i nie uchyla się w odróżnieniu od podnóżków...

Załączniki:
fz6.jpg [67.76 KiB]
Pobrane 340 razy

Autor:  macpro [ 2020-02-28 08:53:02 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia napięcia wstępnego amora tylnego.

Ja mam jeszcze centralkę pewnie że przeszkadza ale wiem że to nie sport

Załączniki:
FB_IMG_1558699224869.jpg [105.56 KiB]
Pobrane 321 razy

Autor:  misiakw [ 2020-02-28 09:26:44 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia napięcia wstępnego amora tylnego.

te stelaże kufrów bocznych na torze....
[ img ]

to jest definicja tego moto na jednym obrazku

Autor:  Ratchet [ 2020-02-28 09:34:59 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia napięcia wstępnego amora tylnego.

macpro napisał(a):
Ja mam jeszcze centralkę pewnie że przeszkadza ale wiem że to nie sport

Też miałem centralkę ale zahaczyłem o ryfle na Radomiu i urwałem wraz z kawałkiem ramy. O dziwo, bez gleby się obyło. Teraz stopka centralna leży w garażu. Można niby dospawać to ucho i znowu założyć ale mam stojaki, więc nie mam aż takiej potrzeby i dodatkowo parę kilo mniej.

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/