Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Wymiana oleju i filtra
Ankieta wygasła 2015-03-20 22:53:57
1.Wymieniam regularnie co 10000 km, lub raz w sezonie. 73%  73%  [ 27 ]
2.Wymieniam raz w sezonie nawet jak przekroczę 10 kkm 19%  19%  [ 7 ]
3.Wymieniam jak sobie przypomnę 8%  8%  [ 3 ]
Liczba głosów : 37
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-03-08 23:16:33 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-24 19:21:54
Posty: 389
Lokalizacja: stolica "Scyzorykowa"
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6S
Po kiego wymieniać olej i filtr co 6 kkm, jak producent zaleca co 6 kmil, lub 10 kkm?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-08 23:16:33 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-03-08 23:31:21 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Viper to zależy kto ma jaka serwisówke. Jedne podaja co 10000km - drugie co 6000km. Kolega w Suzuki ma na przykład 6000km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-09 01:15:00 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Zależy od motocykla.

Umówmy się, chodzi o to żeby motocykl jeździł jak najmniejszym kosztem.

Gdyby wyczarować wróżkę, która by się zapytała czy chcesz zmieniać olej co milion km, klocki mieć na 500 tys. km, płyn hamulcowy wieczny i chłodniczy itp. to każdy by odpowiedział twierdząco. Jako wadę wielu motocykli podaje się przegląd czyli głównie wymianę oleju co 6 tys. km.

Jak ktoś ma za dużo kasy to zmienia olej co 2000 km, ma pieniądze i robi z nimi co chce, ale jak producent zaleca co 12 tys. albo co rok to zmieniamy co 12 albo co rok
Tanatos napisał(a):
Ja mam za sobą dopiero pierwszy sezon. Olej zmieniłem u siebie w kwietniu 2014 - rzecz jasna razem z filtrem. Od tego czasu przejechałem... 2.500km. Czy warto jednak przed sezonem wymienić mimo wszystko olej i filtr? Czy z racji przebiegu jaki zrobiłem przez rok można to sobie darować i wymienić olej powiedzmy kiedy w tym sezonie zrobię 2.500 km. Wówczas wymiana wypadłaby po łącznym przebiegu 5.000km.


Ja od 15 lutego zeszłego roku kiedy zm. olej+filtr zrobiłem 5500 km i zmieniam niedługo olej bo jest już wg mnie stary.

Są też tacy co płyn chłodniczy, który ma n. gwarancję producenta na 5 lat, zmieniają każdego roku albo co 2 lata, bo się psuje albo łapie za dużo wody z otoczenia i coś się niby popsuje :D to już w ogóle przegięcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-09 23:02:04 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Kurde w takim razie ze mną jest coś nie tak bo co 6kkm zmieniam silnikowy, chłodniczy i hamulcowy :lol:
Może to dlatego że w sezonie robię max 6kkm i po prostu przed zimą zalewam go świeżymi, cena 200zł i spokój na rok dla mnie bomba


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-10 20:55:41 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
DominWK napisał(a):
Kurde w takim razie ze mną jest coś nie tak bo co 6kkm zmieniam silnikowy, chłodniczy i hamulcowy

powiedz, że żartujesz z chłodniczym czy hamulcowym, chyba, że lejesz borygo i dot 4 to ok


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-10 21:11:11 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Ja zmieniam oleje co 6 tys km
płyn chłodniczy co 2 lata
płyn hamulcowy po sezonie co roku


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-10 23:40:08 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-11-18 19:30:31
Posty: 454
Lokalizacja: PL- opolskie/Klb | CH- raj dla motocyklistów:)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S6
Obecne moto: FZ1 S
Ja również zmieniam co 6tys olej + filtr K&N.

W tym sezonie Fazer dostanie jeszcze nowy płyn chłodniczy (Wojt@s jaki polecasz?).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-11 01:00:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Ogólnie patrząc po swoich sprzętach, to najmniej grzał mi się sprzęt na castrolu, najbardziej stabilny termicznie i w miarę czysty układ.
http://allegro.pl/plyn-chlodniczy-castr ... 13678.html
Taki jak wyżej.

A przebrnąłem przez wszystkie PRESTONE, Motul Motocool i inne, nawet po 40zł za litr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-11 09:50:43 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-05 15:51:48
Posty: 521
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 01
z tym chłodniczym i hamulcowym jesteście... zboczeni i tyle ;p :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-11 09:51:42 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-20 20:15:33
Posty: 34
Lokalizacja: OK
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: FZ6 S2
Tanatos napisał(a):
Ja mam za sobą dopiero pierwszy sezon. Olej zmieniłem u siebie w kwietniu 2014 - rzecz jasna razem z filtrem. Od tego czasu przejechałem... 2.500km. Czy warto jednak przed sezonem wymienić mimo wszystko olej i filtr? Czy z racji przebiegu jaki zrobiłem przez rok można to sobie darować i wymienić olej powiedzmy kiedy w tym sezonie zrobię 2.500 km. Wówczas wymiana wypadłaby po łącznym przebiegu 5.000km.

LWG,

Sebastian



Jak moto garażowane w ogrzewanym pomieszczeniu, olej czysty to jeszcze bym trochę na nim pojeździł powiedzmy tak 2-3 miesiące. Dokręcił jakieś 1500-2000km i wymienił. Wybór należy do ciebie!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-11 11:03:14 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-04-08 13:32:31
Posty: 32
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N s2
Silnikowy co 5tysi bo pałuje
Chłodniczy i hamulcowy co 2 lata.
Dziękuję za uwagę :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-22 13:05:21 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-24 19:21:54
Posty: 389
Lokalizacja: stolica "Scyzorykowa"
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6S
Reasumując, co piąty użytkownik tego forum wymienia raz w sezonie, lub rzadziej olej nie bacząc na serwisówkę. W związku z tym pytanie, czy stosując wymianę oleju rzadziej niż zaleca to serwisówka mieliście jakieś problemy z moto? Ile przejechaliście swoimi motocyklami w czasie ich użytkowania?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-22 14:51:27 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
Viper napisał(a):
Reasumując, co piąty użytkownik tego forum wymienia raz w sezonie, lub rzadziej olej nie bacząc na serwisówkę. W związku z tym pytanie, czy stosując wymianę oleju rzadziej niż zaleca to serwisówka mieliście jakieś problemy z moto? Ile przejechaliście swoimi motocyklami w czasie ich użytkowania?


Zmiana oleju tak jak zaleca producent i tyle w temacie, skoro ktoś kto zaprojektował silnik tak mówi to tak ma być. Oczywiście nic się nie stanie jak opóźni się o tysiąc lub dwa ale warto się trzymać zaleceń. Regularne zmiany mają na celu utrzymać silnik w odpowiedniej kondycji przez lata bo olej nie tylko smaruje ale i czyści wnętrze silnika. Jak nie dba się o olej to nic złego się może nie przytrafi ale ktoś kto kupi takie moto po takim właścicielu może się zdziwić i później go "chwalić pod niebiosa" że piec zaczyna olej brać :). Ja również po zmianie odczuwam bardziej kulturalną pracę skrzyni i nie dlatego że olej świeży jest rzadszy jak tu ktoś napisał tylko że właśnie jest odrobinę gęstszy i ma lepszą lepkość :).
Robię ok. 13k rocznie i zmieniam olej na początku sezonu i po 6 000 bo tak zaleca serwisówka, filtr producent zaleca zmieniać co 2 wymianę ja zmieniam co wymianę bo lepiej się czuję a poza tym jak kupuję w moim sklepie olej z filtrem to olej mam taniej :) więc cena prawie ta sama co za sam olej więc czemu nie :) . Płyn hamulcowy i chłodniczy co 2 lata, olej w lagach co 2-3 lata (tu się da odczuć różnicę między starym a nowym olejem).
Ogólnie skwituję to tak "Jak kto dba - tak ma" :) LwG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-22 20:45:42 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
W kwestii wymiany oleju, zobaczcie jak wygląda silnik, który przejechał 130kkm bez wymiany oleju:
http://www.adrenalinemotorsport.pl/aktualnosci/n,tak-wyglada-silnik-audi-tt-bez-wymiany-oleju-od-ponad-130-000-km
Te zdjęcia chyba powinny być wystarczającym argumentem :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-22 22:38:28 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-01-23 19:01:13
Posty: 216
Lokalizacja: Dęblin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fz6
glenroy nówka sztuka nieśmiganka :lol: pierdo..le nie wymieniam szkoda piniędzy hahhaha


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org