Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-03-13 19:25:59 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-07-26 10:28:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków + Bełchatów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Mam
Obecne moto: FZS 1000
Dla mnie motocykl to hobby - maszynka do wywołania "banana twarzowego" a i tak mieszczę się spokojnie w 5.5l/100km :)

Na trasie starczy mi jechać 120km/h, w ekstremalnych przypadkach 1.40zł. Po co szybciej? Wieje, głośno itp itd. :)
Jadąc w Bieszczady 400km z małymi przerwami na kanapkę prędkość 110km/h 6 bieg obroty około 5krpm i spalanie 4.2/100 niżej się już chyba nie da :)
W normalnych warunkach jak jeżdżę to trzymam faziego w zakresie 4-6krpm. Jeżdżąc ze znajomymi w koło komina wychodzi mi 5/100
Jak trzeba wyprzedzić to bieg albo dwa w dół, szybki manewr i znowu 6 bieg i jedziem dalej.

Zawsze staram się mieć przed sobą dość długi kawałek wolnej drogi, wtedy jak ten z przodu przyhamuje to wystarczy puścić manetkę i moto samo zwolni. Także na Końcowy wynik spalania składa sie wiele czynników.
I nie zapominajcie kontrolować ciśnienia w gumach! Kolega raz dziwił się że mu moto dużo pali, a jak pojechaliśmy na stacje i kazałem mu sprawdzić ciśnienie to sie okazało że miał 1.3 z przodu i 1.4 z tyłu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-13 19:25:59 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-03-13 23:46:06 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-02-14 18:51:43
Posty: 52
Lokalizacja: Żyrardów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Hayabusa
Przy wyprzedzaniu warto zbić bieg lub dwa, szybciej wyprzedzić przy wyższych obrotach niż długo wyprzedzać, analogicznie przyśpieszanie, lepiej szybciej osiągnąć obroty i utrzymywać niż powoli zwiększać przez dłuższy okres czasu. Poza tym co jakiś czas warto przekręcić motocykl, wyższa temperatura spalania, to i owo się wypali :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-14 20:21:27 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-04-27 23:01:42
Posty: 184
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Zamiast jazdy ekonomicznej bym ją nazwał jazdą rozsądną. Ponieważ wiadomo że w mieście kręcąc moto od świateł do świateł, przyspieszanie i zaraz nagłe hamowanie generuje spore spalanie. Grunt to jeździć dynamicznie bez zbędnego kręcenia np. jeżeli widzimy że mamy zaraz czerwone światło.
Tak samo nie widzę sensu porównywać gaźnikowca z wtryskiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-15 19:37:10 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-01-21 20:15:11
Posty: 20
Lokalizacja: Birmingham
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600
Dlaczego nie warto porownywac gaznikowca z wtryskiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-16 18:13:22 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-07-26 10:28:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków + Bełchatów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Mam
Obecne moto: FZS 1000
Bo to całkowicie inna charakterystyka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-16 20:57:06 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-04-27 23:01:42
Posty: 184
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Do tego dochodzi inne dawkowanie paliwa. Co widać po spalaniu FZS v FZ (dotyczy to 600 i 1000). Oczywiście na korzyść FZS-ów.


Ostatnio edytowano 2015-03-16 21:01:15 przez peterr86, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-16 21:01:01 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
peterr86 napisał(a):
Do tego dochodzi inne dawkowanie paliwa. Co widać po spalaniu FZS v FZ (dotyczy to 600 i 1000). Oczywiście FZS-ów.


A tak z ciekawości zapytam różnice w spalaniu są na korzyść FZS-ów czy FZ-etów???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-16 23:54:09 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-01-21 20:15:11
Posty: 20
Lokalizacja: Birmingham
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600
No wlasnie ktory lepiej sie zbiera, mniej pali, jakie sa miedzy nimi roznice?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-17 08:37:52 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-07-26 10:28:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków + Bełchatów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Mam
Obecne moto: FZS 1000
Fzs mniej pali, jest bardziej agresywny. Za to ma "brudniejsze" spaliny. Wtrysk zastosowano aby dopasować pojazd do norm emisji spalin.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-17 09:31:15 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Wtrysk pozwala na całkowitą kontrolę nad ilością wtryskiwanego paliwa - w gaźniku dostarczanie paliwa jest złożona funkcją wynikającą ze wszystkich jego elementów.
Czyli teoretycznie wtrysk jest lepszy. Problem polega na tym, że wtrysk jest tak wyregulowany, aby pracował na mieszance stechiometrycznej. A to nie jest punkt optymalny. Bo pracując na innej mieszance można uzyskać większą moc lub większą oszczędność. Za to jest ekologicznie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-17 15:12:01 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
We wtryskowcu nie trzeba regulować gaźników bo ich brak to taki plus :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-17 18:01:47 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-07-26 10:28:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków + Bełchatów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Mam
Obecne moto: FZS 1000
A o synchronizacji wtryskiwaczy słyszał? Nie jest tak że wtrysk jest super, mega słodki i nie ma wad :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-17 18:41:52 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Jedno rozwiązanie i drugie ma swoje wady i zalety.
Synchronizować trzeba tu i tu ale to synchronizowanie to też nie jest panaceum na wszystko.

Jakiś czas temu zatankowałem Fazera - nie tankowałem do pełna celowo i zakładam jedynie, że zbiornik mógł być wtedy pełny.

Dzisiaj rezerwa zaświeciła się przy 350 km.
Spalanie pi razy drzwi ~5/100, nieistotne w tym momencie czy będzie to 5 czy dokładnie 4,73245 bo różnica na cały sezon jest nieistotna.

Przy mojej jeździe i sportowym wydechu BOS - jestem bardziej niż zadowolony.
Mogę to spalanie obniżyć po prostu mniej kręcąc manetką do oporu i podnieść - kręcąc do oporu niemal cały czas.

Nowy filtr pow./nowe świece. Gaźniki nieregulowane od ponad 10 tys., nie czyszczone, nie synchronizowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-17 18:54:42 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-05 15:51:48
Posty: 521
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 01
fincher napisał(a):
I nie zapominajcie kontrolować ciśnienia w gumach! Kolega raz dziwił się że mu moto dużo pali, a jak pojechaliśmy na stacje i kazałem mu sprawdzić ciśnienie to sie okazało że miał 1.3 z przodu i 1.4 z tyłu :)

To z takim ciśnieniem da się jeździć :?: :?: Jak po dłuższym postoju tej zimy i dawnym sprawdzanym ciśnieniu raz moto wyprowadziłem z garażu by się przejechać to zauważyłem, że mało jest w tylnym - było 1,9 ;p


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-17 19:09:44 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Cytuj:
I nie zapominajcie kontrolować ciśnienia w gumach!

Dodam jeszcze od siebie jedna wazna rzecz. Polecam kazdemu zaopatrzyc sie we wlasny cisnieniomierz, chocby jeden z tanszych ale bynajmniej wiarygodny. Z doświadczenia wiem, ze większość manometrow przy kompresorach dziala niewlasciwie i osobiście nigdy im nie ufam. Ostatnio zmienialem kola na letnie w aucie i wulkanizator napompowal mi nowo zalozone opony na 2 atmosfery a dzis sie okazalo, ze jest 1,8 w obydwu kolach. Moj nowo kupiony kompresor takze mial chwile dzialajacy manometr a obecnie gdy na nim jest 4 atmosfery to w rzeczywistości jest 2,1. W trosce o Wasze opony jak i bezpieczeństwo jazdy polecam uwaznie sie temu przyjrzec i pilnowac na wlasnym, sprawdzonym sprzecie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org