Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-03-23 01:33:41 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Viper napisał(a):
Chłopie (chyba jesteś mężczyzną ?) Jak nie wiesz to nie pisz głupot na forum, bo ktoś przeczyta i zacznie smarować łańcuch olejem silnikowym

Dobrze, a Ty poczytaj serwisówki i instrukcje obsługi motocykli, ewentualnie dokop się do informacji czym zalecają smarować producenci łańcuchów. Jak już to zrobisz to jako mężczyzna wiesz co należy uczynić w tym temacie.

Pozdrawiam.

Dla zainteresowanych, literatura fachowa, http://ataman.junak.net/naprawa/192.html
Polecam poczytać, tylko dla zainteresowanych i potrafiących wyciągać wnioski.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-23 01:33:41 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2015-03-23 04:39:34 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-19 22:40:18
Posty: 142
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 2008
ahamay napisał(a):
Dla zainteresowanych, literatura fachowa, http://ataman.junak.net/naprawa/192.html


:lol: w opisie brakuje chyba "prehistoryczna" :P Rok wydania... 1965 :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-23 09:16:50 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3827
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
ahamay napisał(a):
Jak już to zrobisz to jako mężczyzna wiesz co należy uczynić w tym temacie.



ahamay, sorki, ale przeczytaj jeszcze raz to co sam skleiłeś. "W przypadku łańcuchów napędowych pracujących w szczelnej osłonie [...] należy okresowo smarować olejem silnikowym" - no cóż, w fz6 nie mamy łańcucha w żadnej obudowie więc jak dla mnie to nic nie mówi o naszych łańcuchach.natomiast w na opakowaniu mojego dida było info żeby nie czyścić ropopochodnymi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-23 10:07:53 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-24 19:21:54
Posty: 389
Lokalizacja: stolica "Scyzorykowa"
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6S
ahamay napisał(a):
Viper napisał(a):
Chłopie (chyba jesteś mężczyzną ?) Jak nie wiesz to nie pisz głupot na forum, bo ktoś przeczyta i zacznie smarować łańcuch olejem silnikowym

Dobrze, a Ty poczytaj serwisówki i instrukcje obsługi motocykli, ewentualnie dokop się do informacji czym zalecają smarować producenci łańcuchów. Jak już to zrobisz to jako mężczyzna wiesz co należy uczynić w tym temacie.

Pozdrawiam.

Dla zainteresowanych, literatura fachowa, http://ataman.junak.net/naprawa/192.html
Polecam poczytać, tylko dla zainteresowanych i potrafiących wyciągać wnioski.


Jak dla mnie to możesz smarować nawet świeczką :D Olej silnikowy jest za rzadki i po paru kilometrach nie ma go na łańcuchu, w Fazerze łańcuch powinniśmy smarować dedykowanymi smarami o odpowiedniej gęstości. Po to mają smary w składzie rozpuszczalnik, żeby mogły wniknąć w każdy zakamarek łańcucha, a potem odparować i zostawić gesty smar. Ja już więcej nie dyskutuje.
Pozdrawiam i LWG.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-23 10:10:53 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 469
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Tak dla rozluźnienia atmosfery: nowy łańcuch wyjęty z pudełka jest już zakonserwowany (pytałem się kiedyś o to jednego dystrybutora) więc pierwsze 400km jest bezproblemowe :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-23 21:03:41 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
Cimaj
potwierdzasz to co już zostało powiedziane...ale i dobrze, że czynisz to po raz kolejny, może rozwieją się w końcu wszelkie wątpliwości :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-23 21:10:14 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-02-10 16:36:21
Posty: 99
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nokia
Obecne moto: fz1 1000
najlepiej bedzie tak ze kazdy smaruje czym chce...bo juz jakis kwas sie zrobil :shock:
jeden myje ropa drugi nafta a jeszcze inny czym innym kazdy srodek jest dobry pod warunkiem ze jest uzywany z glowa a co do smarowania jest tyle tych srodkow na rynku i mozna powiedziec ze kazde jest robione na jedno kopyto hehe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-23 21:30:15 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 469
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
mores napisał(a):
Cimaj
potwierdzasz to co już zostało powiedziane...ale i dobrze, że czynisz to po raz kolejny, może rozwieją się w końcu wszelkie wątpliwości :)


A to widzisz mores gdzieś w tym słowo toku uciekł mi wcześniejszy wpis :) A tak poza tym się zastanawiam gdzie jest problem kupić sobie dwie puszki na cały sezon (ba nawet może i na dwa sezony jak ktoś jest oszczędny) i psikać ile się chce/kiedy się chce/ i na co się chce?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-23 21:34:03 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Niech sobie każdy smaruje jak chce i czym chce.
Swoje wiem i na przykładzie - smarując olejem przekładniowym przez ostatnie 15 tys. km używając motocykla cały rok, nie myłem łańcucha ani razu i ani razu go nie naciągałem, a jeżdżę jeszcze z pasażerem. I jest czystszy niż nie jeden tyle co umyty.

Nikt nie zauważył, że w przytoczonej przeze mnie fachowej literaturze jasno stoi, że niesmarowany łańcuch rdzewieje, głośno pracuje i zaciera się na łożyskowaniu, natomiast smarowanie łańcucha powoduje przyciąganie kurzu i drobin piasku przez co się szybciej wyciąga - to właśnie robi większość dedykowanych smarów do łańcucha stąd ludzie rzucają się na puszki z lidla po 5 zł i kupują na raz 10 żeby myć w sezonie łańcuch - ja się pytam po co myć w ogóle łańcuch napędowy... żeby wypłukać smar spod oringów, a potem napaćkać smarem który znowu przyciąga syf i tak w kółko...

Ale mniejsza z tym, jak już zostało powiedziane - niech każdy robi jak chce, kiedy chce i czym chce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-23 21:42:21 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-02-10 16:36:21
Posty: 99
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nokia
Obecne moto: fz1 1000
dokladnie niech kazdy... :beer:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-23 21:50:47 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
ahamay napisał(a):
zauważył, że w przytoczonej przeze mnie fachowej literaturze jasno stoi
wszystko się zgadza :) tyle tylko, że z biegiem lat zmienia się technologia zarówno napędów jak i smarowideł. Nie wszystko co kiedyś w książkach napisano jest dziś aktualne i zdrowe dla obecnych konstrukcji.
ahamay napisał(a):
ludzie rzucają się na puszki z lidla po 5 zł i kupują na raz 10 żeby myć w sezonie łańcuch
przykro mi, nie znam ani jednej takiej osoby - wręcz każdy kogo znam wie ile kosztuje napęd i na smarach nie oszczędza bo wie, że w ten sposób daleko nie zajedzie.
ahamay napisał(a):
ja się pytam po co myć w ogóle łańcuch napędowy
bo drobinki piasku i kurzu gdy nawarstwiają się tworzą coś rodzaju pasty ściernej, dzięki czemu zębatki zużywają się od samego patrzenia się na nie ;)

Ogólnie to taki luźny temat a nie wiadomo po co tyle spiny. Wiadomo, że każdy smaruje czym chce ale warto byłoby tutaj wymienić się doświadczeniami kto co lubi i dlaczego. Sam bym się czegoś mądrego chętnie dowiedział.
Zacznę od siebie, smaruję Bel Rayem Super Clean: smaruje genialnie, trzyma się długo łańcucha, nie plami i nie zbiera kurzu. Jest drogi bo ok 35 zł za puszkę (wystarcza mi prawie na cały sezon 14kkm) ale warty swojej ceny. Jestem estetą i ochlapana dla mnie felga przez smar jest nie do przyjęcia, dlatego zdarza mi się czasem umyć łańcuch gdy wygląda nie fajnie po jeździe w deszczu. Olejarki nie zamierzam montować w moto, bo choć wygodna to brudzi i nie rekompensuje mi to taniości eksploatacji. Koledzy akurat używają w większości ale każdy jest szczęśliwy ze sposobem obsługi napędu jaki wybrał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-23 22:11:31 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 469
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Jak miałem fazera przerabiałem trzy smary: Motul - po nasmarowaniu i przejechaniu km do następnego smarowania było go wszędzie pełno. Później wpadł Valvoline biały - ten to mocno trzymał się łańcucha jednak częściej trzeba było go używać niż motula. Po zmianie łańcucha na złoty DID wybrałem już Weisses Ketten - i mogę powiedzieć z czystym sumieniem że jest SUPER! Dobrze trzyma się łańcucha, wydajny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-23 22:13:21 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Cimaj napisał(a):
wybrałem już Weisses Ketten
to jest smar S100??
Też go kiedyś używałem ale pozostawiał mi tłuste plamy na feldze, może za dużo go dawałem. Ale nie powiem, smarował wysmienicie.
Valovoline też mam i jest fajny, ale też drogi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-23 22:49:30 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 469
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Tak S100 - ja ta tam z felgą nigdy nie mam problemu - od czasu do czasu szmatka z clenerem do łańcucha, tyle że przy S100 najmniej się narobiłem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-23 23:52:17 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-11-18 19:30:31
Posty: 454
Lokalizacja: PL- opolskie/Klb | CH- raj dla motocyklistów:)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S6
Obecne moto: FZ1 S
Cimaj napisał(a):
Tak S100 - ja ta tam z felgą nigdy nie mam problemu - od czasu do czasu szmatka z clenerem do łańcucha, tyle że przy S100 najmniej się narobiłem :)



Ten S100 jest biały czy przezroczysty?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org