Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-06-01 16:21:02 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-04-10 10:08:54
Posty: 140
Lokalizacja: Warszawa / Płock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 05
Witam, jako że u mnie niedługo wybije 40tka, chciałbym podpytać co należy sprawdzić, co należy zlecić serwisowi koniecznie, a co należy sprawdzić samemu, bo jak wiadomo każda usługa kosztuje.
Żeby było jasno i przejrzyście kilka pytań:

1. Czy oprócz sprawdzenia luzów zaworowych i synchronizacji przepustnic/wtrysków (nie wiem jak poprawnie się to nazywa) należy coś zlecić serwisowi, który będzie przeprowadzał przegląd?

2. Nigdy nie byłem jeszcze w serwisie i nie wiem o co pytać, jak to wygląda podczas takiego przeglądu? Czy umawiam się na konkretną usługę (czyli np. sprawdzenie luzów + synchro + ...), czy mówię że wybiła 40tka i wg serwisówki chciałbym przeprowadzić przegląd i oni wiedzą co dalej mają robić? W autoryzowanym pewnie wiedzą co, pytanie jak to jest w innych serwisach.

3. Pytanie do osób z Wawy i okolic: Znacie może jakiś sprawdzony serwis, który zna nasze moto, wie co należy sprawdzić bez wskazywania palcem i przykłada się do tego?

4. Jaki był Wasz koszt przeprowadzenia takiego przeglądu? Mi w autoryzowanym serwisie Yamahy pod Płockiem za taki przegląd wyliczyli około 450zł + ewentualne części (110zł roboczogodzina, około 4h czas trwania przeglądu). Dlatego zastanawiam się czy to norma, czy lepiej szukać innego serwisu.

5. Zdecydowanie autoryzowany serwis Yamahy czy normalny serwis motocyklowy?

6. Czy wymieniać świece, jeśli nie ma żadnych problemów a spalanie jest w normie? Świece nawinęły około 20 tys. km

Dodam jeszcze, że olej i filtr wymieniony na ten sezon, przewody hamulcowe i płyn też są świeże, TPS w ramach akcji serwisowej wymieniony dzisiaj :). Na pewno muszę wyczyścić i nasmarować filtr powietrza K&N (to można zrobić samemu, muszę tylko odszukać temat na forum), zastanawiam się też czy nie wymienić oleju w przednich lagach. Niby nic nie cieknie, nie poci się, nie dobija do końca ale wydaje mi się że przód jest za miękki i za bardzo nurkuje (niestety nie mam porównania z innymi FZ6).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-01 16:21:02 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-06-01 21:50:25 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-08-24 13:21:08
Posty: 73
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 2005r
Ja przy 45 tys zrobiłem wszystko. Luzy zaworowe, nowy łańcuszek, świece, płyny, oleje, łożyska główki ramy i inne. Teraz będzie spokój.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-01 23:23:34 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-09-29 21:18:23
Posty: 109
Lokalizacja: Konin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N 2008
Ja to co się da zrobić w miarę łatwo (olej, świece, płyn hamulcowy i chłodniczy, filtr powietrza) zrobiłem sam. Na resztę pojechałem do aso i poprosiłem, aby zrobili to, co się robi na 40000 km minus to, co zrobiłem sam. Doszedł napęd, wymiana opony i uszczelki pokrywy zaworów. Razem ok. 1500 zł.
Łańcuszek rozrządu podobno nie wymaga wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-03 08:09:43 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
psikor, jak najbardziej wymaga, a przy okazji do sprawdzenia napinacz łańcuszka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-03 10:29:27 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-09-29 21:18:23
Posty: 109
Lokalizacja: Konin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N 2008
baxior napisał(a):
psikor, jak najbardziej wymaga, a przy okazji do sprawdzenia napinacz łańcuszka.

To była opinia serwisu. Mogę mieć tylko nadzieję, że rzetelnie podeszli do tematu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-06 15:48:44 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2012-10-29 20:24:48
Posty: 447
Lokalizacja: Północne Mazowsze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
Odnośnie kosztów to myślę, że jak na ASO dość przystępna cena. Ja za regulację luzu zaworowego + wymianę płynu chłodniczego zapłaciłem kilkadziesiąt złotych mniej. Zatem jak masz w pobliżu ASO to za takie pieniądze chyba warto. Szkoda, że ja do takowych serwisów mam ponad 100 km w każdą stronę :( bo sam bym skorzystał z ich usług. Pieczątko z ASO to zawsze wartość dodana...

Jak się okazło zawory były niemal w fabrycznym stanie więc nic przy nich nie kombinowano.

Czyszczenie i smarowanie filtra K&N jest dziecinnie proste. Nawet jest sklep z Gdańska, który ogłasza się na Allegro i sprzedaje specjalnie do tego przeznaczone płyny Motula i który na stosownej aukcji podaje instrukcje jak to zrobić. Poszukaj - na pewno znajdziesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-08 12:58:48 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-04-10 10:08:54
Posty: 140
Lokalizacja: Warszawa / Płock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 05
dzięki wszystkim za info :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org