Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-07-27 11:21:09 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-24 19:21:54
Posty: 389
Lokalizacja: stolica "Scyzorykowa"
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6S
Niby wszystko wiadomo jak sprawdzić, ale.... Ustawić Fazerka na centralce na równym? Mierzyć po rozgrzaniu silnika i odczekaniu, czy na zimno tez można? Jeśli jest nadmiar oleju to można wyciągnąć przez otwór gdzie wchodzi bagnet? Ot niby proste a tyle wątpliwości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomiar poziomu oleju.
PostNapisane: 2015-07-27 11:21:09 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-07-27 11:41:25 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-09-29 21:18:23
Posty: 109
Lokalizacja: Konin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N 2008
Poniżej wycinek z instrukcji.

Na chłopski rozum wyciągnąć można przez każdy otwór, moim zdaniem łatwiej będzie przez ten wlewowy.


Załączniki:
Przechwytywanie.PNG [212.3 KiB]
Pobrane 1122 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-07-27 13:00:50 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-04-10 10:08:54
Posty: 140
Lokalizacja: Warszawa / Płock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 05
Wyciągałem przez wlewowy. Proste, wystarczy mieć odpowiednio wąską rurkę. Co do pomiaru to dokładnie jak przytoczył Psikor. Choć ja zazwyczaj sprawdzam na zimnym ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-07-29 11:11:52 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-24 19:21:54
Posty: 389
Lokalizacja: stolica "Scyzorykowa"
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6S
Sprawdziłem, było ponad 400 setki za dużo oleju. Zostawiłem tyle, że teraz na bagnecie mam w 3/4 wysokości pomiędzy min. a max.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-11 14:57:33 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-09-18 09:20:16
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer S2 ABS
Nie przejmowałbym się tym nadmiarem oleju. W silnikach motocyklowych nadmiar nie zaszkodzi, to są inne silniki niż te w samochodzie.

Wszystkie serwisy leją lekko ponad max.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-14 17:08:02 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
mlac napisał(a):
Nie przejmowałbym się tym nadmiarem oleju. W silnikach motocyklowych nadmiar nie zaszkodzi, to są inne silniki niż te w samochodzie.

Wszystkie serwisy leją lekko ponad max.


No spoko 50 ml za dużo to nie problem, ale prawie pół litra to jednak lekka przesada już :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-15 17:15:20 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-27 14:29:44
Posty: 164
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: cbr600 f4i
w f4i do latania na gumie daje się litr ponad max.. u siebie mam przegrode ale i tak zalałem litr więcej, na pewno nie zaszkodzi... ale jak ktoś nie lata na kole to szkoda oleju, lać do maksa i tyle


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-20 11:41:32 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-09-18 09:20:16
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer S2 ABS
Słuchajcie to też trzeba dobrze zmierzyć bo u mnie np. jest tak:

- po trasie (silnik nagrzany), ustawiony na centralce, gaszę silnik, czekam 5 min. sprawdzam i na bagnecie mam 1/4 ponad min
- przychodzę na drugi dzień, stoi na centralce, nie odpalam silnika, sprawdzam bagnet i mam parę milimetrów ponad max

Taki stan utrzymuje się u mnie od wymiany oleju już od ponad 2 tyś km. dlatego nie dolewam, choć wg instrukcji obsługi mógłbym spokojnie dolać pare setek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-21 17:18:06 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Zawsze tak jest bo olej spływa przez noc do michy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-29 23:01:22 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-09-18 09:20:16
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer S2 ABS
DominWK napisał(a):
Zawsze tak jest bo olej spływa przez noc do michy :)

No wiadomo, że spływa przez noc ale kto by się spodziewał że 3/4 skali przybędzie :)


Ale żeby wyczerpać już temat całkowicie to sprawdziłem olej dziś zgodnie z instrukcją do FZ6 SHG/SAHG
Cytuj:
To check the engine oil level
1. Place the vehicle on the centerstand. A slight tilt to the side can result in a false reading.
2. Start the engine, warm it up for several minutes, and then turn it off.
3. Wait a few minutes until the oil settles.
4. Remove the engine oil dipstick and wipe it clean, insert it back into the hole (without screwing it in), and then remove it again to check the oil level.

czyli przyszedłem po nocy do stojącego na centralce Fazera, odpaliłem go i poczekałem około 5 min aż wskaźnik cieczy chłodzącej pokazał 70 stopni, zgasiłem sprzęta i poczekałem 5 minut żeby ładnie spłynął olej. Wyciągnąłem bagnet wytarłem i włożyłem ale nie dokręcałem. Okazało się, że jest maks na skali.

Może mi ktoś to wyjaśnić? Dlaczego tak jak pisałem wcześniej, po trasie wychodzi ledwo trochę ponad min a po rozgrzaniu bez jazdy wychodzi maks? Czy to przez mokre sprzęgło?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-31 08:35:55 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-15 10:13:55
Posty: 53
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSF 1250
Mnie zawsze uczono, że powinno się czekać przynajmniej 15min by zmierzyć poziom oleju w rozgrzanym silniku, a im więcej tym lepiej. I przez pięć minut pracy na jałowych wątpię, by silnik zdążył w znaczący sposób opróżnić miskę olejową.

W FZ6 jak masz bagnet to najprostsza i chyba najpewniejsza metoda pomiaru to siedząc na motocyklu - wkońcu na centralce nie jeździsz, tylko na kołach. W FZSie jest to nieco bardziej upierdliwe (szkiełko/wziernik w misce, a jak nawierzchnia niezbyt równa to trzeba trzymać motocykl w pionie za gmola, co nie jest tak pewne jak za kierownicę)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-31 09:35:24 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-09-18 09:20:16
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer S2 ABS
Panocek napisał(a):
W FZ6 jak masz bagnet to najprostsza i chyba najpewniejsza metoda pomiaru to siedząc na motocyklu - wkońcu na centralce nie jeździsz, tylko na kołach.


Przetłumacz sobie:
mlac napisał(a):
1. Place the vehicle on the centerstand.


to z instrukcji obsługi. Tyle w temacie sprawdzania oleju siedząc na motocyklu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-09-01 08:19:27 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-15 10:13:55
Posty: 53
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSF 1250
mlac napisał(a):
Panocek napisał(a):
W FZ6 jak masz bagnet to najprostsza i chyba najpewniejsza metoda pomiaru to siedząc na motocyklu - wkońcu na centralce nie jeździsz, tylko na kołach.


Przetłumacz sobie:
mlac napisał(a):
1. Place the vehicle on the centerstand.


to z instrukcji obsługi. Tyle w temacie sprawdzania oleju siedząc na motocyklu.


W FZSie różnica poziomu oleju "na kołach" i na centralce jest znikoma. I zapewne jest podobnie w FZ6, poza tym postawienie motocykla na centralce nie gwarantuje, że będzie on w pionie, jak droga/chodnik koślawy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-09-01 14:21:23 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Panocek napisał(a):
poza tym postawienie motocykla na centralce nie gwarantuje, że będzie on w pionie, jak droga/chodnik koślawy

A postawienie na kołach to zagwarantuje? :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-09-07 16:09:33 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-24 21:02:32
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 SA
Co do teorii, że bez żadnych szkód można lać więcej oleju do silnika, to raczej nie byłbym tego taki pewien. Jakby tak było, to po co konstruktorzy pisali by "Max" na bagnecie? A druga sprawa to mokre sprzęgło, jeśli będzie miało za dużo oleju, to też może nie działać poprawnie. Ale może macie racje, kto wie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org