Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Pomiar poziomu oleju.
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=20&t=18630
Strona 1 z 1

Autor:  Viper [ 2015-07-27 11:21:09 ]
Tytuł:  Pomiar poziomu oleju.

Niby wszystko wiadomo jak sprawdzić, ale.... Ustawić Fazerka na centralce na równym? Mierzyć po rozgrzaniu silnika i odczekaniu, czy na zimno tez można? Jeśli jest nadmiar oleju to można wyciągnąć przez otwór gdzie wchodzi bagnet? Ot niby proste a tyle wątpliwości.

Autor:  psikor [ 2015-07-27 11:41:25 ]
Tytuł:  Re: Pomiar poziomu oleju.

Poniżej wycinek z instrukcji.

Na chłopski rozum wyciągnąć można przez każdy otwór, moim zdaniem łatwiej będzie przez ten wlewowy.

Załączniki:
Przechwytywanie.PNG [212.3 KiB]
Pobrane 1125 razy

Autor:  danieleq86 [ 2015-07-27 13:00:50 ]
Tytuł:  Re: Pomiar poziomu oleju.

Wyciągałem przez wlewowy. Proste, wystarczy mieć odpowiednio wąską rurkę. Co do pomiaru to dokładnie jak przytoczył Psikor. Choć ja zazwyczaj sprawdzam na zimnym ;)

Autor:  Viper [ 2015-07-29 11:11:52 ]
Tytuł:  Re: Pomiar poziomu oleju.

Sprawdziłem, było ponad 400 setki za dużo oleju. Zostawiłem tyle, że teraz na bagnecie mam w 3/4 wysokości pomiędzy min. a max.

Autor:  mlac [ 2015-08-11 14:57:33 ]
Tytuł:  Re: Pomiar poziomu oleju.

Nie przejmowałbym się tym nadmiarem oleju. W silnikach motocyklowych nadmiar nie zaszkodzi, to są inne silniki niż te w samochodzie.

Wszystkie serwisy leją lekko ponad max.

Autor:  glenroy [ 2015-08-14 17:08:02 ]
Tytuł:  Re: Pomiar poziomu oleju.

mlac napisał(a):
Nie przejmowałbym się tym nadmiarem oleju. W silnikach motocyklowych nadmiar nie zaszkodzi, to są inne silniki niż te w samochodzie.

Wszystkie serwisy leją lekko ponad max.


No spoko 50 ml za dużo to nie problem, ale prawie pół litra to jednak lekka przesada już :)

Autor:  snowak1 [ 2015-08-15 17:15:20 ]
Tytuł:  Re: Pomiar poziomu oleju.

w f4i do latania na gumie daje się litr ponad max.. u siebie mam przegrode ale i tak zalałem litr więcej, na pewno nie zaszkodzi... ale jak ktoś nie lata na kole to szkoda oleju, lać do maksa i tyle

Autor:  mlac [ 2015-08-20 11:41:32 ]
Tytuł:  Re: Pomiar poziomu oleju.

Słuchajcie to też trzeba dobrze zmierzyć bo u mnie np. jest tak:

- po trasie (silnik nagrzany), ustawiony na centralce, gaszę silnik, czekam 5 min. sprawdzam i na bagnecie mam 1/4 ponad min
- przychodzę na drugi dzień, stoi na centralce, nie odpalam silnika, sprawdzam bagnet i mam parę milimetrów ponad max

Taki stan utrzymuje się u mnie od wymiany oleju już od ponad 2 tyś km. dlatego nie dolewam, choć wg instrukcji obsługi mógłbym spokojnie dolać pare setek.

Autor:  DominWK [ 2015-08-21 17:18:06 ]
Tytuł:  Re: Pomiar poziomu oleju.

Zawsze tak jest bo olej spływa przez noc do michy :)

Autor:  mlac [ 2015-08-29 23:01:22 ]
Tytuł:  Re: Pomiar poziomu oleju.

DominWK napisał(a):
Zawsze tak jest bo olej spływa przez noc do michy :)

No wiadomo, że spływa przez noc ale kto by się spodziewał że 3/4 skali przybędzie :)


Ale żeby wyczerpać już temat całkowicie to sprawdziłem olej dziś zgodnie z instrukcją do FZ6 SHG/SAHG
Cytuj:
To check the engine oil level
1. Place the vehicle on the centerstand. A slight tilt to the side can result in a false reading.
2. Start the engine, warm it up for several minutes, and then turn it off.
3. Wait a few minutes until the oil settles.
4. Remove the engine oil dipstick and wipe it clean, insert it back into the hole (without screwing it in), and then remove it again to check the oil level.

czyli przyszedłem po nocy do stojącego na centralce Fazera, odpaliłem go i poczekałem około 5 min aż wskaźnik cieczy chłodzącej pokazał 70 stopni, zgasiłem sprzęta i poczekałem 5 minut żeby ładnie spłynął olej. Wyciągnąłem bagnet wytarłem i włożyłem ale nie dokręcałem. Okazało się, że jest maks na skali.

Może mi ktoś to wyjaśnić? Dlaczego tak jak pisałem wcześniej, po trasie wychodzi ledwo trochę ponad min a po rozgrzaniu bez jazdy wychodzi maks? Czy to przez mokre sprzęgło?

Autor:  Panocek [ 2015-08-31 08:35:55 ]
Tytuł:  Re: Pomiar poziomu oleju.

Mnie zawsze uczono, że powinno się czekać przynajmniej 15min by zmierzyć poziom oleju w rozgrzanym silniku, a im więcej tym lepiej. I przez pięć minut pracy na jałowych wątpię, by silnik zdążył w znaczący sposób opróżnić miskę olejową.

W FZ6 jak masz bagnet to najprostsza i chyba najpewniejsza metoda pomiaru to siedząc na motocyklu - wkońcu na centralce nie jeździsz, tylko na kołach. W FZSie jest to nieco bardziej upierdliwe (szkiełko/wziernik w misce, a jak nawierzchnia niezbyt równa to trzeba trzymać motocykl w pionie za gmola, co nie jest tak pewne jak za kierownicę)

Autor:  mlac [ 2015-08-31 09:35:24 ]
Tytuł:  Re: Pomiar poziomu oleju.

Panocek napisał(a):
W FZ6 jak masz bagnet to najprostsza i chyba najpewniejsza metoda pomiaru to siedząc na motocyklu - wkońcu na centralce nie jeździsz, tylko na kołach.


Przetłumacz sobie:
mlac napisał(a):
1. Place the vehicle on the centerstand.


to z instrukcji obsługi. Tyle w temacie sprawdzania oleju siedząc na motocyklu.

Autor:  Panocek [ 2015-09-01 08:19:27 ]
Tytuł:  Re: Pomiar poziomu oleju.

mlac napisał(a):
Panocek napisał(a):
W FZ6 jak masz bagnet to najprostsza i chyba najpewniejsza metoda pomiaru to siedząc na motocyklu - wkońcu na centralce nie jeździsz, tylko na kołach.


Przetłumacz sobie:
mlac napisał(a):
1. Place the vehicle on the centerstand.


to z instrukcji obsługi. Tyle w temacie sprawdzania oleju siedząc na motocyklu.


W FZSie różnica poziomu oleju "na kołach" i na centralce jest znikoma. I zapewne jest podobnie w FZ6, poza tym postawienie motocykla na centralce nie gwarantuje, że będzie on w pionie, jak droga/chodnik koślawy

Autor:  glenroy [ 2015-09-01 14:21:23 ]
Tytuł:  Re: Pomiar poziomu oleju.

Panocek napisał(a):
poza tym postawienie motocykla na centralce nie gwarantuje, że będzie on w pionie, jak droga/chodnik koślawy

A postawienie na kołach to zagwarantuje? :).

Autor:  SztandeR [ 2015-09-07 16:09:33 ]
Tytuł:  Re: Pomiar poziomu oleju.

Co do teorii, że bez żadnych szkód można lać więcej oleju do silnika, to raczej nie byłbym tego taki pewien. Jakby tak było, to po co konstruktorzy pisali by "Max" na bagnecie? A druga sprawa to mokre sprzęgło, jeśli będzie miało za dużo oleju, to też może nie działać poprawnie. Ale może macie racje, kto wie ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/