Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-10-29 14:49:06 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-09-16 10:00:43
Posty: 19
Lokalizacja: ZSL-PSZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N
Witam pytanie może banalne ale mimo to się zapytam. Ustawiłem sprzęgło na lince pokrętłem przy klamce tak żeby bardzo szybko łapało czyli motor ruszał zaraz po puszczeniu klamki. I teraz takie moje pytanie czy coś się stanie ze sprzęgłem są jakieś tego konsekwencję pogorszenie trakcji?Pytam jako laik i darujcie sobie zbędne komentarze. Za treściwe z góry dziękuję.Pozdrawiam!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regulacja sprzęgła.
PostNapisane: 2015-10-29 14:49:06 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-10-29 23:03:56 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-11-06 09:54:15
Posty: 161
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer S2
Tak ma być. Sprzęgło ma zaczynać łapać prawie od razu po odpuszczeniu z maksymalnie scisnietej klamki. Upewnij się tylko że całkowicie wysprzegla jak masz klamkę scisnieta na maksa. Jak ciągnie to trzeba trochę podciągnąć sprzęgło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-30 09:00:28 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-15 10:13:55
Posty: 53
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99r
sebamilan napisał(a):
Tak ma być. Sprzęgło ma zaczynać łapać prawie od razu po odpuszczeniu z maksymalnie scisnietej klamki. Upewnij się tylko że całkowicie wysprzegla jak masz klamkę scisnieta na maksa. Jak ciągnie to trzeba trochę podciągnąć sprzęgło.


Jako że linka z czasem się wyciąga, warto też co jakiś czas sprawdzać czy nie zaczynają się problemy z wysprzęglaniem, trudności z wrzuceniem neutrala to pierwszy objaw nie do końca rozklejonych tarcz... przynajmniej w FZS


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-30 16:30:48 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-09-16 10:00:43
Posty: 19
Lokalizacja: ZSL-PSZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N
Pojeździłem dziś o niebo lepiej się rusza biegi wchodzą gładko i z redukcją nie ma problemu. Raz jeszcze dzięki za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-05-21 11:11:37 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-03-08 13:49:49
Posty: 51
Lokalizacja: PKR....
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6n 06r
Podepnę się tutaj. Wczoraj po tygodniowej przerwie od moto miałem to wykorzystania całą niedziele na jazdę. Nie obyło się jednak bez problemów.
Przekręcam kluczyk, pompa chodzi, starter- > silnik ładnie kręci ale nie odpala. Po przekręceniu kluczyka na wyświetlaczu zamiast całkowitego przebiegu wyświetliła się cyfra „19”. Na naszym forum nic na ten temat nie znalazłem ale na europejskim ktoś spotkał się z tym problemem – error code 19. Padły hasła : stojak boczny, wyłącznik silnika, przełącznik sprzęgła. Dla pewności odłączyłem klemę od aku, wyczyściłem czujnik stopki – dalej dupa. Zabrałem się za klamkę sprzęgła. I tutaj znalazłem źródło problemu. Silnik odpalał tylko w momencie zaciśniętej klamki, kiedy puszczałem klamkę moto gasło. Czujnik przy klamce wydawał się ok, więc zacząłem kręcić regulacją. Metodą prób i błędów udało się wyregulować ale zostały mi pytania w głowie.
Pierwsze : Co może być przyczyną takiej usterki ? (zakładając że po moją nieobecność nikt nie bawił się regulacją sprzęgła)
Drugie : Czy to normalne że czasem linka się lekko wyciągnie i trzeba ją wyregulować ?
Trzecie : Kończy się sprzęgło, czekają Cię wydatki ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-05-21 11:34:40 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 621
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Czy sprawdzałeś tez
stojak boczny, wyłącznik silnika, przełącznik sprzęgła


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-05-21 12:09:11 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-03-08 13:49:49
Posty: 51
Lokalizacja: PKR....
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6n 06r
Tuzmen dla mnie stojak boczny = czujnik stopki bocznej ( czytaj z angielskiego na nasze). Zobaczyłem że jest trocha usmarowana to potraktowałem ją naftą, ten bolec od krańcówki też przepłukałem kilka razy na zmianę czyszcząc i wycierając do czysta.
Jeżeli dobrze kombinuje to jeżeli czujnik stopki byłby uszkodzony to silnik w ogóle by nie kręcił. Oprócz tego co napisałem wyżej nie sprawdzałem tylko przycisku startera/rozrusznika, mam akcesoryjna kierownice i bóg wie jak to ktoś wcześniej na niej poskładał przyrządy sterownicze. Z czasem też tam zajrzę. Na tą chwilę męczy mnie ta linka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-05-21 13:51:48 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 621
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Regulacja linki sprzęgła kończy się na etapie ustawienia odpowieniego luzu, tyle.
Jeśłi ten luz ci się kasuje/zwiększa, zobacz czy
- linka sie nie urywa
- czy kontry przy kierownicy i na pokrywie sprzęgła są dokręcone
- jeśli wszystko ok, a luz ci się zmienia to przyczyna może być trudniejsza do zdiagnozowania i bez zaglądania do sprzęgła się nie dowiesz

Z tego co pisałeś to silnik gasł przy puszczaniu sprzęgła, w takiej sytuacji tylko info o wysuniętej stopce bocznej mogło by awaryjnie wyłączać silnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-05-22 10:28:07 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 1800
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
GG: 2794713
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: FZ6N
kaszŁu napisał(a):
Co może być przyczyną takiej usterki ? (zakładając że po moją nieobecność nikt nie bawił się regulacją sprzęgła)

masa osób wymądrzała się o słownictwie a raptem jedna odpowiedź :)

jeśli linka ci się "szybko" poluzowała - spore szanse że powoli pękają w niej żyły.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org