Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-04-15 19:20:09 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-04-15 19:01:43
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Witam,

Dopiero co zarejestrowałem się na forum, lecz liczę na pomoc w temacie.
FZS 1000 2004, ładowanie wynosi od 12,7 na wolnych obr. do 13,6 przy ok 4-5tyś. - pomiar na klemach
Alternator nie przebija do masy, na każdej z faz napięcie zgodne z serwisówką.
Wczoraj zakupiłem nowy akumulator, bo stary padł.
3 mechaników obstawiało regulator.
Zamontowałem dziś nowy regulator Tourmax (unikając tanich zamienników) lecz wskazania bez zmian.
Wszystkie możliwe kostki w instalacji wyczyszczone i sprawdzone przejścia.

Prosiłbym o wskazówki co dalej bo nie chce bez sensu robić ślepych strzałów/zakupów.

Ps. jeśli ktoś z pasjonatów motocykli, w W-wa zechciałby pomóc tzn. aby na jego moto sprawdzić zakupiony nowy regulator to będę bardzo wdzięczny za taka możliwość.

Z góry dziękuję za podpowiedzi i pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-15 19:20:09 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2016-04-15 20:00:58 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 210
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Masz FZSa z 2004 roku, więc po odpaleniu światła zapalają się z automatu, przy tym motocyklu ładowanie 12,7V na wolnych obrotach to praktycznie standard, niekiedy nawet lekko pulsują światła, przy 5 tys. 13,6 to zaledwie o 0,6 V mniej niż wzorcowe ładowanie, sprawdź jeszcze ''masę'' przy silniku czy śniedź sie tam nie wdarła. Po jeździe sprawdź napięcie na klemach akumulatora na zgaszonym silniku, jak będzie <13 V to jest wszystko OK.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-15 20:53:41 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-04-15 19:01:43
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Bezpośrednio po jeździe napięcie na klemach 12,9V
Zauważyłem też jedną ciekawą rzecz, mianowicie na kostce regulatora napięcia wskazania są ok 0,5V wyższe niż na klemach.
Na obrotach na kostce, na przewodzie + jest 14,1 a na klemach 13,5-6 max.
To tylko krótki odcinek kabla, a ma prawie 30omh oporności :/
Chwilowe "oszukanie" tego odcinka czyli poprowadzenie go bokiem do aku od kostki nie spowodowało wzrostu napięcia na klemach do 14v.
Podniosło się o ok 0,1V

Staram się za wszelką cenę podnieść napięcie/zminimalizować straty bo po dorzuceniu 3 dni temu manetek grzanych miałem już przyjemność poczuć co to znaczy turlać ok 240kg na kołach przez kilkaset metrów....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-15 21:55:20 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
poczytaj ten watek viewtopic.php?f=21&t=19621
skontaktuj sie z jego autorem i może coś wspólnymi siłami zdziałacie :) a może samo poczytanie wystarczy.

poszukaj jeszcze przez wyszukiwarkę na forum innych wątków o ładowaniu regulatorze itp


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-15 22:32:35 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-04-15 19:01:43
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Przeczytane.
Faktycznie jakaś klątwą nad prądem w fzs1000.
Pracę domową odrobiłem i szukajke przetestowałem w poszukiwaniu podobnych problemów.
Rozwiązania zagadki póki co brak.

Aku sprawdzone 4h po zakończeniu jazdy.
12,7v na klemach w spoczynku.

Przed chwilą testowane R1 i stałe 14v niezależnie od obr.
Myślałem że sprawdzę regulator na innym moto ale w r1 2008 jest inny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-17 09:24:55 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-09-25 13:45:28
Posty: 6
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer1000
Tez mam FZS 1000-2005r-ta jest to samo, ale u mnie ktoś przerobił przednie lampy i świecą dwa krótkie i dwa i to jest ten spadek napięcia.Powinno być jedno krótkie i dwa długie.Pozdrawiam :moto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-17 11:04:33 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 210
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Nikt nic nie przerabiał, FZS 1000 tak ma fabrycznie :)
Pod zbiornikiem paliwa dochodzą przewody od regulatora napięcia do kostki ze sporą wiąchą przewodów, są tam dwa grube przewody plus i minus nie pamiętam kolorów ale chyba czarny i czerwony - łatwo sprawdzić jak się ma miernik- są one cały czas pod napięciem bez względu na położenie kluczyka, ja wpiąłem dwa ''baypasy'' bezpośrednio od akumulatora + i - w przewody tuż przed kostką bo mi gdzieś prąd umykał na złączach i mam ładowanie wzorcowe. Tyle że ja to zrobiłem na własną odpowiedzialność więc nikogo do tego nie namawiam, ale na chwilę możesz się tak podłączyć i sprawdzić wtedy ładowanie, efekt będzie na pewno, tylko musisz dokładnie sprawdzić biegunowość żeby nie pomylić kabli, bo sfajczysz regler :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-18 15:52:08 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-04-27 23:01:42
Posty: 184
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Jak dobrze pamiętam na wolnych obrotach mam 13,1-13,2V. Przy 5tys obrotów jest 14-14,2V (tak jak podaje książka serwisowa).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-29 19:08:02 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-04-15 19:01:43
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Witam ponownie.

Nie chciałbym odgrzewać kotleta, lecz temat powraca jak widać na różnych forach więc pora na konkluzję.

0. Bierzemy do ręki miernik, który podaje poprawne wskazania ( zabawka typu sam wyświetlacz wielkości 5gr. zaniżała o 1V)
1. Jeśli po jeździe, po zgaszeniu silnika na aku jest powyżej 13V to nie szukajmy dalej.
2. Sprawdzamy ładowanie zaraz po uruchomieniu silnika, przed załączeniem wentylatora jeśli jest 13,8 i więcej to jest ok.
(Po odpięciu kostek od świateł uzyskałem na klemach 14,1, z włączonym wentylatorem 13,7)
3. Sprawdzamy i ewentualnie korygujemy wolne obroty. Pomiędzy ok. 1050 a 1200 jest u mnie prawie 0,2V różnicy na wolnych.
4. Sprawdzić ładowanie na alternatorze, wszystkie fazy i czy nie ma zwarcia do masy. (kostka z 3 białymi przewodami)
5. Regulator napięcia - sprawdzić przed i za kostką napięcia - u mnie zmiana przewodu dodatniego od kostki regulatora do klemy akumulatora
wraz z konektorami dała + 0,3 do szczęścia.

Manual podaje przy 5000tyś min. 14V
Pomimo przetrzepania całej instalacji i wstawieniu nowego regulatora nie uzyskałem tego efektu.
(w tym momencie znajdziecie wystawiony mój "nowy" regulator na alle... i ol...)
Pozostaję na stabilnym 13,7 -13,9V od 3000tys obr. z włączonymi światłami i wentylatorem.
Na wolnych przy światłach i wentylatorze ok 13,5V
Po zakończeniu jazdy ok. 13,1V na aku.
Dalej nie szukam.


Mam nadzieje że dla kogoś ten wątek będzie pomocny.
Dziękuję za info i rozwiązania podane w tym wątku, które zastosowałem z powodzeniem.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-29 21:29:26 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
dobra konkluzja :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-30 12:57:19 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-04-30 12:06:30
Posty: 1
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Bartosz_fzs1000 napisał(a):
temat powraca jak widać na różnych forach więc pora na konkluzję.

Bardzo ładnie to podsumowałeś :)

Też przerabiałem temat elektryki w tym moto.
Poniżej rozwiązanie mojego problemu z ładowaniem:

kamin napisał(a):
Pod zbiornikiem paliwa dochodzą przewody od regulatora napięcia do kostki ze sporą wiąchą przewodów, są tam dwa grube przewody plus i minus nie pamiętam kolorów ale chyba czarny i czerwony - łatwo sprawdzić jak się ma miernik- są one cały czas pod napięciem bez względu na położenie kluczyka, ja wpiąłem dwa ''baypasy'' bezpośrednio od akumulatora + i - w przewody tuż przed kostką bo mi gdzieś prąd umykał na złączach i mam ładowanie wzorcowe.


Cenną radą myślę będzie - jeśli przewód plusowy (czerwony) poprowadzimy przez kostkę na przekaźniku rozrusznika (zaraz przy aku, taka na 4 piny i 2 bezpieczniki po bokach) - w tym wypadku mamy ładowanie pod zabezpieczeniem :) Przewód minusowy bezpośrednio na aku - tym sposobem, regulator podaje książkowe 14.4V (bez obciążenia).

Niestety Yamaha troszkę się wygłupiła z zapasem mocy alternatora w tym moto więc instalacja musi być w super kondycji by wszystko działało jak należy :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org