Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Yamaha FZ1 - dorobienie kluczyka
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=20&t=22548
Strona 1 z 1

Autor:  stachv1 [ 2018-06-18 18:42:44 ]
Tytuł:  Yamaha FZ1 - dorobienie kluczyka

Cześć,

Kto przerabiał temat dorabiania kluczyka z imobilaizerem? Mam czerwony klucz matka i teraz pytanie, gdzie i jaki najlepiej kupić surowy kluczyk, albo jak to zrobić żeby było najlepiej? Widzę, że są surowe klucze bez imo, ale też takie z grotem i imo, podobno mozna wtedy wyfrezować grot, a zaprogramować można samemu przy pomocy klucza matki (czerwonego)?

Autor:  morf&na [ 2018-06-18 19:44:37 ]
Tytuł:  Re: Yamaha FZ1 - dorobienie kluczyka

Nie przerabiałem, więc się wypowiem ;p
Jeśli jest tak samo jak fz6, to potrzebujesz wszystkich kluczy (czerwony, nowy niezakodowany i stary zakodowany jeśli masz)
1 Kupujesz surowy kluczyk z imo i 2 piwa.
2 Docinasz ząbki klucza jak trzeba.
3 Wsadzasz czerwony do stacyjki.
4 Przekręcasz na ON potem na OFF i wyciągasz.
5 Wsadzasz nowy kluczyk (jest jakieś parę sekund na to)
i przekręcasz na ON i na OFF
6 Wsadzasz stary kluczyk i robisz to samo aby go zakodować na nowo lub pomijasz jeśli go nie masz.
7 Wypijasz jedno piwo, a drugie dla mnie

Zrób to sprawnie aby nie dopuścić do sytuacji, że np. zakodujesz nowy klucz, a starego nie zakodujesz na nowo. Wtedy stary nie będzie działał i całą procedurę będziesz musiał robić na nowo.

Niech się wypowie ktoś jeszcze dla potwierdzenia.
Nie odpowiadam za poniesione szkody :whistle:

Autor:  stachv1 [ 2018-07-09 18:51:51 ]
Tytuł:  Re: Yamaha FZ1 - dorobienie kluczyka

morf&na napisał(a):
Nie przerabiałem, więc się wypowiem ;p
Jeśli jest tak samo jak fz6, to potrzebujesz wszystkich kluczy (czerwony, nowy niezakodowany i stary zakodowany jeśli masz)
1 Kupujesz surowy kluczyk z imo i 2 piwa.
2 Docinasz ząbki klucza jak trzeba.
3 Wsadzasz czerwony do stacyjki.
4 Przekręcasz na ON potem na OFF i wyciągasz.
5 Wsadzasz nowy kluczyk (jest jakieś parę sekund na to)
i przekręcasz na ON i na OFF
6 Wsadzasz stary kluczyk i robisz to samo aby go zakodować na nowo lub pomijasz jeśli go nie masz.
7 Wypijasz jedno piwo, a drugie dla mnie

Zrób to sprawnie aby nie dopuścić do sytuacji, że np. zakodujesz nowy klucz, a starego nie zakodujesz na nowo. Wtedy stary nie będzie działał i całą procedurę będziesz musiał robić na nowo.

Niech się wypowie ktoś jeszcze dla potwierdzenia.
Nie odpowiadam za poniesione szkody :whistle:


I nowy klucz już jest ;)

Dla innych, którzy będą w podobnej sytuacji - potrzebny jest czerwony klucz matka. Mogłem dorobić za 200zł z kodowaniem u majstrów od dorabiania, ale chciałem mieć oryginalny dlatego kupiłem surowy klucz z ASO na podstawie nr. VIN. Przyszedł klucz z imobilizerem z surowym grotem. Poszedłem przyciąć grot na bazie czerwonego klucza, potem poszedłem do motocykla, zrobiłem to co kolega wyżej: wsadziłem czerwony, odpalilem moto, zgasiłem, poczekałem chwilę, wsadziłem ponownie, na ON, wyciągnąłem czerwony i szybko wsadziłem nowy, na ON i odpaliłem i koniec ;)

W ASO kluczyk ok 240zł, mogą dociąć grot za 60zł plus zakodować kluczyk za 150 wiec moim zdaniem nie warto bo pewnie jeszcze dochodzi koszt dosłania im czerwonego i potem ponowna przesyłka powrotna.

To tyle ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/