Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-11-06 02:13:28 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-11-06 02:03:58
Posty: 3
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: Gs 500 f 2006
Witam, mam zamiar kupić fz6-n (naked) i mam pytanie czy w tym,, golasie,, wystepuja wersje 75 i 98 konne??? (slyszalem ze od 2004-2009 każdy rocznik ma 98KM)

Drugie pytanie od ktorego roku w fz6 wychodzila wersja s2?? Jak ją rozpoznać i czy tylko s2 ma 98KM? A zwykle fz6 75KM?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-06 02:13:28 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2018-11-06 09:19:05 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Danielowato123 FZ6 S2 wychodził od 2007r, ale w 2007 był jeszcze produkowany FZ6.
Te moto się różnią na pierwszy rzut oka od siebie paroma detalami.

Jeżeli chodzi o moce, to jest model FZ6 z oznaczeniem S1 który ma 75 KM. Różnica jest na pewno w znaczkach na baku (w S1 chyba były pod lakierem?). Koledzy mnie tutaj poprawią na pewno.

Najprostszą drogą jest sprawdzenie nr na module zapłonowym dla moto od 2007 r (w wcześniejszych nie wiem).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-06 10:00:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
najłatwiej te wersje rozróżnić po wahaczu. S1 w rocznikach w których jest podział na s1/s2 (2007 i młodsze) ma wahacz taki jak starsze wersje (przekrój prostokątny). S2 ma wachacz o przekroju ze ściętymi rogami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-06 10:41:46 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
misiakw fakt, o tym zapomniałem!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-06 11:27:43 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
misiakw napisał(a):
najłatwiej te wersje rozróżnić po wahaczu.

Dla mnie to też najprostszy sposób identyfikacji.
Oprócz tego oczywiście to, że S2 ma analogowy obrotomierz. Czarna rama i silnik = S2 (chociaż były srebrne S2, więc srebrna rama nie oznacza automatycznie S1). Zdaje się że S2 też przy lagach takie boczne osłony przy błotniku. No i S2 ma czterotłoczkowe zaciski a S1 dwutłoczkowe - chociaż nie wiem jak to rozpoznać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-06 13:56:51 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-11-06 02:03:58
Posty: 3
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: Gs 500 f 2006
No dzieki za odpowiedź czyli wychodzi na to ze modele od 2004-2006 to tylko wersje 75KM???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-06 14:12:40 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Danielowato123 napisał(a):
No dzieki za odpowiedź czyli wychodzi na to ze modele od 2004-2006 to tylko wersje 75KM???

Nie, były też 98KM, wersja 78KM to tak naprawdę tylko epizod na późniejszym etapie produkcji S1. Z S2 sprawa jest prostsza, wszystkie miały 98KM.
Zobacz jeszcze tutaj:
viewtopic.php?f=20&t=17223
PS. Jak będziesz miał upatrzoną sztukę, to możesz poprosić w Yamaha, żeby po VIN sprawdzili jaka to wersja i ile ma KM. Proste i będziesz miał pewność.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-06 14:42:12 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Danielowato123 napisał(a):
No dzieki za odpowiedź czyli wychodzi na to ze modele od 2004-2006 to tylko wersje 75KM???


nie. do 2006 produkowano tylko 98 koni, nie było podziału na żadne eski.
w 2007 wprowadzono podział. wersja 98 konna przeszła zmiany. wersja 75 konna dostała graty po starszej wersji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-06 14:51:00 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-05-24 22:26:03
Posty: 100
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: nie 1
Z tego co mnie wiadomo, modele 2005-2006 były z silnikami 98KM
od rocznika 2007 w wersji FZ6S/FZ6N miały odprężone silniki 78KM
Równocześnie pojawiła się wersja S2 która miała 98KM i różniła się:
-zegarami (analogowy prędkościomierz)
-tylny wahacz (przekrój diamentu, zamiast prostokąta)
-inna czacha w wersji z owiewką - S2 Fazer (węższa szyba, inaczej mocowane kierunkowskazy, lusterka)
-inne tylne sety (skręcane i dodatkowe zapięcie na kask)
-inne zaciski hamulcowe
-ABS (choć były wersje FZ6 SA z ABSem i analogicznie w nakedzie FZ6NA)
-podobno nieco inna pozycja jeźdźca, gumka przy mocowaniu siedzenia, zbiorniczek wyrównawczy w innym miejscu, inne mocowanie kiery, zmieniona mapa wtrysku
-czarny silnik (z tego co mi się wydaje S2 nie występowały w srebrnym malowaniu choć tak zwane S1 i N1 bywały z czarnym piecem)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-07 18:23:00 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2017-07-28 08:56:26
Posty: 125
Lokalizacja: galicja
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW S1000XR
[quote="morf&na"]Z tego co mnie wiadomo, modele 2005-2006 były z silnikami 98KM
od rocznika 2007 w wersji FZ6S/FZ6N miały odprężone silniki 78KM
Ja mam 2007 FZ6S i mam 98KM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-07 19:54:17 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-06-02 22:29:56
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n
A sprawdzałeś po vin-ie ??
Niestety często przy motocyklach sprowadzanych data pierwszej rejestracji za granicą jest wpisywana jako rok produkcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-07 20:12:19 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-11-06 02:03:58
Posty: 3
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: Gs 500 f 2006
No spoko juz czaje, wiec tak ja chce fz6n i chce 98KM czyli mam celowac w roczniki 2005-2006?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-07 20:22:16 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-06-02 22:29:56
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n
Także 2007-2009 ale jak chcesz 98 to tylko z analogowym obrotomierzem i nowyszym wahaczem.
Koledzy już wyżej pisali.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-07 20:31:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-06-02 22:29:56
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n
Jeżeli przy wyborze będziesz miał wątpliwości polecam telefon do pierwszej lepszej Yamachy ( salon / serwis ) podajesz nr. Vin i wiesz wszystko. To nic nie kosztuje i nie rąbią żadnych problemów. Info od ręki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-12 10:45:17 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Na pewno te silniki w słabszej wersji były "odprężane"? Z tego co się doczytałem przed zakupem swojego to była/jest to kwestia zdjęcia blokady, w słabszych FZ6 silniki są identyczne jak w mocniejszych wersjach. Na lince gazu po stronie silnika może być ogranicznik rolgazu, w ECU powinna być możliwość odblokowania mocy poprzez zmasowanie któregoś kabla. Nie słyszałem o żadnych modyfikacjach silnika ani układu dolotowego. Zdaje się że w tym wprowadzeniu słabszej wersji chodziło głownie o to żeby pokryć zakres stopniowania mocy w katalogu motocykli, zarówno jeśli chodzi o przesiadki adeptów z mniejszych pojemności dla tych co jeszcze nie są gotowi na bądź co bądź jadowite ~100KM, oraz dla tańszego ubezpieczenia w niektórych krajach. Później w 2009 pojawiła się XJ6 ze zmodyfikowanym mechanicznie, osłabionym silnikiem Fazera, rama i reszta gratów są już dostosowane do mniejszej mocy.

Myślę że jeśli ktoś nie jojka na zegary i tylny wahacz to jak się trafi wersja 78km w dobrym stanie to warto ją rozważyć i później odblokować i mieć moto bliźniacze z wersją do 2007. Albo jeszcze zamontować na ten kabel przełącznik i mieć tryb deszczowy :) Jeśli ktoś nie jeździ zawodowo to raczej nie odczuje różnicy w wahaczach, ten nowszy jest ponoć sztywniejszy ale zawieszenie w FZ6 jest tak miękkie że ktoś kto chciałby używać FZ6 torowo i tak będzie najpierw walczył z miękkim zawieszeniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org