Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-09-09 18:29:57 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-07-10 14:45:20
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 600
Witam serdecznie mam następujący problem :
FZS 600 2003 r , 21500km - przy ruszaniu oraz przy wrzuconym 2 biegu na niskich obrotach odczuwam szarpanie motocykla (w sumie tak jest odkąd go kupiłem ale wcześniej jakoś mi to bardzo nie przeszkadzało)- śmiało można je porównać do kangurowania samochodu , generalnie ma to również miejsce na trójce ale akurat tutaj to sporadycznie. Szarpanie mija po dodaniu gazu(ale nie jest to jak dotyk czarodziejskiej różdżki) albo jechaniu na pół-sprzęgle. Rozmawiałem z moim mechanikiem który również to zauważył - sprawdzone zostały gaźniki - są ok, wymieniłem filtry bo z racji tego że motocykl stał długo bez palenia u poprzednika to pomysł był taki że może filtry - wymienione ale problem nadal jest, padł też pomysł na tłumik akcesoryjny - zmieniłem na oryginalny fazera i szarpanie nadal jest chociaż wydaje się być ociupine mniejsze ale nie wiem czy to nie placebo związane z zmianą tłumika , poluźniłem też łańcuch bo był przez poprzednika bardzo ściśle naciągnięty - tutaj uważam że szarpanie jest mniejsze ale nadal występuje - chciałem spytać czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem? myślę że to nie ma znaczenia ale wymienione zostały też olej i płyn hamulcowy, uzupełniony płyn chłodzący - generalnie nie mam pomysłu (bo jestem początkujący) co to może być chociaż delikatnie chodzi mi po głowie sprzęgło - ale wszystkie biegi wchodzą elegancko bez zgrzytów i niepokojących hałasów , mechanik w sumie też nie wygląda mi na pewnego co to może nadal być i chyba zaczyna kroczyć we mgle...proszę o poradę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-09-09 18:29:57 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2019-09-09 19:20:45 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
a na jakich obrotach szarpie?

łańcuch równo wyciągnięty?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-09-09 19:31:01 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-07-10 14:45:20
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 600
hmm...kurde nie zwróciłem uwagi ale to w niskim przedziale nie więcej niż 2-3tyś , generalnie po dodaniu gazu (nie pałowaniu) jak wchodzi na wyższe obroty to mija , co do łańcucha właśnie nie mam pewności - ale z tych bardziej podstawowych rzeczy tylko łańcuch nie został wymieniony a z tego co kojarzę jest mniej więcej w połowie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-09-09 19:56:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
2-3 to bardzo niskie obroty - generalnie takie żeby raptem ruszyć. Na zimnym na pewno ma prawo szarpać.
Co do łańcucha - to że jest w pólowie naciągu nic nie znaczy - najlepiej postaw moto na centralkę i zmnierz luz, potem obróź koło jakieś pół obrotu - i znów zmierz, kolejne pół, zmierz i tak dalej az cały łancuch obadasz, może tak być że w niektórych miejscach będzie mocniej wyciągnięty niż w innych - wtedy przy niskich obrotów nie ma opcji, nie będzie jechał płynnie. 21 tys na 16 letni motocykl to bardzo mało, szczególnie w takich sprzętach jak fzs600, więc albo przebieg kręcony, moto ma więcej więc stanu napędu nie oszacujesz po liczniku, albo rzeczywiście moto więcej stał niż jeździł, co też nie wpływa najlepiej na niego, więc łańcuch mógł załapać troszke rdzy i się porozciągać. sprawdź go bo to nic nie kosztuje a zawsze jakieś info.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-09-09 20:03:06 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-07-10 14:45:20
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 600
sprawdzę naciąg :) a co do przebiegu - u ostatniego właściciela stał - gość przejechał przez czas który go miał czyli 12 lat nieco ponad 4tyś km, z czego ostatnie 3 lata jedynie gdzie jechał to podbić przegląd do dowodu :)

a co do tego jak jest zimny - to zapomniałem tego dodać w głównym poście - czy zimny czy ciepły tak samo szarpie , dodam tylko że jeśli chodzi o pomysł "falowania" obrotów to czegoś takiego nie ma


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-09-09 22:42:31 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Generalnie to...musisz się przyzwyczaić, te silniki lubią obroty i tocząc się na pierwszym, czy drugim biegu będzie poszarpywał, robił tak praktycznie każdy FZS jakim jeździłem, przy tych 2-3 tysiącach obrotów to ten silnik walczy o przetrwanie, w tym zakresie kompletnie leży tak samo moc, jak mi moment.
Mój FZS też szarpał, kiedy chciałem mu pozwolić turlać się bez gazu na pierwszym, czy drugim biegu, a uwierz, że Jadźka była dopieszczona praktycznie do stanu fabrycznego. Warto popracować nad techniką jazdy na półsprzęgle, albo na zakładkę gaz+tylny hamulec.

Poza naciągiem łańcucha sprawdź, czy nie jest przypadkiem jakoś zanadto nierówno wyciągnięty, druga sprawa, jeżeli sam się nie czujesz na siłach, to zleć mechanikowi, żeby sprawdził stan gum zabieraka zębatki tylnego koła, mało kto tam zagląda, a wytłuczone gumy potrafią napsuć krwi.

Ale jak na moje, musisz się po prostu przyzwyczaić, że na wolnych obrotach Fazer jest podatny na "zajączkowanie" :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-09-10 09:21:45 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-07-10 14:45:20
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 600
wiesz co zdaje sobie sprawę , że może to również wiązać się z technika jazdy - umówmy się jako kierowca z małym doświadczeniem to też była jedna z pierwszych myśli - natomiast kwestia szarpania została również zauważona nie tylko przeze mnie i nie tylko przez mechanika.

jeśli chodzi o łańcuch to wydaje mi się w miarę równo wyciągnięty - luz wydaje mi się taki sam albo bardzo podobny na wielu pomiarach wg.tego co napisał misiakw - jednak również śmiało mogę stwierdzić , że samo szarpanie jest mniejsze po tym jak łańcuch został poluzowany - sam łańcuch + zębatki( o ile będzie trzeba zębatki) chyba wymienię w zimie ale nie mam jednoznacznej pewności czy to wina łańcucha - chociaż może jest tak , że łańcuch jest już w miarę poluzowany(był za mocno naciągnięty) a szarpanie jakie zostało jest związane z małym doświadczeniem z tym moto. Zastanawiam się tylko nad tym co jeśli to nie jest tak do końca związane z techniką jazdy - Glenroy możesz jakoś krótko opisać jak miałbym sprawdzić stan tej gumy zbieraka?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-09-10 14:29:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
rumianm napisał(a):
Glenroy możesz jakoś krótko opisać jak miałbym sprawdzić stan tej gumy zbieraka?

ja mogę napisać. moto na centralkę, luzujesz naciąc, wyciągasz ośkę koła, wyciągasz koło, "zdejmujesz" zębatkę (ale nie odkręcasz a po prostu wyciągasz w górę) - ona jest na takiej metalowej "koronie" która wchodzi w felgę, a pomiędzy zębami tej korozy a felgą są gumki - to są własnie gumy zbieraka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-09-10 15:46:27 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Dokładnie, jak napisał misiak. Zdejmujesz tylne koło, zębatka jest przykręcona do zabieraka, a on sam trzyma się w feldze na wspomnianych właśnie gumach, wystarczy go szarpnąć :). Jak będziesz miał koło, zobacz po prostu, czy między felgą a zębatką nie ma jakichś luzów, wyciągnij zabierak, zobacz w jakim stanie są wkładki, mogą być już rozbite, albo z wiekiem materiał mógł już ulec zmęczeniu.

Jeszcze dla ułatwienia masz schemat z katalogu części:
[ img ]

5 - gumy zabieraka
9 - zabierak

Zabierak robi za swego rodzaju sprzęgło na tylnym kole, gumy już nie pamiętam gdzie kupowałem, ale były do dobierane po wymiarach, wkładki od sprzęgieł przemysłowych, chyba nawet wzmacniane brałem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-09-11 10:28:13 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-05-11 11:49:12
Posty: 123
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 i Tracer 9GT
A sprawdziles swiece zaplonowe i cewki? :)

Ja mialem identyczny objaw w moim FZS600 kiedy jechalem w ulewie, gdzie woda stala na drodze i po kilku przejazdach przez kaluze zauwazylem, ze moj motocykl zaczal dokladnie tak samo szarpac. Nie bylo to odczuwalne podczas jazdy przy wyzszych obrotach, ale przy ruszaniu spod swiatel motocykl skakal. Objaw znikal powyzej 3 tys obrotow :)
Dobrym sposobem na wykluczenie napedu, skrzyni biegow to dodanie gazu na biegu jalowym. Jesli dalej sie ksztusi to te podzespoly mozna od razu wykluczyc.

Im bylem blizej domu to objaw ten zaczal ustawac, az w koncu calkowicie zniknal. Gdy dojechalem do domu, schowalem motocykl w garazu i zostawilem silnik, zeby popracowal w suchym. Moim zdaniem, przy jezdzie w ulewie woda musiala sie gdzies dostac i byly chyba jakies przebicia. Gdy silnik pochodzil sobie w suchym garazu przez jakies 10 minut i wysechl od ciepla, szarpanie zniknelo. Na nastepny dzien rano motocykl odpalil na strzal i poki co nie ma z nim zadnych problemu :)

LwG :moto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-09-12 09:43:43 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-07-10 14:45:20
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 600
dzięki wielkie za podpowiedzi, będę musiał sprawdzić wszystko na spokojnie przy weekendzie - sytuacja na dzisiaj jest na pewno taka , że przy tym jak łańcuch został poluzowany to szarpanie jest odczuwalnie mniejsze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-09-17 10:28:58 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-05-11 11:49:12
Posty: 123
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 i Tracer 9GT
I jak tam poszukiwania? Udalo sie rozwiazac problem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-09-19 09:24:12 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-07-10 14:45:20
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 600
wiesz co poluzowałem łańcuch i szarpanie znacznie się zmniejszyło, w obecnej formie chyba zostawię póki co do końca sezonu (raczej w najbliższym czasie będę mało jeździł) i będę chciał wymienić łańcuch oraz być może zębatki , wtedy również sprawdzę stan tych gum - ale poluzowanie łańcucha dało zadowalającą różnicę - w sumie wygląda na to , że na obecną chwile temat opanowany - jak zrobię jeszcze te wymiany to wrócę z rezultatem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org