Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-04-08 14:26:30 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-09 13:57:44
Posty: 24
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 FAZER
Ostatnio w moim FZ1 zalożylem akcesoryjny wydech Mivv . I pojawiły się dwa problemy :) pierwszy to strzelanie ( to już ogarnąłem ze trzeba zaślepic AIS) i ciekawi mnie czy te strzały sa szkodliwe dla pieca? Czy usuniecie AIS poprawia osiągi w jakimś stopniu czy nie ma to wpływu? no bo jak dobrze rozumiem to AIS działa jak w Aucie EGR czyli podtruwa silnik ?:) a drugi problem to odpalam moto chodzi równo, rozgrzeje się i dalej równo . Zgaszę, ostygnie trochę, odpalam i faluje miedzy 600 a 1000 obrotów , ruszam nie szarpie po chwili znowu chodzi równo ...co może być powodem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FZ1 falowanie obrotów
PostNapisane: 2019-04-08 14:26:30 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-04-08 16:08:48 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 780
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
AIS to nie EGR.
AIS to dodawanie czystego powietrza do kolektora wydechowego.
EGR to dodawanie spalin do kolektora dolotowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-08 18:07:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-09 13:57:44
Posty: 24
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 FAZER
No racja ! Właśnie to zaslepilem bo mnie te wybuchy z wydechu niepokoiły ;) zastanawia mnie jednak problem falowania ... i nastąpił on właśnie po zamontowaniu przelotu .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-08 23:10:07 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 647
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Popkorn w wydechu to chyba mój ulubiony fragment syfonii yama c-dur dominator @ 7000rpm z oddaniem gazu.. Mnie to nie niepokoi, ja to uwielbiam :D usuwanie tego to jakby bronic sie przed buziakami pieknej kobiety :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-08 23:13:34 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 124
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1-S 2006
Jezeli chodzi o falowanie obrotow biegu jalowego to zgaduje ze moze trzeba sprawdzic te jednostke thermowax; dodatkowo pewnie jakies wystrojenie pieca by sie przydalo przy tym przelocie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-09 10:44:19 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-09 13:57:44
Posty: 24
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 FAZER
sfazowany napisał(a):
Popkorn w wydechu to chyba mój ulubiony fragment syfonii yama c-dur dominator @ 7000rpm z oddaniem gazu.. Mnie to nie niepokoi, ja to uwielbiam :D usuwanie tego to jakby bronic sie przed buziakami pieknej kobiety :)



Wszystko fajnie, ale te strzały nie mogą być zdrowe dla silnika/zaworów skoro w układzie pojawia się eksplozja i ciśnienie zwrotne .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-09 11:50:12 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 647
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
W nadmiarze pewnie tak ale takie efekty dzieją się nawet w nowym sprzęcie na fabrycznym wydechu tylko wydech to tłumi i może nawet nie wiesz ze to ma miejsce. Nie chodzi mi o to żeby to ignorować tylko zeby nie wkładać w to zbyt dużo energii żeby z tym walczyć bo nie jest to coś szalenie niezdrowego. Naturalnie powtórnego być zachowany odpowiedni poziom ciśnienia w wydechu. Wydech strzela jak w spalinach jest niedopalona mieszanka a ta może być tam z wielu przyczyn. Jeśli chcesz zbadać temat zakładając że coś jest jednak nie tak, to w silniku z elektronicznym wyryskiem najłatwiej zacząć od sprawdzenia czujników i świec.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-09 11:51:40 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-09 13:57:44
Posty: 24
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 FAZER
W ogóle to zaslepilem u siebie wężyk AIS i jest mniejszy efekt strzelania ale nie całkowicie . Jeszcze trochę strzeli sobie ale zdecydowanie rzadziej i lżej . Tak ma być ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-09 12:20:52 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 780
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Jak masz przelot to bez AISów będzie strzelał bo wysysa paliwo z cylindra w momencie współotwarcia zaworów. AIS pomaga spalać to paliwo dlatego bardziej strzela.
A tak w ogóle to w FZ1 seria też strzela przy hamowaniu silnikiem tylko to takie przyjemne popierdywanie a nie kanonada


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-09 13:19:47 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-09 13:57:44
Posty: 24
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 FAZER
To masz racje , zawsze słyszałem to popierdywanie na seri ;) . Teraz pytanie cy mam już zostawić zablokowany Ais skoro mam przelot czy mogę go odblokować ?;) bardziej pytanie czy zablokowany Ais na przelocie jest lepsza opcja czy nie ma to wpływu zupełnie na silnik . Obczailem się ze jak przytykam wydech to flowanie ustaje ... czyli jest zestrojony do zamkniętego exupa na wolnych obrotach . Pewnie z dB kilerem nie będzie falował .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-09 13:25:40 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 780
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
No nie wiem, exup po coś jest, pozatym nie napisałeś czy wywaliłeś katalizatory.
Co do pytań co zrobić to niestety ja Ci nie odpowiem bo jeśli chcesz profesjonalnie podejść do tematu to tylko serwis co się zna na tuningu.
Jeśli nie profesjonalnie to większość ma w tyłku jakieś regulacje i wkłada przeloty bez względu na konsekwencje.
Mnie się seria podobała, mogła by być ciut cichsza ale jakoś przeżyłem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-09 13:39:10 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-09 13:57:44
Posty: 24
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 FAZER
Exup w tym konkretnym moto nie jest po to żeby był lepszy dół, tylko po to aby spełniać normy emisji spalin i hałasu . Fakt ze zdjęcie go pogarsz dół ( niby bo ja tego nie odczułem a napewno poczułem ze gora się bardziej otworzyła ) bo silnik jest zestrojony pod jego obecność i jego nagły brak wprowadzę pewne zamieszanie z


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-09 14:14:21 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 780
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
adam.baksi
Nie mogę się z Tobą zgodzić z tym exupem, to rozwiązanie wymyślono ze 30lat temu i nie było żadnych norm jeszcze.
Exupy stosują wszystkie marki które produkują supersporty
Jeśli chodzi o AIS to się zgodzę czyli dopalanie spalin w katalizatorze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-09 14:35:00 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-09 13:57:44
Posty: 24
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 FAZER
Wiem wiem . Słyszałem wersje ze kiedyś miały takie przeznaczenie jak mówisz a dziś jest już inaczej . Widziałem wykres z hamowni z i bez ... wyglądał identycznie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org