Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-03-17 19:22:01 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-11-18 01:16:17
Posty: 11
Płeć: Mężczyzna
Mam fazera 600. Problem jest taki że gdy puszcze kierownice motocykl lekko pochyla sie na lewą strone (tak jakby z lewej strony mój bark ważył 120kg, a z prawej 80kg)

Opone z przodu mam 120, czytalem ze oryginalna to 110.
Rama nie wyglada na spawana ani krzywa

Dodam tez, ze na postoju, gdy przekręce kierownicą w prawą strone idzie ona bez jakiegoś oporu, gdy przekręce w lewo czuc opór. Zastanawiam sie czy problemem nie są kable idące pod kierownicę bo idą one z kazdej strony, nad kierownica, pod kierownica, miedzy lagami itd... Moze moglby mi ktos podeslac pare fotek kolo kierownicy i lag gdzie idą kable i bym sobie porównal? Gdy poruszalem tymi kablami troche byl mniejszy opor ale jednak cos mimo to nie tak. Dlatego jakby ktos mogl zrobic pare fotek gdzie ida te kable pod kierownica i kolo lag to byloby super

Ewentualnie na co jeszcze mam zwrocic uwage?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-17 19:22:01 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2020-03-17 19:41:43 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 27
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Z jakiego jesteś miasta? Fotki fotkami, najpełniej zobaczyć/porównać osobiście.

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-17 19:48:39 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-11-18 01:16:17
Posty: 11
Płeć: Mężczyzna
Pikulahay

Wielkopolska, Ostrów

A masz moze moto gdzies pod reka zeby mi zrobic pare fotek jak te kable ida?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-17 20:52:01 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 27
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Jutro będę jeździł to zrobię i podeślę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-17 20:59:51 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-11-18 01:16:17
Posty: 11
Płeć: Mężczyzna
Pikulahay napisał(a):
Jutro będę jeździł to zrobię i podeślę.



Bede wdzieczny, bo z tego co patrzalem po jakis niedokladniejszych fotkach to wiekszosc ma przewody z prawej strony kierownicy i z lewej strony ewentualnie jeden. A u mnie wiekszosc jest upchana po lewej i wlasnie na lewą strone zle sie skreca wiec nie wiem czy to jest pwoodem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-17 23:19:19 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 754
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Squer napisał(a):
Pikulahay napisał(a):
Jutro będę jeździł to zrobię i podeślę.



Bede wdzieczny, bo z tego co patrzalem po jakis niedokladniejszych fotkach to wiekszosc ma przewody z prawej strony kierownicy i z lewej strony ewentualnie jeden. A u mnie wiekszosc jest upchana po lewej i wlasnie na lewą strone zle sie skreca wiec nie wiem czy to jest pwoodem


Co prawda już chwilę jak FZS-a nie posiadam, ale nie kojarzę, żeby jakieś przewody szły po zewnętrznej stronie lag. Wszystkie kable leciały pomiędzy lagami. Po lewej stronie szła wiązka do stacyjki, czujnika sprzęgła, zespołu przełączników przy lewej manetce i linka sprzęgła, po prawej stronie szły przewody do zespołu przełączników przy prawej manetce, styku światła stopu przy klamce i linki od manetki, ale wszystko było między lagami.

Nie wiem który masz rocznik, ale jeżeli masz regulację napięcia wstępnego zawiasu, to zobacz sobie, czy w obydwu lagach masz ją ustawioną tak samo.

Znalazłem u siebie taką fotkę ze sprzedaży:
https://drive.google.com/file/d/0B6KE9X ... sp=sharing

Jeżeli masz wiązkę puszczoną "wewnątrz" lag, to skupił bym się bardziej na sprawdzeniu zawieszenia, czy jest identycznie ustawione i hamulców, czy przypadkiem zacisk na lewej tarczy się nie przycina.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-18 04:51:13 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-11-18 01:16:17
Posty: 11
Płeć: Mężczyzna
glenroy napisał(a):
Squer napisał(a):
Pikulahay napisał(a):
Jutro będę jeździł to zrobię i podeślę.



Bede wdzieczny, bo z tego co patrzalem po jakis niedokladniejszych fotkach to wiekszosc ma przewody z prawej strony kierownicy i z lewej strony ewentualnie jeden. A u mnie wiekszosc jest upchana po lewej i wlasnie na lewą strone zle sie skreca wiec nie wiem czy to jest pwoodem


Co prawda już chwilę jak FZS-a nie posiadam, ale nie kojarzę, żeby jakieś przewody szły po zewnętrznej stronie lag. Wszystkie kable leciały pomiędzy lagami. Po lewej stronie szła wiązka do stacyjki, czujnika sprzęgła, zespołu przełączników przy lewej manetce i linka sprzęgła, po prawej stronie szły przewody do zespołu przełączników przy prawej manetce, styku światła stopu przy klamce i linki od manetki, ale wszystko było między lagami.

Nie wiem który masz rocznik, ale jeżeli masz regulację napięcia wstępnego zawiasu, to zobacz sobie, czy w obydwu lagach masz ją ustawioną tak samo.

Znalazłem u siebie taką fotkę ze sprzedaży:
https://drive.google.com/file/d/0B6KE9X ... sp=sharing

Jeżeli masz wiązkę puszczoną "wewnątrz" lag, to skupił bym się bardziej na sprawdzeniu zawieszenia, czy jest identycznie ustawione i hamulców, czy przypadkiem zacisk na lewej tarczy się nie przycina.



U mnie te przwody są troche porozwalane i troche naciągnięte, jutro będę patrzeć czy to przez nie tak sie nei dzieje. Jesli to nie ich wina, to do sprawdzenia mi zostaje tylne koło czy jest prosto z obu stron wachaczy, łożysko głowki ramy, i ewentualnie te zawiasy od lag. Wszystko to jutro sprawdze i zobaczymy co dalej


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-18 08:26:44 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 626
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Jeśli kable z lewej strony ciągnęły by na tyle żeby powodować skręt to motocykl uciekałby w prawo, zasada przeciwskrętu. Sprawdź czy tylne koło siedzi prosto na wahaczu, porównaj suwmiarką obie strony regulacji. Czasami przy dokręcaniu tylnego koła oś może się ciut przekosić jeśli koło pod swoim ciężarem cofnie się nieco z wahacza.

Pewnie to nie to, ale warto sprawdzić. Ponoć również spasowanie półek do goleni przednich amortyzatorów lub zły stan łożyska główki ramy może spowodować lekkie ściąganie. Jeśli masz stopkę centralną, usiądziesz na motocyklu i przesuniesz masę tak aby przednie koło było w powietrzu, czy kierownica chodzi zupełnie lekko? Przy uszkodzonym łożysku główki może się minimalnie klinować w pewnych pozycjach lub mieć stukający luz kiedy szarpiesz za lagi przód-tył. Ocenisz tez wtedy łatwiej czy kable ciągną kierownicę w którąś stronę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-18 17:13:19 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-11-18 01:16:17
Posty: 11
Płeć: Mężczyzna
sfazowany napisał(a):
Jeśli kable z lewej strony ciągnęły by na tyle żeby powodować skręt to motocykl uciekałby w prawo, zasada przeciwskrętu. Sprawdź czy tylne koło siedzi prosto na wahaczu, porównaj suwmiarką obie strony regulacji. Czasami przy dokręcaniu tylnego koła oś może się ciut przekosić jeśli koło pod swoim ciężarem cofnie się nieco z wahacza.

Pewnie to nie to, ale warto sprawdzić. Ponoć również spasowanie półek do goleni przednich amortyzatorów lub zły stan łożyska główki ramy może spowodować lekkie ściąganie. Jeśli masz stopkę centralną, usiądziesz na motocyklu i przesuniesz masę tak aby przednie koło było w powietrzu, czy kierownica chodzi zupełnie lekko? Przy uszkodzonym łożysku główki może się minimalnie klinować w pewnych pozycjach lub mieć stukający luz kiedy szarpiesz za lagi przód-tył. Ocenisz tez wtedy łatwiej czy kable ciągną kierownicę w którąś stronę.



W prawą strone jest mniejszy opór niz w lewo, w lewo czuć opór


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-18 18:51:15 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 626
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Squer napisał(a):
W prawą strone jest mniejszy opór niz w lewo, w lewo czuć opór


Kiedy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-18 19:56:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 27
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Te wystarczą? Jak coś to na PW daj telefon to zadzwonię.[ img ][ img ][ img ][ img ]


FZS600 '99
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-18 20:16:01 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-11-18 01:16:17
Posty: 11
Płeć: Mężczyzna
Poprzestawialem te kable, i kierownica teraz jakby jednakowo chodzila w obie strony bez oporu. Ale i tak cos jest nie tak, bo motocykl lekko sciaga na lewa strone. Lagi wysunięte są na te same odległość z obu stron (teleskopy), z lozyska nie slychac zadnych dzwiekow ani nie ma luzu. Motocykl jeszzcze gdy sie jedzie wolnej tak okolo 20-30-40 na godzine tak wężykuje kierownicą. Jedyne co to jak krecilem kolem z przodu to obkreca sie z oporem i slychac ze klocki trzymaja. To moze byc ich wina? Jutro bede sprawdzac

-- 2020-03-18 20:32:23 --

sfazowany napisał(a):
Squer napisał(a):
W prawą strone jest mniejszy opór niz w lewo, w lewo czuć opór


Kiedy?


Jak dzisiaj go podnioslem na centralnej nozce i kolo bylo w powietrzu to po przestawieniu troche tych kabli niby nie ma tego oporu juz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-18 21:33:29 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 754
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Squer napisał(a):
Motocykl jeszzcze gdy sie jedzie wolnej tak okolo 20-30-40 na godzine tak wężykuje kierownicą.


To są już prędkości poniżej progu równowagi, motocykl się na swój sposób próbuje utrzymać w pionie.

Squer napisał(a):
Jedyne co to jak krecilem kolem z przodu to obkreca sie z oporem i slychac ze klocki trzymaja. To moze byc ich wina?


Klocki będą cały czas miały kontakt z tarczą, tak właśnie działają hamulce tarczowe. Mając przednie koło w górze, przy zakręceniu kołem, powinno zrobić pół, do jednego obrotu i się zatrzymać. Ale, mogły Ci się zapiec tłoczki w jednym zacisku, przez co na jednej tarczy mogą minimalnie trzymać klocki co będzie powodowało ściąganie moto. Najprościej, zrób kilka km i zobacz, czy któraś tarcza mocniej się nie grzeje. Ale też równie dobrze, możesz mieć też delikatnie przekoszone półki zawieszenia.

Sprawdź ciśnienie w oponach, osiowość tylnego koła. Sprawdzałeś łożysko główki ramy, ale podnieś przednie koło i poruszaj nim przód, tył, na boki, może masz wywalone panewki teleskopach i lagi w stosunku do goleni mają jakiś luz. Może masz napęd za mocno naciągnięty?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-19 01:05:37 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-11-18 01:16:17
Posty: 11
Płeć: Mężczyzna
glenroy napisał(a):
Squer napisał(a):
Motocykl jeszzcze gdy sie jedzie wolnej tak okolo 20-30-40 na godzine tak wężykuje kierownicą.


To są już prędkości poniżej progu równowagi, motocykl się na swój sposób próbuje utrzymać w pionie.

Squer napisał(a):
Jedyne co to jak krecilem kolem z przodu to obkreca sie z oporem i slychac ze klocki trzymaja. To moze byc ich wina?


Klocki będą cały czas miały kontakt z tarczą, tak właśnie działają hamulce tarczowe. Mając przednie koło w górze, przy zakręceniu kołem, powinno zrobić pół, do jednego obrotu i się zatrzymać. Ale, mogły Ci się zapiec tłoczki w jednym zacisku, przez co na jednej tarczy mogą minimalnie trzymać klocki co będzie powodowało ściąganie moto. Najprościej, zrób kilka km i zobacz, czy któraś tarcza mocniej się nie grzeje. Ale też równie dobrze, możesz mieć też delikatnie przekoszone półki zawieszenia.

Sprawdź ciśnienie w oponach, osiowość tylnego koła. Sprawdzałeś łożysko główki ramy, ale podnieś przednie koło i poruszaj nim przód, tył, na boki, może masz wywalone panewki teleskopach i lagi w stosunku do goleni mają jakiś luz. Może masz napęd za mocno naciągnięty?


Lozysko sprawdzalem tak ze podnioslem przednie kolo i poruszalem w kazda strone i nie ma nic niepokajacego. Naped nie jest mocno naciagniety. Teleskopy z dwóch stron sa wysuniete na taka sama odleglosc, tyle ze to przednie zawieszenie jest bardzo miekkie i nie wiem czy tak powinno byc czy nie

-- 2020-03-19 01:15:23 --

Kolo tyl jest ok. Z przodem jedynie jest taka sytuacja ze ten stelaż co do niej jest przykrecona czacha jest lekko krzywy (musialbyc wczesniej jakis szlif) na lewa strone i faktycznie patrząc od przodu na koło gdy sie ustawi prosto, to ta czacha z przodu odchodzi troche na lewą strone. Bede musial to zrobić w wolnej chwili, ale nawet jeśli to chyba nie sądzę żeby to bylo powodem poniewaz ten stelaz nie jest w zaden sposób złączony z teleskopami czy z kierownicą. Chyba ze jest to jakos od siebie zalezne, moze sie ktos wypowiedziec?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-19 08:19:06 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 754
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Możesz mieć półki przekoszone, mogły się przesunąć przy glebie, albo ktoś źle je skręcił jak robił zawias.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org