Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2009-10-14 23:46:49 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-09-18 10:40:53
Posty: 39
Lokalizacja: Wolomin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 06
Witam i nie o świecenie 2 reflektorów pytam :)

Przeszukałem natomiast cały internet łącznie ze zdjęciami (rozbieranymi) i niestety nie odnalazłem odpowiedzi.

W związku z tym mam do Was pytanie dotyczące dokładnie tego, jak wyglądać powinny reflektory w wersji Europejskiej tzn. każdy pisze że jeden ma H4 a drugi H7 --> ale lewy czy prawy to już nikt nie napisze :)

U mnie jest tak: Lewy ma H7 i swieci jako "długie" (drogowe) a Prawy ma H4 (2 włókna) i świeci jako "krótkie" (mijania)

W związku z tym, że moto wyprodukowane na rynek niemiecki ale miało na pewno "przygodę" --> zastanawiam sie czy ktoś nie kupił lamp od "anglika" bo taniej i tak to poskładał.

Pytanie również bierze się stąd, że zmiana na drogowe w nocy niewiele polepsza mi widoczność poza "doświetlaniem" pobocza po lewej i prawej stronie.

Kończąc przydługi opis --> podajcie proszę jak to u Was wygląda.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-10-14 23:46:49 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-15 00:49:52 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
zachtomasso napisał(a):
W związku z tym, że moto wyprodukowane na rynek niemiecki ale miało na pewno "przygodę" --> zastanawiam sie czy ktoś nie kupił lamp od "anglika" bo taniej i tak to poskładał.

Jak bys mial od anglika to krotkie dawaly by dodatkowy podwyzszony snop swiatla na lewe zamiast na prawe pobocze. Podjedz do jakiejs sciany i sprawdz, nic prostrzego :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-15 01:45:47 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-08-29 22:20:16
Posty: 48
Lokalizacja: Łomianki k/Warszawy
Płeć: Mężczyzna
Ja w fazerze fz6 s2 mam tak. prawa lampa zarowka h7 (mijania) lewa lampa zarowka h4 (drogowe). Dla zrozumienia z jezyka puszek lewa=kierowcy prawa =pasarzer


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-15 07:54:04 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-02-18 12:59:30
Posty: 728
Lokalizacja: Warmia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GTR 1400
Ktoś odwalił niezłą papraninkę... do europejskiej instalacji zamontował lampę angielską. Powinno być dokładnie odwrotnie. Po prawej powinienneś mieć H7 świecącą jako krótkie, a po lewej H4 świecącą jako długie. W obecnej sytuacji jest prawdobodobne, że H4 w Twoim prawym reflektorze mimo, że pełni rolę światła mijania świeci jak długie i oślepia kierowców jadących z przeciwka, a H7 już nic nie poprawia. Jest możliwe, że paprak jak składał moto to zamiast żarnika długich świateł podłączył żarnik mijania w żarówce H4, więc nie oślepiasz tak tragicznie, nie mniej reflektor angielski ma odwrotny rozkład strumienia światła i zamiast doświetlać prawe pobocze świeci na lewy pas i razi innych kierowców. Reasumując musisz kupić europejski reflektor. Moja FZ6 jest z Anglii i już kupiłem reflektor do przekładki, tylko mnie jeszcze czeka przeróbka wiązki, bo inaczej miałbym tak jak Ty tylko w drugą stronę :D:D:D:D:D będzie co robić zimą ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-15 10:16:55 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-09-18 10:40:53
Posty: 39
Lokalizacja: Wolomin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 06
Dzieki wszystkim. Tak czułem że coś jest nie tak.

Starałem się wszystko sprawdzić a o tym jakoś zapomniałem :(
No to mam teraz robotę i koszty --> bo nie lubie jak coś jest spaprane :(

Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-15 11:42:28 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-12-07 13:47:18
Posty: 290
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 664 420 971
Obecne moto: RSVR
Kup europejską lampe i sklej obie częsci z żarówką H4, po dobrej regulacji bedziesz mial porządnie siecące moto.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-15 19:47:51 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-02-18 12:59:30
Posty: 728
Lokalizacja: Warmia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GTR 1400
Jaro Już się nad tym zastanawiałem, pomysł tyle ciekawy, co nietrafiony. Żarniki świateł mijania żarówek H4 w założeniu konstruktorów reflektora do FZ6S miały nigdy się nie świecić, więc jeśli liczysz na to, że będą poprawnie oświetlały drogę... to nic z tego. Poprostu lustra były konstruowane tylko do współpracy z włóknem świateł drogowych. W wyniku rozkład światła będzie żaden. Jak miałem w poprzednim FZ6S uruchomione włókno świateł mijania w żarówce H4 to nocą tylko mi oświetlało asfalt po mojej lewej stronie powodując samooślepienie, które uniemożliwiało mi widzenie w dal. Jednocześnie oślepiałem kierowców jadących z przeciwka. Dodanie lampy z żarówką H4 z anglika, jeszcze chyba pogorszy sytuację jadących z przeciwka... Taka przeróbka najwyżej poprawi działanie świateł drogowych.
Mam teraz dwa reflektory i już prawie tak zakombinowałem ;) Ale jak ktoś ma ochotę się w to pobawić to zimą tanio sprzedam lampę od angola :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-15 22:08:47 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-09-18 10:40:53
Posty: 39
Lokalizacja: Wolomin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 06
t_racer_ myślisz dokładnie tak jak ja. W pierwszym momencie wydawało mi sie że pomysł Jaro nie jest zły ale po dłuższej analizie to rzeczywiście nie ma sensu.
nie sądze aby można poprzez regulację tak ustawić lewy reflrktor aby nie dawał po oczach jadącym z przeciwka.

Pozostaje mi odnalezienie w dobrej cenie reflektorów europejskich i odkręcenie kombinacji z instalacją.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-17 10:51:26 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-02-18 12:59:30
Posty: 728
Lokalizacja: Warmia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GTR 1400
Pewnie masz tylko kostki żarówek przełożone. Ja będę musiał zamienić kostki i przełożyć piny w kości wejściowej na wiązce w czaszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 2010-02-21 13:46:32 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-01-08 21:41:56
Posty: 51
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW R1150GS
t_racer_ napisał(a):
Jaro Już się nad tym zastanawiałem, pomysł tyle ciekawy, co nietrafiony. Żarniki świateł mijania żarówek H4 w założeniu konstruktorów reflektora do FZ6S miały nigdy się nie świecić, więc jeśli liczysz na to, że będą poprawnie oświetlały drogę... to nic z tego. Poprostu lustra były konstruowane tylko do współpracy z włóknem świateł drogowych. W wyniku rozkład światła będzie żaden. Jak miałem w poprzednim FZ6S uruchomione włókno świateł mijania w żarówce H4 to nocą tylko mi oświetlało asfalt po mojej lewej stronie powodując samooślepienie, które uniemożliwiało mi widzenie w dal. Jednocześnie oślepiałem kierowców jadących z przeciwka. Dodanie lampy z żarówką H4 z anglika, jeszcze chyba pogorszy sytuację jadących z przeciwka... Taka przeróbka najwyżej poprawi działanie świateł drogowych.
Mam teraz dwa reflektory i już prawie tak zakombinowałem ;) Ale jak ktoś ma ochotę się w to pobawić to zimą tanio sprzedam lampę od angola :)


To mnie kolega zasmucił...Ja miałem w FZS600 podłączone dodatkowo włókno H4 od mijania i właśnie w FZ6 też miałem zamiar tak zrobić... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-22 11:04:53 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-09-18 10:40:53
Posty: 39
Lokalizacja: Wolomin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 06
golden napisał(a):
(..) w FZ6 też miałem zamiar tak zrobić...


A ja myślę że tak zrobię (lampa już kupiona :) ) --> dorzucę jedynie przełącznik, aby tym sterować. W dzień lub na oświetlonej drodze w nocy mogę mieć 2 włączone, a jak sam będe się oślepiał w nocy to poprostu wyłączę i już.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-23 01:33:59 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-02-18 12:59:30
Posty: 728
Lokalizacja: Warmia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GTR 1400
zachtomasso napisał(a):
dorzucę jedynie przełącznik, aby tym sterować.


Tak jest w moim poprzednim FZ6S (aktualnie własność Radka), włączałem za dnia, a wyłączałem nocą w miarę potrzeby.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-23 20:02:28 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-01-08 21:41:56
Posty: 51
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW R1150GS
Znalazłem gotowy zestaw na ebayu do podłączenia drugiego reflektora. Niestety brak fotki co może sugerować że to pewnie prosta konstrukcja,pewnie dwa kabelki z wtyczkami. Jak widać również w DE się w to bawią.

http://cgi.ebay.de/Yamaha-FZ6-FZ-6-Faze ... 4a9ec8839e


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-23 22:23:36 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-02-18 12:59:30
Posty: 728
Lokalizacja: Warmia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GTR 1400
Jak kupisz, nie zapomnij zamieścić fotki, jak to ustrojstwo jest zbudowane ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-24 21:09:33 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-01-08 21:41:56
Posty: 51
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW R1150GS
Znalazłem coś takiego odnośnie lamp.Ktoś anglojęzyczny może poczyta i coś opowie... :)

http://www.fz6-forum.com/forum/fz6-mods ... -mods.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org