Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pierwsze km???
PostNapisane: 2010-03-02 19:56:32 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-12-22 17:18:43
Posty: 27
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
Mam pytanko tego typu ze juz na dniach zostane wlascicielem nowej maszyny! Fazera S2!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Co mowicie na temat pierwszych km? Jak jezdzic :delikatnie czy normalnie?
Dzieki!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze km???
PostNapisane: 2010-03-02 19:56:32 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2010-03-02 20:20:51 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
grucha30 no wiadomo że ostrożnie zakręty na kwadratowo i oczy do w koło głowy.
Asfalt zimny nie odgrzeje opon jak należy.
Poczytaj -->wątek<--


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-02 20:28:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-12-22 17:18:43
Posty: 27
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
stoodent1
No wiadomo ale chodzi mi o sam silnik!! jak z obrotami i wogole??? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-02 20:40:54 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-09-08 23:00:02
Posty: 22
Lokalizacja: Warka
podstawa to jak z każdym sprzętem mechanicznym, zadbać o sprzęt to sprzęt zadba o Ciebie. Podstawa rozgrzać silnik zanim sie ruszy, choć chwile ale powinien złapać optymalna temp a jesli chodzi o obrot to pierwszy tydzień delikatnie, później nie ma co sie szczypać :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-02 21:37:41 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-02-18 12:59:30
Posty: 728
Lokalizacja: Warmia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GTR 1400
Jeśli to fabrycznie nowy motocykl to przeczytaj instrukcję obsługi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-02 21:49:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
jak jeździć??
ja Ci powiem tak , poczytaj o docieraniu agresywnym na necie. Podstawa w docieraniu to nie zamulać i często odpoczynki do ostudzenia silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-02 23:17:49 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Skąd bierze się przekonanie, że silnik należy dogrzewać na postoju? Wszystkie podręczniki samochodów radzą jechać z zimnym silnikiem. Motocykl nie różni się aż tak od samochodu więc czemu taka dziwna praktyka?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-03 09:50:24 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-04-02 20:50:52
Posty: 110
Lokalizacja: Kraków
Temu że wszystko zaczyna sie obracać wokół ekologi więc piszą żeby wsiadać i jechać co jest zdrowsze dla środowiska , ale nie dla silnika to proste i nikt tego nie ukrywa .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-03 10:02:12 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Dlaczego zdrowe jest dla silnika trzymanie go na postoju na jednych obrotach a niezdrowa ma być jazda?
Nikt przecież nie każe piłować zimnego silnika. Można jechać spokojnie i nagrzewać równocześnie silnik, opony, łańcuch, amortyzatory...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-03 10:26:59 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-04-02 20:50:52
Posty: 110
Lokalizacja: Kraków
Powód jest prosty silnik pracując na biegu jałowym ma wystarczające obroty do poprawnego smarowania natomiast nie występują obciążenia związane z jazdą ( przyspieszaniem i hamowaniem silnikiem ) czyli obciążenia statyczne i dynamiczne są zminimalizowane .
ale żeby była jasnośc nie pisze tu o nagrzewaniu motocykla ani samochodu do 90 stopni po prostu wystarczy dać mu popracować w lecie z 30 sekund a w zimie troche dłużej powiedzmy 2 minutki .
oczywiście każdy ma prawo robić z własnym sprzętem co mu pasuje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-03 10:35:06 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Zgaduję, że miażdżąca większość motocyklistów kocha swoje maszyny więc każdy stara się o nie dbać.

Ja słyszałem kilka opinii, że czekanie na nagrzanie na postoju - wcale nie jest takie zdrowe, jak się uważa. Stąd moje wątpliwości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-03 13:24:57 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-12-16 12:56:07
Posty: 344
Lokalizacja: Gród Kraka
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Szajsung
Obecne moto: BMW R1200GS ADV LC
Ja to bym na początek jeździł kulturalnie. "Dotrzeć" silnik na spokojnie (jakieś 500km); nie pałować powyżej 7000/min. Przy okazji dotrzesz też opony (bo nowe oczywiście). I będzie jak znalazł.
Co do rozgrzewania - jak na zimnym silniku odkręcisz manetkę, bywa że się zbiera z szarpaniem
i nie równo ciągnie.
Ja tam odpalam sprzęta, spokojnie się ubieram, zamykam "stodołę" a "Niunia" jest już gorąca i mokra.
A z doświadczenia wiemy, że jak jest mokra i gorąca to wszystko lepiej wchodzi i przyjemność większa 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-03 17:02:55 
Paramedic

Dołączył(a): 2009-01-01 12:46:21
Posty: 1342
Lokalizacja: LU/PO/ZSW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 112 lub 601100100
Obecne moto: lookinforFZ1
Ja grzeje maszyne z prostego powodu - jak nie ma powyżej 40 stopni to łapie padake zamula. A tak koło 50 mozna odrazu ruszać bez żadnych dziwnych zmagań.

A do tematu :

Moto jest z fabryki nówka??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-03 19:44:42 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-12-22 17:18:43
Posty: 27
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
Tak nowka!! :mrgreen: Wiadomo oni mi tam nagadaja jak jezdzic i wogole ale teoria swoje a zycie i praktyka swoje choc czytajac wasze uwagi i rady to zdania sa podzielone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-03 20:12:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Przy nowce sztuce przez pierwsze km przestrzegaj tego co w instrukcji napisane. Przewaznie pokrywa sie to ze zmiana oleju z filtrem. Pozniej przyzwyczajaj stopniowo moto do obrotow.

I nie mozna porownywac silnikow samochodowych z motocyklowymi! Silniki motocyklowe sa znacznie bardziej wysilone i co sie z tym rowniez wiaze standardowe obr silnika przy bardzo spokojnej jedzie to 3-6 tys obr/min a w samochodzie przy normalnej jezdzie zazwyczaj 2-3 tys. Wiec warunki pracy maja znacznie wiekszy wplyw na trwalosc jednostki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org