Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-03-29 12:45:19 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-02-15 11:37:48
Posty: 10
Lokalizacja: prawie WaWa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia a co
Obecne moto: Fazer FZ6 2009 Blue
Możecie mnie zlinczować za te pytanie ale cóż ...

Mam swoje pierwsze moto (nie liczę MZ'ki 20 lat temu) i kurcze nie wiem jak postawić je na centralny podnóżek. Nie potrafię tak bujnąć go jednocześnie przytrzymując stopkę przy ziemi aby mi na nią przeskoczył.
Czy ktoś mi może powiedzieć jak to zrobić?

Pozdrawiam,

warren


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-29 12:45:19 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-03-29 13:12:59 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-12-16 12:56:07
Posty: 344
Lokalizacja: Gród Kraka
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Szajsung
Obecne moto: BMW R1200GS ADV LC
Nikt Cię nie zlinczuje. Generalnie nie ma głupich pytań, no chyba że ktoś bardzo się stara.
Ale widać, że mało się przyłożyłeś do ćwiczeń :?
Jak już złożysz do ziemi, to z lewej strony stopka centralna ma taką "półkę".
Stajesz na niej prawą nogą (dociskasz do ziemi) w sensie, że stoisz całym ciałem na stopce a nie że kładziesz tam tylko prawą nogę i dociskasz. Coś jakbyś jechał jedną nogą na pedale w rowerze.
Prawa ręka cały czas na hamulcu przednim jakby Ci zlatywał.
No i dajesz na maxa ile fabryka dała w schabowych, starając się robić to całym ciałem a nie samymi ręcyma :D
Aż zaskoczysz :lol:
Lewą nogą zgrabnym mykensem podnosisz dyskretnie sukienkę przyglądającej się z zachwytem Twoim akrobacjom
przypadkowo przechodzącej długonogiej piękności.
Powodzenia.


Ostatnio edytowano 2010-03-29 13:17:17 przez arkham, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-29 13:17:04 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
jak wytrenujesz to bez żadnej siły idzie, nie trzeba nic bujać tylko przytrzymac kiere i nacisnąc zdecydownie na tą "stopkę" to jest tak wyważone że wskakuje wręcz samo. a co na kursie na prawko nie uczyli???? - teraz to element egzaminu jest :mrgreen:


aaaa 20 lat temu nie doczytałem sorry


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-29 13:35:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
prawa noga na nóżce, lewa ręka na kierze ( kierownica w lewo do końca ) prawa ręka na tylnym pałąku, stajesz na centralce i ręką lewą ciągniesz do siebie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-29 15:03:03 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-10 17:40:55
Posty: 610
Lokalizacja: Mikołów
Płeć: Mężczyzna
ale najważniejsze to obie nogi stopki muszą opierać się o ziemię...ja jak się uczyłem w GSce stawiać na centralkę to namordowałem się i mi nawet poleciał w drugą stronę zaliczając paciaka :P ale jak obie nogi oprzesz o podłoże i depniesz to sam wskoczy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-29 15:25:14 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 22:13:40
Posty: 184
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
mój sposób, lewa ręka na kierę, prawa noga na stopkę, prawą ręką łapę za set pasażera i mocno naciskam nogą stopkę, moto samo wskakuje

więcej się trzeba było namęczyć przy wsk i innych sprzętach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-29 15:55:21 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-02-15 11:37:48
Posty: 10
Lokalizacja: prawie WaWa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia a co
Obecne moto: Fazer FZ6 2009 Blue
Super, dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Poćwiczę jak najszybciej. Nie uczyli mnie na kursie stawiania i na egzaminie też tego nie miałem. Prawko na moto zdawałem w 88 roku :-) 8) . To były czasy, że nie wyjeżdżało się na miasto a egzamin polegał się na zrobieniu ósemki oraz rozpędzeniu się na placu, hamowaniu i redukcji oraz nawrocie :shock: . Pamiętam dobrze ten egzamin bo niemalże przewaliłem się na dohamowywaniu przed egzaminatorem :roll: . Nie wspominając o tym że przed nawrotem WSK mi zgasła i nie mogłem jej odpalić LOL :oops:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-29 17:08:09 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-09-09 20:07:09
Posty: 110
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Ja dodatkowo dla bezpieczeństwa na centralkę stawiam przy rozłożonej podpórce bocznej. Wcześniej miałem Suzuki Burgman i tam to dopiero była gimnastyka bo nie bardzo można było złapać prawą ręką z tyłu.
A tutaj jest ważne tylko żeby obie stopy centralki były na w miarę równej powierzchni.
Kwestia treningu a potem sam wskakuje :D
Zwróć głównie uwagę na to co robisz nogą a rękoma tylko delikatnie podtrzymuj moto w pionie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-29 18:53:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-28 16:21:58
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600
Ja sie przychylę do tego co napisał Wojt@s - prawa ręka z tylu na moto (pałąg, set pasazera), a nie na hamulcu przednim jak kolega wcześniej radził (nie mowie, ze sie nie da, ale latwiej stracic rownowage w razie czego i wywrócić motocykl i siebie na 'prawą' stronę.

Oczywiscie stajesz z lewej strony motocykla, tam gdzie boczna stopka. Mozesz ja na poczatek rozkladac, ale raczej obawialbym sie, ze moto poleci w druga strone niz na Ciebie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-29 19:08:25 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2008-10-09 22:08:47
Posty: 349
Lokalizacja: wawa... 3 min bike'm
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: cbr
nie tylko ty masz problem na poczatku :) dobrze tlumacza, ale ja zalapalem jak mi lopatologicznie wylozyl koles "stajesz na centralu i cofasz moto" czyli lewa do siebie za kiere ,a prawa od siebie. jak moto jest na stabilnym gruncie nie ma mozliwosci zeby sie obalilo chyba ze bardzo sie postarasz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-29 19:16:44 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-05-18 19:34:34
Posty: 98
Lokalizacja: Lidzbark Warm.
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 - sprzedane
Mnie kumpel uczył i na początku przerażała mnie ta czynność, a po kilku udanych próbach było coraz lepiej a później to już z samego kopa idzie :wink: Oczywiście na początku skręcenie kierownicy w lewo i ciągnięcie jej do tyłu z jednoczesnym ciągnięciem prawą ręka za tylni uchwyt i stawanie nogą na centralkę i masa siły i modlitwa żeby się motor nie przewrócił. Z czasem będzie to proste jak otwarcie puszki piwa ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-29 22:12:18 
Organizator

Dołączył(a): 2010-03-28 13:34:35
Posty: 281
Lokalizacja: Konin, Wlkp
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
inny motocykl ale generalnie chodzi o to samo: centralka

a dla ciekawych do czego jeszcze centralka może poslużyć: ciekawostka

może się komuś przyda :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-30 00:10:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-03-04 16:28:47
Posty: 33
Lokalizacja: Legnica
Bez obrazy, ale jak trzeba byc niezyciowym, zeby fazera na centralna nie postawic :shock: moja dziewczyna nauczyla sie stawiac za trzecim razem :roll: :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-30 00:31:17 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2007-09-22 20:05:58
Posty: 1077
Lokalizacja: Ełk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki SV1000S
maniek83 Jak ktoś nie wie jak się do tego zabrać to lepiej zapytać niż motocykl przewrócić. Kto pyta nie błądzi. Nawet w najprostszych sprawach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-30 00:35:46 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-03-04 16:28:47
Posty: 33
Lokalizacja: Legnica
Radekx napisał(a):
maniek83 Jak ktoś nie wie jak się do tego zabrać to lepiej zapytać niż motocykl przewrócić. Kto pyta nie błądzi. Nawet w najprostszych sprawach.

Przyznaje koledze swieta racje. Mimo wszystko jestem zwolennikiem samodzielnosci oraz metody prob i bledow :) :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org