Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-04-11 20:14:16 
Organizator

Dołączył(a): 2010-03-28 13:34:35
Posty: 281
Lokalizacja: Konin, Wlkp
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
jumbognom napisał(a):
Przeważnie po kolei w dół ale czasem jak coś wyskoczy to nie ma zmiłój, a wtedy kicha bo z samej góry trudno wbić jedynke jak się stoi HEHEHE


w manual'u jest napisane: "...aby wrzucić 'luz/bieg jałowy' należy energicznie nacisnąć pedał zmiany biegów, aż ten znajdzie się na samym dole, następnie lekko podciągnąć pedał do góry..."

czyli na chłopski rozum: mając motonoga obojętnie na jakim biegu - energiczne wciśnięcie pedału zmiany biegów powoduje wrzucenie jedynki - próbowałem kiedyś i muszę przyznać, że się nie udało. Może użycie cegły by pomogło...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-11 20:14:16 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-04-11 20:23:16 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-02-15 20:48:49
Posty: 55
Lokalizacja: warszawa-mokotów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 5038090xx
Obecne moto: FZ6S 2005 S2 2007
Ask.ONE napisał(a):
w manual'u jest napisane: "...aby wrzucić 'luz/bieg jałowy' należy energicznie nacisnąć pedał zmiany biegów, aż ten znajdzie się na samym dole, następnie lekko podciągnąć pedał do góry..."


no jak widziałem że zaraz zapali się zielone to w akcie desperacji prawie stawałem na dźwignię żeby wbić jedynkę i dupa, czasu było coraz mniej rajderzy z końca stawki już na mnie koty wieszali Ci z polepozyszyn oddalali się coraz bardziej więc ruszyłem z tego biegu jaki miałem :P smród palonego sprzęgła poczułem i zmieszanie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-11 20:28:39 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-02-20 17:10:07
Posty: 46
Lokalizacja: Łużna koło Gorlic, Małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 502143445
Obecne moto: FZS 600 03r
nigdy tak nie prubowałem ale wątpie by było cos takowego np z 6biegu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-11 20:39:19 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-02-15 20:48:49
Posty: 55
Lokalizacja: warszawa-mokotów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 5038090xx
Obecne moto: FZ6S 2005 S2 2007
no dobra a jak sobie radzić na światłach kiedy nie chce się wbić jedynka czy tam luz ? trochę szkoda mi sprzęgła żeby ruszać np. z 3-ki a dziś miałem właśnie takie dziwne loty że na postoju nie chciały się wbić i nie pomagało luzowanie sprzęgła i ponowne próby więc siłą rzeczy ruszałem z wyższych biegów.... skrzynia raczej ok bo jak jadę i miele biegami to wszystkie spoko wchodzą i schodzą problem pojawia się jak zatrzymam się na np.3-ce bo nie zdążę się wyredukować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-11 20:41:01 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Skrzynka nie jest zsynchronizowana więc po to jest między gaz i przegazówka by z tego korzystać. Ja jak zbijam to przeważnie pojedynczo a jak należy hamować to co 2 i tyle, nigdy nie doprowadzam do sytuacji że już dohamowuje na luzie, gdyż czasem zapali się zielone ,a my dopiero w fazie zmiana biegu co czasem kończy się "jebut" .

A co do obrotów to ja korzystam z połowy skali wzwyż i jest akurat, chyba że się przeciskam w korku to dwója i turlanko :)

Doxy wystarczy nogą lekko odepchnąć się w przód/tył , pomaga.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-11 20:50:08 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-02-15 20:48:49
Posty: 55
Lokalizacja: warszawa-mokotów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 5038090xx
Obecne moto: FZ6S 2005 S2 2007
Wojt@s dzięki za radę na kolejnej miejskiej próbie sił popróbuję :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-11 21:24:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
arkham napisał(a):
Co do międzygazu przy redukcji: jak zwolnisz wystarczająco przy redukcji tak że na niższym biegu obroty nie wskakują Ci na 10.000 to po co robić międzygaz, wystarczy jak skoczą do około 6000 gdzie masz fantastyczne pole do manewru przyspieszeniem moto, w zależności od sposobu jazdy.

Zobacz jak pieknie miekko wchodza biegi w dol przy miedzygazie nawet przy 3-5 tys to zmienisz zdanie. Skrzyni w ogole nie slychac. Jak to opanowalem to zawsze uzywam.
Ask.ONE napisał(a):
czy redukujecie od razu z 6 na 4 (czy nawet na 3) i jedziecie chwile na sprzęgle?

To jeden z najszybszych sposobow do wykonczenia skrzyni. Jak jedziesz na sprzegle obroty spadaja dp 1,3 tys a niektore kola zebate w skrzyni kreca sie tak jak np bys mial na danym biegu 6 tys. I jest niezle jeb w skrzyni jak wbijasz wtedy nizszy bieg.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-11 21:58:46 
Organizator

Dołączył(a): 2010-03-28 13:34:35
Posty: 281
Lokalizacja: Konin, Wlkp
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
wertując internet znalazłem coś takiego:

http://vod.onet.pl/motocyklicznie,motoc ... cinek.html
najważniejsze: uwagi na temat poprawnej zmiany biegów zaczynają sie okolo 17- 18 minuty.

mam nadzieje, że uda mi się to opanować w dość przyzwoitym czasie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-12 06:59:29 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-12-16 12:56:07
Posty: 344
Lokalizacja: Gród Kraka
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Szajsung
Obecne moto: BMW R1200GS ADV LC
Sorrr Dreslak - się mi walnęło - wywód nt pojazdów mechanicznych i patrzenia w obrotomierz i prędkościomierz kierowałem oczywiście do Doxy.
A że na mózg mi się rzucił akurat Twój wywód nt manuala i zmiany biegów, no to pooooleciałeeeem po bandzie :D My fault.
W sumie kiedyś bawiłem się międzygazem, ale sobie odpuściłem.
W dół zmieniam biegi w na tyle niskich obrotach, że uznałem to za zbytek, zwłaszcza jak człowiek lata po zakrętach.
Bywa, że jadąc szybko na 6-tce do świateł wciskam sprzęgło i hamując na krótkim odcinku: pyk, pyk, pyk, pyk, pyk - staję z jedynką :D I gdzie tu czas na międzygaz :?:
Nie zauważyłem żeby mi biegi wchodziły jakoś ciężej, czy z odgłosem chrzęstu łamanej przez Predatora czaszki.
Może to kwestia dobrego wysprzęglenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-12 09:32:02 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
doxy napisał(a):
pierwsza tak poważna lalunia to nie chciałbym jej krzywdzić


Prawo jazdy jest ?

zobacz sobie wykres mocy kota, ciągnie od chyba 2,5-3 tyś, więc w tym rejonie musowo redukujemy, kończy przy 11, w tym rejonie zmieniamy na wyższy. Oczywiście możesz i powinieneś zmieniać na wyższy szybciej, ale tak aby po zmianie nie wypaść poniżej tych właśnie 3 tyś.
Jedynka ma dość duże przełożenie, więc możesz pociągnąć do 5-6 tyś, potem kolejne biegi możesz już przy 4-5tyś zapinać. (to tak do jazdy 5l/100km)

Na postoju czasem(często) nie da się zrzucić wszystkich biegów, jak sprzęgło nie pomoże to musisz przetoczyć moto kilka cm.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-12 10:26:49 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Do skrzyżowania podjeźdzaj na 2 bądź 3 w mieście wyżej jak 4 i tak nie ma sensu zapinać bo zafundujesz moto powolną agonię w rytm spalania stukowego no chyba że miasto z zieloną falą gdzie nie stajesz na światłach.
Ucz się dźwięku motocykla na danym biegu przy okr obrotach.
Fazer jak i pewnie każdy motorek ma bardzo charakterystyczne dźwięki.
Mój np ma cudowny dźwięk na 5 ok 6 do 7 k. obr i na 6 od 5,5 do 6 i hak k. obr w innych obrotach gra całkiem inaczej.
Jak sobie tak posłuchasz to zobaczysz jak piękną gamę dźwięków odgrywa serducho motorka.
Nauczysz się ich to będziesz sprawnie mielił biegami wyprzedzał wychodził z zakrętu wchodził w niego nawet raz nie spojrzysz na obrotomierz czy prędkościomierz.
Ja lekko wypadłem z obiegu przez zimę ale z każdym dniem jest lepiej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-12 10:27:15 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-10-26 13:13:32
Posty: 85
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSXR 750 K7
doxy zastanawia mnie dlaczego zatrzymując się na skrzyżowaniu masz włączony np.3 bieg
powinieneś redukować tak biegi, żeby w momencie prawie całkowitego zatrzymania włączyć 1 bieg. Potem możesz włączyc luz i czekać na zmianę świateł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-12 13:23:46 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-02-15 20:48:49
Posty: 55
Lokalizacja: warszawa-mokotów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 5038090xx
Obecne moto: FZ6S 2005 S2 2007
Luterq napisał(a):
Prawo jazdy jest ?


oczywista sprawa :)
Szprota napisał(a):
doxy zastanawia mnie dlaczego zatrzymując się na skrzyżowaniu masz włączony np.3 bieg

poprostu nie zdążam się wyredukować, motocykl za szybko dojeżdża do skrzyżowania :D albo ja za wolno i za późno wszystko robie, taka podjara, fascynacja, a później zonk :P

ps. thx za luźnie nie jeb...ące mnie podejście do tematu :) obiecuję wdrażać dzielnie wszystkie porady...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-12 18:10:44 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-12-16 12:56:07
Posty: 344
Lokalizacja: Gród Kraka
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Szajsung
Obecne moto: BMW R1200GS ADV LC
DoX wyluzuj chłopie, bo sądząc z emocji, które Ci towarzyszą, przez Twoje źrenice można ocenić Twoim plemnikom dno oka i zobaczyć w nich cechy retinopatii nadciśnieniowej :lol:, a z uszu kapie Ci ich nadmiar.
Weź lepiej poćwicz na zamkniętym skwerze, bo niedługo zapomnisz że w ogóle wjeżdżasz na skrzyżowanie...
Twoja radość cieszy, ale chcielibyśmy żebyś się nią z nami dzielił do czasu nawet jak już będziemy wszyscy w domu starców :D


Ostatnio edytowano 2010-04-13 08:32:50 przez arkham, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-12 18:45:33 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-02-15 20:48:49
Posty: 55
Lokalizacja: warszawa-mokotów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 5038090xx
Obecne moto: FZ6S 2005 S2 2007
arkham
buahahah i to by było na tyle, rozjebałeś mnie na maxa :mrgreen: , spokoloko ćwiczę i o skrzyżowaniach pamiętam ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org