Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-04-14 17:42:14 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-02 18:45:57
Posty: 42
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer
doxy napisał(a):
no dobra a jak sobie radzić na światłach kiedy nie chce się wbić jedynka czy tam luz ? trochę szkoda mi sprzęgła żeby ruszać np. z 3-ki a dziś miałem właśnie takie dziwne loty że na postoju nie chciały się wbić i nie pomagało luzowanie sprzęgła i ponowne próby więc siłą rzeczy ruszałem z wyższych biegów.... skrzynia raczej ok bo jak jadę i miele biegami to wszystkie spoko wchodzą i schodzą problem pojawia się jak zatrzymam się na np.3-ce bo nie zdążę się wyredukować.


Ogólnie musisz opanowac szybką redukcję biegów tak zeby wyrobic sie do tej 1-ki.
No ale nie zawsze sie da i czasami zostaniesz na tej nieszczęsnej 3-ce która nie chce zejsc nizej, wtedy musisz moto przetoczyc o jakies 10 -20cm do przodu lub tyłu caly czas próbując zbijać bieg.
Metoda mniej widowiskowa niz palenie z 3ki ale za to tak samo skuteczna :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-14 17:42:14 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-04-24 11:15:13 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2008-10-09 22:08:47
Posty: 349
Lokalizacja: wawa... 3 min bike'm
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: cbr
wystarczy klamka sprzegla "popracowac" i biegi spadaja.... pojedynczo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-11 21:00:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-22 23:04:52
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf 600
Dreslak napisał(a):
Tak może dodam jak podaje producent:
zmiana w górę:
1st ? 2nd: 30 km/h (19 mi/h)
2nd ? 3rd: 45 km/h (28 mi/h)
3rd ? 4th: 60 km/h (37 mi/h)
4th ? 5th: 75 km/h (47 mi/h)
5th ? 6th: 90 km/h (56 mi/h)

Zmiana w dół
6th ? 5th: 25 km/h (15.5 mi/h)
[...]
3rd ? 2nd: 25 km/h (15.5 mi/h)
2nd ? 1st: ?


Dzis toczyłem podobną dyskusje ze znajomkiem z hondzia.
Okazałem się że zupełnie nie wiem przy jakich obrotach zmieniam biegi ale nie stuka mocno więc chyba jest OK.
Moje śledztwo wykazało że, wg instrukcji która właśnie zassałem są inne prędkości biegów w góre: 16, 24, 32, 40, 48km/h (ale tak się nie da).

Znalazłem jeszcze taki kalkulatorek, może się komuś przyda http://gearingcommander.com/
Można porównać różne motocykle! interesujace
wg niego i instrukcji zmiana biegów powinna być przy: 3886, 3989, 4220, 4064, 4400 ;) czyli jakies 4100obr/min.
Może się komuś przyda.


PS. Nie rozumie dlaczego w instrukcji napisali przy wszystkich przełożeniach, zmiana w dół 25km/h?
To co jade, hamuje do 25 i z 6 bez miedzygazu klikam az do 2? Baaaardzo to dziwne i po co instrukcja jest?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-12 18:52:24 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-08-02 21:22:53
Posty: 188
Lokalizacja: Łochów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: T-cat
chodzi o zwalnianie o :roll: 25 km/h między kolejnymi biegami


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-13 00:44:35 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2008-10-09 22:08:47
Posty: 349
Lokalizacja: wawa... 3 min bike'm
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: cbr
doktorek
skoro biegi zmieniamy przy 4.1k nasuwaja mie sie 2 pyt..
1.dlaczego nie umiemy jezdzic
2.dlaczego max moc jest osiagalna w duzo wyzszej partii zegarka (1-5 zmiana przy 4,1k i na 6 odcinka ???)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-13 23:13:14 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-22 23:04:52
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf 600
rabbit001 napisał(a):
chodzi o zwalnianie o 25 km/h między kolejnymi biegami

hmm dziwny ten zapis ale niech i tak będzie, a czy wogóle ktoś patrzy na licznik? ;)

dziadek173 napisał(a):
1.dlaczego nie umiemy jezdzic

eee no chyba wszyscy sie w siodle trzymamy... a tak przy okazji dalej mam ndzieje ze kiedys crash pady założe, byle nie za późno ;)
dziadek173 napisał(a):
2.dlaczego max moc jest osiagalna w duzo wyzszej partii zegarka (1-5 zmiana przy 4,1k i na 6 odcinka ???)

Instrukcja raczej stara się podać wartości dla jazdy spacerowej, tak mi się wydaje.
Może macie więcej fantazji niż ja ale prawdę mówiąc rzadko pałuje, zwłaszcza po mieście w wyższych partiach zegara.

Ma może ktoś wykres mocy od obrotów dla thundercata?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-10-11 19:20:33 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-08-06 11:41:31
Posty: 3
Lokalizacja: Celestynów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 562 194
Obecne moto: YZAMAHA FAZER 600
zapytałem ale widać nie tam gdzie trzeba - spróbuję tutaj:
czy zmienianie biegów bez sprzęgła (nie na siłę ale przy umiejętnej pracy manetką) może uszkodzić skrzynię bądź sprzęgło? Pytam bo w mojej niuńce ślicznie wchodzą, nawet ciszej i płynniej niż ze sprzęgłem. W zasadzie mógłbym lewej klamki tylko do ruszania i stopu używać tylko nie wiem czy to czegoś nie rozwali po czasie.
Będę wdzięczny za wszelkie info w temacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-10-13 14:50:59 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-08-05 09:15:04
Posty: 100
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 600 Fazer
psychochemik napisał(a):
czy zmienianie biegów bez sprzęgła (nie na siłę ale przy umiejętnej pracy manetką) może uszkodzić skrzynię bądź sprzęgło? Pytam bo w mojej niuńce ślicznie wchodzą, nawet ciszej i płynniej niż ze sprzęgłem. W zasadzie mógłbym lewej klamki tylko do ruszania i stopu używać tylko nie wiem czy to czegoś nie rozwali po czasie

hehe, trochę odświeżyłeś temat ;-)
Trochę czytałem na temat zmiany biegów bez użycia sprzęgła (szczególnie do góry) i w zasadzie są różne opinie. Jedni piszą, że nic się nie stanie jak robisz to umiejętnie. Ponoć zmieniają tak biegi nawet w puszce. Inni twierdzą, że po to jest sprzęgło, żeby z niego korzystać... Ile ludzi tyle opinii, ale nigdzie nie widziałem postu, że ktoś zrypał skrzynię przez nieużywanie sprzęgła...
Chyba pozostaje ci samemu potestować i się przekonać ;-)

A tak przy okazji...
Nemmo napisał(a):
Zobacz jak pieknie miekko wchodza biegi w dol przy miedzygazie nawet przy 3-5 tys to zmienisz zdanie. Skrzyni w ogole nie slychac. Jak to opanowalem to zawsze uzywam.

Międzygaz przy 3 tys obr? Nie szarpie Ci? Przy 4 jeszcze się da, przy 5 tym bardziej, ale 3 tysie to trochę mało... Ja co prawda mam fzs a nie yzf, ale sporej rożnicy nie powinno tu być... Chociaż, zależy z jakiego biegu redukujesz ;-)

Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-01 10:42:47 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-02-22 17:45:02
Posty: 14
Płeć: Mężczyzna
Cześć :) Nie znalazłem odp. na moje pytanie na forum. Jako początkujący motocyklista chciałbym się was zapytać jakie obroty są optymalne dla silnika Fz6 ? Przy jakich obrotach powinno się zmieniać bieg na wyższy tak żeby zbytnio nie przeciążać silnika, ale też żeby go nie dusić? Wiadomo, że są to silniki wysoko obrotowe. Aktualnie operuje manetką w zakresie 5-7 tyś obrotów i zmieniam bieg. Chciałbym poznać zdanie doświadczonych motórzystów ;D Pozdrawiam.


poczytaj wszystko powyżej :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-01 11:57:23 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-08-26 04:04:34
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
W sumie to zmieniasz jak Ci pasuje;) kwestia wczucia sie w moto, ale fazer ladnie od dolu ciagnie :) ja zwykle tez w tym zakresie zmieniam obroty,chyba ze trzeba szybciej wyprzedzic:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-01 12:15:02 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-11 15:40:42
Posty: 198
Lokalizacja: Lubin (zDolnyŚląsk)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Transalp 600
Tak jak Yaco pisze-kwestia wczucia,ja w sumie na obrotomierz nie zaglądam tylko na słuch zmieniam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-01 12:41:00 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-04-06 14:46:35
Posty: 78
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak...
Ja w normalnej jeździe nie przekraczam 6000-7000, powyżej moto łapie drugi oddech i robi się wściekłe ;-) Moim zdaniem Fazer ciągnie od dołu przyzwoicie, ale rewelacyjnie to ciągną V-ki, nawet nieco słabsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-01 17:27:08 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Yaco napisał(a):
ale fazer ladnie od dolu ciagnie


taa ciekawe który :P chyba liter :P
w porówaniu do xj6 to fazer w ogóle nie jedzie na niskich obr :P

Jak mi się załączy emeryt to zmieniam przy 3k obr, przy normalnej jezdzie 5k-8k obr. Jak uruchomi się szatan, to przed odcinką ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-01 18:55:38 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-11-21 19:34:51
Posty: 280
Lokalizacja: Błonie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000 - 2004r.
Szopix napisał(a):
Yaco napisał(a):
ale fazer ladnie od dolu ciagnie


taa ciekawe który :P chyba liter :P
w porówaniu do xj6 to fazer w ogóle nie jedzie na niskich obr :P


No, właśnie wyjąłeś mi to z ust :D Też uważam, że faza to raczej na niskich, to nie bardzo :D

Kiedyś ktoś tu pisał, co pisze w serwisówce (tj. przy jakich obr powinno się zmieniać biegi), ale nie pamiętam dobrze. 5k? 5,5k?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-02 15:16:07 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-02-15 20:48:49
Posty: 55
Lokalizacja: warszawa-mokotów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 5038090xx
Obecne moto: FZ6S 2005 S2 2007
siemka , kiedyś sam o to pytałem zatem polecam lekturę .....
viewtopic.php?f=20&t=4398


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org