Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-03-14 09:25:21 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-01-25 19:40:18
Posty: 109
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000 FAZER 04r.
Witam!
Jak sprawdzić akumulator żelowy czy jeszcze nadaje się do użytku? Na mierniku pokazuje mi 12.8V,ale po dłuższym postoju motorka nie chce odpalić. Na górnej części aku jest oznaczenie 04Y37,czyżby lata zrobiły już swoje? W aku kwasowych miałem taki bajerek do sprawdzania mocy elektrolitu,a jak jest z żelowymi?.Pozdrawiam :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-14 09:25:21 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-03-14 10:04:44 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-09-04 09:03:49
Posty: 148
Lokalizacja: Lewin Brzeski/Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 2007
Wyszogród napisał(a):
Jak sprawdzić akumulator żelowy

W zasadzie zywotność aku żelowych wynosi 2-3 lata a jak ma 4 lata to akumulator nadaje się do śmieci a raczej do utylizacji :D .
A co do sprawdzenia jego użyteczności to najlepiej jest go w pełni naładować i podłączyć po jakąś żarówkę 12V i w zależności od mocy żarówki policzyć ile Amper będzie pobierała i sprawdzić z zegrakiem w ręku :D czas działania . Jeżeli szybko się rozładuje to znaczy że nie trzyma i jest zużyty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-14 10:18:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Wyszogród napisał(a):
Na mierniku pokazuje mi 12.8V

Sprawdz napiecie pod obciazeniem, np zapal swiatla w moto i wtedy zmierz. Jak aku jest zdechle to moze pokazywac 12,8 ale po wlaczeniu zaplonu spada np do 8 V i wtedy trup :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-14 10:23:01 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-01-25 19:40:18
Posty: 109
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000 FAZER 04r.
Dzięki wielkie :twisted:za chwilę próba :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-14 13:04:10 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-03-07 20:39:35
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
słuchajcie a jakiego producenta były akumulatory w FZS do 2002 roku wiecie może?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-14 13:42:33 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
rafiros napisał(a):
Wyszogród napisał(a):
Jak sprawdzić akumulator żelowy

W zasadzie zywotność aku żelowych wynosi 2-3 lata a jak ma 4 lata to akumulator nadaje się do śmieci .


A w FZ6 fabryczne są żelowe ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-14 13:51:09 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-09-04 09:03:49
Posty: 148
Lokalizacja: Lewin Brzeski/Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 2007
lukimaster napisał(a):
A w FZ6 fabryczne są żelowe ?

Nie dam sobie nic obciąć ale raczej nie . Są zwykłe akumulatory elektrolitowe tyle że bezobsługowe. Przynajmniej u mnie tak jest


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-15 00:04:53 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-05-31 16:32:51
Posty: 56
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600 rocznik 99
Hm, to chyba jednak nie akumulator. Ja mam podobny problem. Tzn. niby mi kręci, kręci, ale w końcu nie odpala. Czasem jak troszkę dam gazu przy odpalaniu to idzie.

Co ciekawe - ssanie absolutnie mi nie pomaga, tzn. nie pamiętam by udało mi się odpalić przy ssaniu. Co więcej, jak już odpalę (z minimalnym gazem) to dodawanie ssania gasi mi moto (jak by się dławił?). Co to może być? Powiedzcie, że to jakaś niedroga regulacja. Myślałem, że aku, kupiłem dzisiaj nowy, a tu to samo...

Dodam, że niezawodne jest odpalanie na pych. Ale ile można...?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-15 08:15:47 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-11 15:40:42
Posty: 198
Lokalizacja: Lubin (zDolnyŚląsk)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Transalp 600
U mnie podobnie.Zimny pali na dotyk(na ssaniu oczywiście),nagrzany-zaraz po zgaszeniu też odpala idealnie,ale rozgrzany-gdy postoi z pół godziny to kręci i dopiero po dodaniu lekko gazu załapie łaskawie ale jakby nie chciał.Może poprostu trzeba wyczuć jak palić ciepłego po niedługim postoju?Wszystkie regulacje zrobione,świece jeszcze nie(za miesiąc).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-15 12:57:55 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-01-25 19:40:18
Posty: 109
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000 FAZER 04r.
Niestety aku kaput :evil: Po włączeniu zapłonu miernik zaczął niestety pokazywać po chwili 12.5-12.0-11.5V itd.
Swiecą postojówki,sygnał ani drgnie,krótkie można zapomnieć.Szkoda zarzynać :twisted: Niestety wydatek.
A przy okazji miałem w FZS600 Fazer z 2003r aku żelowe.Nigdy mnie nie zawiódł :D(zdarzało się odpalać przy-10C, +30C).Pozdrawiam i dzięki za rady :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-16 08:38:44 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
oj chyba nie żelowe tylko bezobsługowe... typowo żelowych akumulatorów używa się do napędu np zabawek dziecięcych czy wózków np golfowych, stosuje sie je także w zasilaniu awaryjnym, ich prąd rozładowania jest dużo mniejszy i raczej nie stosuje się ich jako rozruchowe - tak mnie sie wydaje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-16 11:36:40 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-01-25 19:40:18
Posty: 109
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000 FAZER 04r.
Może i tak :D Od tej techniki głowa pęka ha ha :crazy:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-18 18:03:57 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-01 19:45:47
Posty: 124
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Kurcze mam ten sam problem co wy, jak moto zimne to pali idealnie z saniem, ale jak się nagrzeje to trzeba dodać gazu i kręcić go trochę. Dodam, że gaźniki wyregulowane i zawory też, świeczki nowe. Nie wiem gdzie jest problem, czy trzeba wymienić aku?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-18 18:29:03 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
apex napisał(a):
Kurcze mam ten sam problem co wy, jak moto zimne to pali idealnie z saniem, ale jak się nagrzeje to trzeba dodać gazu i kręcić go trochę. Dodam, że gaźniki wyregulowane i zawory też, świeczki nowe. Nie wiem gdzie jest problem, czy trzeba wymienić aku?

To nie problem z aku. Juz bylo o tym na forum, trzeba ustawic poziomy paliwa w gaznikach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-18 18:44:55 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-01 19:45:47
Posty: 124
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Własnie doczytałem na forum i też to znalazłem. Martwi mnie to, że mój mechanik robił czyszczenie i synchro gaźników miesiąc temu, domyślam się że skoro robił czyszczenie to i ustawił pływaki. Wyczytałem że pływaki powinny być wysunięte na 16mm, nie wiem na jakiej wysokości ja mam ustawione (tzn. skąd mechanik wiedział żeby ustawić na takiej a nie innej wysokości).
Dodam, że mój mechanik moim zdaniem jest fachowcem, naprawiam u niego wszystkie swoje sprzęty od crossów po R6 od kilku lat i zawszy wszystko było idealnie.
Chyba podjadę do niego i powiem żeby po prostu ustawił mi te nieszczęsne pływaki na takim poziomie jak napisał Wojtas.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org