Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 253 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-01-27 13:44:36 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-04-28 20:54:27
Posty: 125
Lokalizacja: Turek
Płeć: Mężczyzna
Telefon: posiadam;)
Obecne moto: FZS 600 03r
Czy każdy kolektor w kolorze czarnym da się doprowadzić do takiego stanu? Wszystkie są z nierdzewki?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-27 13:44:36 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-01-27 15:37:06 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-09-10 15:26:55
Posty: 132
Lokalizacja: Nakło Śląskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1-S 2010
Twój powinien się dać - mam ten sam rocznik i też miałem czarne - teraz są prawie błyszczące...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-31 20:24:03 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-04-14 19:28:04
Posty: 16
Lokalizacja: Kraków> Myślenice> Skomielan Czarna
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 2005
1) Papierek 320 + gąbka 220 w miejsca gdzie gorzej dojść
2) Papier 2000 - tylko 10 minut tak mniej więcej
3) Pasta G3 na gąbke do mycia naczyń w mniej dostępne miejsca, a tak to wiertarka i gąbka polerska również z pasta g3

:)

[ img ]
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-01 16:42:53 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Zainspirowaliście mnie swoimi wyczynami i dzisiaj postanowiłem też się za to wziąć :)

Zakupy:

- Pasta Autosol Metal Polish (tubka 75ml - 15zł)
- Papier wodny 600
- Papier wodny 1200 (innych w OBI nie mieli)

Zjazd do garażu i bierzemy się za odkręcanie kolektorów, co wcale nie jest takie proste, od razu napiszę że próby z kluczami płaskimi nie wyjdą na 100% przynajmniej w FZS 1000.
Potrzebna jest grzechotka z przedłużeniem i nasada '12', pyk pyk 8 śrubek i wydech zrzucony bez najmniejszych problemów (z tyłu wydechu mocowanie śruby urwane dlatego było tylko 8 śrubek a właściwie nakrętek, a nie 9)

Z powodu braku czasu dzisiaj tylko zrzuciłem kolektory i potraktowałem papierem wodnym jedną z czterech rur (bez pasty jeszcze) ale efekt samego papieru widać gołym okiem... Jak dokończę to na pewno się pochwalę :P

Na razie, przed demontażem:

[ img ]

W trakcie:

[ img ]

Po papierze wodnym 600 oraz 1200:

[ img ]

Po ręcznym polerowaniu:

[ img ]

[ img ]

Moim zdaniem efekt jest bardzo zadowalający z uwagi na stan kolektorów przed całą operacją :)

AHA i taka mała wskazówka dla przyszłych pokoleń, jak już polerujecie szmatką to TYLKO RUCHY OKRĘŻNE nie trzeć z prędkością światła tylko energiczne okrężne posunięcia i sporo pasty to recepta na sukces :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-14 21:01:15 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2012-10-29 20:24:48
Posty: 447
Lokalizacja: Północne Mazowsze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
Witam Was,

Mam pytanie za 100pkt. Tydzień temu mając trochę wolnego czasu wziąłem się za czyszczenie kolektorów. Poniżej zdjęcie z półmetka mojej pracy.

[ img ]

Miałem półtorej godziny wolnego czasu więc zdążyłem wyczyścić jedynie dwa. Pozostałe dwa odłożyłem sobie na inną okazję. Ta inna okazja trafiła się wczoraj. No więc pełen entuzjazmu zabieram się do roboty, zdejmuję pokrowiec z moto a tu... okazało się, że na dwóch wcześniej wyczyszczonych kolektorach pojawiało się mnóstwo małych i dużych rdzawych kropek.

Od razu mówię, że od ich czyszczenia moto nie było odpalane. Ów rdzawe kropki zeszły bardzo dobrze - wystarczyło przetrzeć wilgotną szmatką. Ale skąd się to mogło zrobić? Czyżbym popełnić jakiś błąd w sztuce???

Kolektory czysciłem Anti Blau + szmatka. Żadnych papierów wodnych. Czyszczenie ręczne.

Macie jakieś pomysły???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-14 22:10:31 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Duża wilgoć??? I chyba tylko tyle. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-14 23:16:18 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2012-10-29 20:24:48
Posty: 447
Lokalizacja: Północne Mazowsze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
No właśnie chyba wilgoć odpada... Tzn na pewno odpada :) Na czas czyszczenia moto przeprowadziłem z ogrzewanego garażu do pomieszczenia tuż obok kotłowni (mieszkam w domu jednorodzinnym). Z racji palenia w piecu w całej piwnicy powietrze jest raczej suche a nie wilgotne. W ogrzewanym garażu tym bardziej...

Za Chiny nie mogę zrozumieć skąd się wzięły te rdzawe kropki... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-14 23:44:26 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-04-25 20:58:51
Posty: 38
Lokalizacja: Oslo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8
Kolektory po polerce i 130 km później ... :)
Koloru srebrnego już nie ma ale gdy tak błyszczą to uważam, że tak przepalone też wyglądają zajebiście :)
Raz w roku można zabieg czyszczenia / polerowania przeprowadzić ... :)


Załączniki:
123.jpg [552.62 KiB]
Pobrane 721 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-15 09:20:34 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2012-10-29 20:24:48
Posty: 447
Lokalizacja: Północne Mazowsze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
Tylko, że ja od czyszczenia nawet nie odpalałem mojej perełki... :(

Nawiasem mówiąc - widać, że wykonałeś kawał solidnego roboty! Czyściłeś ręcznie czy mechanicznie? Zdejmowałęś kolektory czy robiłeś to na moto? Czym czyściłeś? Metal polish, papier wodny, Anti Blau?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-15 10:29:07 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Kucyk
U mnie po 200 km od polerki zalatują tylko lekko żółtawym kolorem, prawie bez różnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-15 19:12:58 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-04-25 20:58:51
Posty: 38
Lokalizacja: Oslo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8
Tanatos Używałem Anti Blau - kilka godzin pucowania by doprowadzić je do błysku (bez ściągania kolektorów).

baxior Hmm nie wiem więc skąd taka różnica - dodaję, jedynie że te 130 km to trasa - zdarzało się i 200 km/h, więc może bardziej się rozgrzały ... ?

Co by nie patrzeć tak jak pisałem wcześniej, raz w roku można taki zabieg przeprowadzić - częściej raczej nie bo strasznie dużo czasu to zabiera :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-15 19:49:33 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2012-10-29 20:24:48
Posty: 447
Lokalizacja: Północne Mazowsze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
Na częstsze czyszczenie szkoda czasu i sezonu :) Niemniej jednak na zimowe wieczory - doskonałe zajęcie :) Pójść do garażu, zrobić sobie grzańca, wziąc do ręki Anti Blau, ściereczkę i... ogień :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-17 21:02:39 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-03-08 19:54:40
Posty: 3
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer 2006r.
Witam
Zrobiło siętrochę cieplej więc postanowiłem wziąć się za kolektory


Załączniki:
DSC_1727.JPG [1.21 MiB]
Pobrane 672 razy
DSC_1726.JPG [1.53 MiB]
Pobrane 558 razy
DSC_1724.JPG [1.19 MiB]
Pobrane 627 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-02-26 12:21:33 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-05-04 09:59:15
Posty: 46
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Czy przy demontowaniu i ponownym montowaniu kolektorow trzeba na coś szczególnego zwrócić uwagę?
Czy wystarczy odkręcić, a poźniej po wypolerowaniu zakrecić tylko te wszytskie sruby ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-02-26 12:42:18 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Musisz zwrócić uwagę na odkręcanie śrub, na szpilki żeby ich nie pourywać, jeśli wcześniej nigdy nie były odkręcane. Niejeden tutaj już pourywał :) Najlepiej potraktować śruby ze 2-3 dni wcześniej WD 40 albo innym specyfikiem tego typu. Mocowanie pod silnikiem i obejmę odkręcisz bez problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 253 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org