Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 249 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-02-27 03:57:52 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1291
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Nie byłeś się, że szpilki mogą puścić? Ja już jednej nie mam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-27 03:57:52 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2016-02-29 11:37:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-03-04 20:59:47
Posty: 37
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Toperz napisał(a):
bartek-keks napisał(a):
Niestety muszę Cię zmartwić ze ta farba zejdzie po tysiącu kilometrach już to przerabiałem w fzs 600 :P



Farba do malowania pieców, zdjęcie zrobione w lutym 2014, do tej pory nawet odprysku nie ma a zeszły sezon zamknąłem koło 8-9kkm z czego połowę w deszczu w Rumunii.
Po pomalowaniu musi się wypalić, dymi jak parowóz się z niej przez 20 min a potem jest nie do zdarcia...



Potwierdzam, Jak miałem GS 500 to malowałem raz na sezon. Ciepły garaż, cienka warstwa nr 1, schnięcie, 2 warstwa, schnięcie i na moto. Z początku kopci strasznie ale jak nie malujesz "na szybko aby było" to będzie trzymać. Ważne też żeby farby nie brać tej najtańszej. Pierwszym razem przyoszczędziłem i faktycznie po przejechaniu kilkuset kilometrów kolektory wyglądały prawie jak przed malowaniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-29 19:14:58 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-18 01:12:52
Posty: 198
Lokalizacja: Warszawa/Bielany
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 07 Black
Też miałem taki plan i być może jeszcze zrealizuje jak pogoda się poprawi.
A co powiecie aby zamiast czarną farbą pomalować je (po wypucowaniu) bezbarwną do wysokich temperatur?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-01 15:27:01 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-09-10 15:26:55
Posty: 131
Lokalizacja: Nakło Śląskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1-S 2010
Ja wtrącę, że pomalowałem miejsce w którym kolektory tak jak łączą się pod motocyklem czarną farbą na wysoką temperaturę i "przypaliłem ją" palnikiem do grzania papy - faktycznie kopciło niemiłosiernie ale trzyma już drugi rok :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-03 09:20:38 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1323
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: FZS 600
J@ck napisał(a):
Nie byłeś się, że szpilki mogą puścić? Ja już jednej nie mam


Nie, było przykręcone spoko, trochę szczotą i powoli okręciłem ale nic na siłe.

Dzej003 napisał(a):
Też miałem taki plan i być może jeszcze zrealizuje jak pogoda się poprawi.
A co powiecie aby zamiast czarną farbą pomalować je (po wypucowaniu) bezbarwną do wysokich temperatur?

Spoko tylko musiałbyś w zasadzie na błysk spolerować rury a to chyba nie prosta sprawa, każde niedociągnięcie będzie widać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-08 21:02:39 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-04-12 17:17:50
Posty: 182
Lokalizacja: PGN
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
Małe odświeżenie moich kolektorów z FZS'a ..... połączenie wiertarki,krążka do polerowania z gąbką,wody oraz pasty autosol stainless steel polish dało taki efekt

Załącznik:
DSCF1685.jpg [159.4 KiB]
Pobrane 486 razy



Załącznik:
DSCF1686.jpg [155.73 KiB]
Pobrane 457 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-26 13:53:25 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2012-10-29 20:24:48
Posty: 444
Lokalizacja: Północne Mazowsze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
Piszę tego posta aby podzielić się moją małą przygodą. Wnioski z niej płynące może zaoszczędzą komuś w przyszłości nerwów. Ale po kolei.

Ja także 2 / 3 razy w sezonie czyszczę sobie kolektory na błysk.
Zawsze robię to dwuetapowo. Powierzchowny nalot usuwam pastą Autosol Metal Polish. To co nie chce zejść traktuję na koniec Anti blau.
Efekt jest świetny.
Robiłem to w zeszły weekend. Niestety nie zauważyłem, że niefrasobliwie potraktowałem delikatnie pastą Metal Polish kawałek tylnej części przedniego błotnika.
Dzisiaj moim oczom ukazała się paskudna pręga z ów pasty. Pierwsza myśl? Kawałek szmatki i zetrzeć (od razu wiedziałem, że to ta pasta).
Niestety bez skutku. Tarłem, tarłem i nic. Druga myśl (dość radykalna) - odtłuszczacz do układu hamulcowego na bazie rozpuszczalnika.
Zero efektu!!! Masarka!!!
Po chwili stwierdziłem, że pasta wżarła się w lakier i jest już z nim niejako zlana w całość (idealnie gładka powierzchnia).
Ostatecznie użyłem pasty lekko ściernej Tempo. Dopiero ona dała sobie radę ze śladami po mojej nieostrożności.

Z racji tego, że najlepiej uczyć się na czyichś błędach pragnę Was ostrzec przed nieuważnym potraktowaniem pastą sąsiednich elementów.
Paskudnie to wygląda.

Teraz będę znacznie bardziej ostrożniejszy. Mam nauczkę na przyszłość :)


Ostatnio edytowano 2016-03-26 14:21:13 przez Tanatos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-26 14:19:11 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-03-27 22:44:10
Posty: 266
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 04
Po autosolu bym się tego spodziewał, ale nie po paście. Dobrze wiedzieć, że tak agresywnie reaguje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-26 15:55:53 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 939
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Dlatego Panowie warto stosować rękawiczki ochronne podczas prac z autosolem bo jest drażniący nie tylko dla lakieru ale i skóry.
Tanatos mi się wydaje, że na pierwszy ogień powinien iść antiblau jako środek usuwający nalot a później metal polish dla wykończenia i nadania połysku. Skąd taki pomysł aby robić to odwrotnie? Pytam bo wydaje mi się to dziwne, czy tak jest skuteczniej jak robisz? Ja jeszcze nie próbowałem tej metody, może robisz tak celowo?

Gdzieś słyszałem, że po antiblau dobrze dać metal polish jako zabezpieczenie przed ponownym szybkim żółknięciem. Mam obydwie pasty ale jeszcze nie próbowałem, jak sprawdzę to potwierdze albo obale ta tezę.

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-26 20:25:52 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-03-27 22:44:10
Posty: 266
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 04
Też używałem najpierw antiblau, a dopiero po dokładnym wyczyszczeniu kolektorów z naleciałości polerka. A rękawiczki oczywiście używam, nawet jest na opakowaniu wskazanie ku temu.
Muszę wymyślić jakieś zabezpieczenie przed rdzą, bo po postoju w nieogrzewanym garażu i wcześniejszym oczyszczeniu kołnierzy kolektorów antiblau zaszły rdzą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-05 19:04:22 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-23 01:15:00
Posty: 72
Lokalizacja: Lubliniec
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 fazer s2
Również polecam stosowanie rękawiczek przy antiblau. U mnie ich brak skończył się wizytą u dermatologa... Jakaś reakcja alergiczna? cholera wie.
enjoi może zaszły rdzą dlatego, że potraktowałeś je antiblau i już niczym ich nie 'wykończyłeś'. Metal polish powinien załatwić sprawę i do tego dostaną ładnego połysku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-08 11:20:54 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-11-14 00:20:22
Posty: 73
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 Fazer
A ja mam pytanie apropos zdejmowania kolektorów... Tak po prostu je odkręcacie i zdejmujecie? Później bez problemów wchodzą na swoje miejsce? Może macie jakieś specjalne zalecenia co do tej czynności? Też bym swoje chętnie przeczyścił...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-08 11:34:30 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 779
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Zalecenia to nie poukręcać szpilek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-08 12:33:39 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-11-14 00:20:22
Posty: 73
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 Fazer
Haha :)
No będę się starał tego nie zrobić ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-08 12:55:49 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-08-05 23:02:08
Posty: 89
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Pstrykacie przed próbą jakimś wd-40? Potem przed przekręceniem dajecie jakiś smar przeciw zapieczeniom?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 249 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org