Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-05-08 22:14:50 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-05-06 21:09:56
Posty: 3
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YAMAHA FAZER 600
Ja wam powiem że z tymi oktanami to chyba jest więcej marketingu niż rzeczywistej róznicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-08 22:14:50 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-05-09 12:29:34 
95


Góra
  
 
PostNapisane: 2013-05-09 13:42:19 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-07-12 09:40:11
Posty: 948
Lokalizacja: wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512 386 jedensześć5
Obecne moto: nowe
mi pali więcej na BP 98 ultimate niż innej...ale to może moja wina xD

a pozostałe 95/98 bez różnicy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-09 13:57:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3828
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Kiedyś jakiś chemik tłumaczył mi że ilość oktanów decyduje o tym jak przechodzi proces wybuchu w silniku, w którym momencie itp, i tutaj jeszcze powiedział wiele mądrych słów których nie rozumiałem itp. puentą rozmowy było że najlepiej lać do silnika najmniej oktanowe paliwo które jest zgodne z specyfikacją producenta, wtedy jest najlepsza żywotność silnika (bo sposób wybuchu najbliższy temu pod jaki był projektowany silnik)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-09 17:51:23 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-04-28 08:51:59
Posty: 92
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
misiakw napisał(a):
Kiedyś jakiś chemik tłumaczył mi że ilość oktanów decyduje o tym jak przechodzi proces wybuchu w silniku, w którym momencie itp, i tutaj jeszcze powiedział wiele mądrych słów których nie rozumiałem itp. puentą rozmowy było że najlepiej lać do silnika najmniej oktanowe paliwo które jest zgodne z specyfikacją producenta, wtedy jest najlepsza żywotność silnika (bo sposób wybuchu najbliższy temu pod jaki był projektowany silnik)

I tu się zgodzę bo jeżeli instrukcja przewiduje benzynę o liczbie oktanowej 95 nie widzę sensu w zalewaniu 98 :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-09 21:54:47 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
chwilę pojeździłem na 98, na próbę. kolega tak zalewał swoją puszkę i tłumaczył, że taniej mu to wychodzi bo mniej zaczął mu palić. może i waha droższa ale suma summarum taniej mu to wychodziło. po moich obserwacjach, ani mniej palił, ani lepiej jeździł. wróciłem na 95 i nie kombinuję :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-09 22:15:09 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
Leje 95 , zresztą instrukcja obsługi nakazuje min. 93 oktanów. Ale w sumie ile polska 95 ma oktanów to tego nikt nie wie. Często bywam u naszych dawny wrogów ale teraz już przyjaciół za zachodnią granicą i mam wrażenie że ichsze paliwo jest lepsze i pali mniej...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-09 22:29:14 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-01-23 19:01:13
Posty: 216
Lokalizacja: Dęblin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fz6
lukimaster mam możliwość tankowania paliwa które idzie na Niemcy i mam takie samo wrażenie wole to paliwo niż że stacji na O....gdzie się jeszcze naczekasz 15min po pan sprzedaje wache,lody hot dogi i pies wie co jeszcze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-09 23:29:34 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
powiem Wam, że już w kilku miejscach czytalem i od kilku osób slyszalem że to paliwo za Odrą jest sporo lepsze i na dłużej starcza :) Coś w tym musi być... ja również różnicy między 95 a 98 nie odczułem i będę tylko 95 lał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-10 18:50:21 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
Mi na 98 palił więcej więc leje 95 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-10 20:06:59 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-05 15:51:48
Posty: 521
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 01
A ja tam widziałem różnicę pomiędzy 95 a 98
lałem 98 przez kilka tankowań i robiłem więcej km na baku niż na 95 ale w końcowym rozrachunku zawsze mi wychodziło ciutkę drożej jak policzyłem koszt przejechania 1km na pełnym baku 98 a koszt 1km na pełnym baku 95 ;p

Więc w moim przypadku nie ma sensu kombinować ;p


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-10 20:51:36 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-08-14 23:59:33
Posty: 140
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS6 06
Szukałem długo w necie na temat tego jakie paliwo lać i ną dobra sprawę jest tyle opinii co ludzi. Chyba w motormanii wyczytałem test gsxr zalalii każdym rodzajem paliwa po kolei i testowali na hamowni, najlepszy wynik uzyskali bodajże na Vervie 98, potem zwykła 95 na szarym końcu v Power 99+ ogólnie jeżeli chodzi o moc to mała różnica, ale powiedzieli, że od czasu do czasu warto zatankować paliwo Premium ze względu na dodatki czyszczące co utrzymuje silnik w lepszej kondycji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-10 22:11:41 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-04-24 20:49:39
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa/Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF600r Thundercat
Więcej oktanów oznacza większą odporność na spalanie stukowe, a co za tym idzie silnik może pracować troszke ciszej , równiej, ogólnie bardziej "gładko" , ale troszke ,czasem nawet jest to trudne do wykrycia, może się także zmniejszyć spalanie , ponieważ powstają mniejsze straty spalania paliwa. W silnikach gaźnikowych wolnoobrotowych mogą również podskoczyć obroty. Ogólnie 98 i wyżej oktanów może polepszyć prace i żywotność silnika, ale nie przesadzajmy w drugą strone, jeżeli producent nie zaleca 98 to lanie tego paliwa mało co zmieni, więc spokojnie można lać 95 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-10 22:43:29 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-03-21 14:19:20
Posty: 93
Lokalizacja: Kożuchów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 663-755-475
Obecne moto: VFR Vtec
Jak sobie zapłonu nie przestawicie to raczej 98 nic nie da :shock:
Jak dobrze kogoś wkręcić to i oregano się ujara :twisted: :lol:
Krótki artykulik http://www.wykop.pl/ramka/766451/fakty-i-mity-liczba-oktanowa-i-jej-wplyw-na-moc-silnika/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-18 15:17:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-02-18 15:16:03
Posty: 41
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZ6
92 :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org