Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-04-07 15:58:34 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-10-03 14:55:07
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
witajcie,

czy takie dźwięki wydawane przez skrzynie na 4 biegu są ok?
https://www.youtube.com/watch?v=fRjARkFM38o (nagranie zaczyna się na 2 biegu)
na 5 już tego wycia nie ma, na 3ce chyba trochę słychać ale w porównaniu do 4ki też można powiedzieć że jest cisza :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FZ6 s2 "wyje" skrzynia
PostNapisane: 2021-04-07 15:58:34 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2021-04-08 08:53:21 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-01-17 10:33:17
Posty: 50
Lokalizacja: Mosina
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT
u mnie tego nie ma


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-08 09:55:24 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1018
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
iklimchuk trochę ciężko mi usłyszeć to co Ci wyje ale tak jak pamiętam dzięki FZ6 to trochę mi to nie zębatkę zdawczą brzmi po wymianie oryginalnej na nową aftermarket delikatnie inny dźwięk niż oryginału zauważalnie słyszalny w pewnym zakresie obrotów. Zmieniane coś było w napędzie niedawno?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-08 12:42:23 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 1290
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Mi też 4 trochę jęczała. Jak kiedys mialem za bardzo naciągnięty łańcuch to skrzynia jęczała na wszystkich biegach. Wyreguluj łańcuch skrupuladnie według instrukcji - przeszukaj forum, regulacja opisywana była mnóstwo razy - i wtedy sprawdź czy dźwięk się zmienił. Pamietaj ze fz6 ma normalnie duży luz na łańcuchu (ktory maleje po dociazeniu motocykla w czasie jazdy), jeśli ustawisz odruchowo z innego moto luz na 2cm jak robi to wiele serwisów, to podczas jazdy łańcuch zrobibsie za krotki i możesz uszkodzić skrzynię, łożysko wałka zdawczego albo jeszcze coś innego.

Jeśli naciąg łancucha jest dobry i delikatny dzwiek jest tylko na 4 biegu to spotkalem to juz na kilku fazerach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-10 20:42:08 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-03-27 22:44:10
Posty: 280
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 04
Za mocno naciągnięty łańcuch.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-10 21:39:34 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 1290
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Powiedz tylko jeszcze jak nagrywałeś dźwięk? Mikrofon w schowku pod siedzeniem? Bo odgłosy silnika i skrzyni wydają mi się wyolbrzymione nagrywaniem blisko samego napędu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-10 22:21:10 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 213
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Tak, jak koledzy wyżej napisali, opiszę swoje doświadczenie z naciągiem łańcucha przy pierwszym przeglądzie gwarancyjnym FZ6 a ASO Yamaha ładnych parę lat temu mechanik chciał ustawić luz łańcucha na 30mm, jako, że byłem przy nim i wiedziałem, że w FZ6 ma być 45-55mm, to mu to jakoś wybiłem z głowy, stwierdził, że taki luz jest prawidłowy, a to przecież indywidualna cecha każdego modelu motocykla wynikająca między innymi z odległości osi zębatki zdawczej od osi wahacza oraz zapewne od zakresu pracy zawieszenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-10 23:03:01 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 1290
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Dokładnie, jest to specyfika trójkąta zębatka zdawcza - zębatka koła - pivot wahacza oraz zakres ruchu wahacza. Gdyby oś zębatki zdawczej była w osi pivota wahacza to łańcuch miałby zawsze tą samą długość (nie mowię o jego rozciaganiu). Przy sportowych motocyklach kąty i odleglości w trójkacie tylnego zawieszenia są tak dobrane żeby następował efekt anty-przysiadu zawieszenia podczas przyspieszania (anti-squat), czyli kompensacja przesuwania masy na tylne koło podczas przyspieszania, tak, aby zachować prawidłową geometrię całego zawieszenia. Jeśli wszystko dobrze działa to motocykl po dodaniu gazu wydaje sie robić wyższy, ale nie przysiada na tylnym kole ani nie wciska widelca. FZ6 ma taki układ trójkąta tylnego wahacza w którym po dociśnięciu tyłu łańcuch się szpanuje i jeśli nie ma zapasu w zwisie to robi się bajzelek.

Na kursie i egzaminie na kat. A wszyscy są uczeni że gladius czy tam mt07 ma zwis kajdana ok. 2-3cm. Kulik mnie uczył, że zwis ma byc zgodny z instrukcją obsługi modelu motocykla ale to chyba mało popularna praktyka. Jesli już komuś mało zainteresowanemu tajnikami mechaniki zapadnie w pamięci te 2-3cm to w rzadkich przypadkach jak fz6 może to zaszkodzić, ale co tu winić użyszkodników skoro mechanicy się mylą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-12 08:44:15 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 2882
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
sfazowany napisał(a):
A wszyscy są uczeni że gladius czy tam mt07 ma zwis kajdana ok. 2-3cm.

Ja na egzminie na prawko zapytany "ile" odpowiedziałem że wiem że poprawna odpowiedź to 2-3cm, ale to nie prawda i w instrukcji motocykla znajdziemu dokładną wartość, czym przypunktowałem :).

i gladius... mt07.... szczeniaki, ja na ybr 250 jeszcze zdawałem :P (teraz czekam na kogoś kto zdawał na MZtce, jawie czy innym wynalazkiem demoludu)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-12 09:21:37 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 213
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
To ja miałem jeszcze lepiej, jak zdawałem w roku 2011 egzamin, to plac miałem na 250cm3 a miasto już na 125cm3, bo był kłopot z wyjazdem z samego ośrodka ruchu drogowego (przez rozkopaną drogę) i na oddalone miejsce startu egzaminator przyprowadzał tylko jeden motocykl, a, że w grupie byli kandydaci na A i na A1, to przyszło jechać na takim wypierdku :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-12 11:03:57 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2020-08-26 22:13:41
Posty: 127
Lokalizacja: WOT
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
misiakw napisał(a):
szczeniaki, ja na ybr 250 jeszcze zdawałem


Ha,ha w 1988 jeszcze była WSK.I nikt nie słyszał o żadnych A1,A2.Chyba ,że o odcinkach autostrad. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-12 16:21:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 2882
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
Riccardoa napisał(a):
Ha,ha w 1988 jeszcze

... waliłem klocki w tetrę. przynajmniej w styczniu. ale mówiłem ze się za chwile stary wyjadacz odezwie

pawcio81 napisał(a):
To ja miałem jeszcze lepiej, jak zdawałem w roku 2011 egzamin, to plac miałem na 250cm3 a miasto już na 125cm3

to obczaj akcję która była w Gdańsku jak zmienili przepisyu ze na 250 zdawać nie możesz choć uczyłeś się na niej. ośrodek egzaminacyjny nie miał sprzętów bo sie przetarg tocxzył, były odwołania i ludzie kórzy uczyli się na kursie na ybr250 na egzamin dostawali niezblokowaną FZ1


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-12 17:23:39 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-04-17 17:10:51
Posty: 92
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
SHL w roku '98, chyba pomarańczowa była :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-13 07:41:44 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-07-29 10:56:56
Posty: 248
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 2001r
U Mnie w mieścinie w 96r nauka WSK, a zdawanko na torpedzie Mińsk, to były czasy, jeszcze na placu namalowana była taka ścieżka, którą trzeba było przejechać z "pagórkami" skleconymi z desek no i oczywiście słynna ósemka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-13 12:36:38 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-10-03 14:55:07
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
blue7 napisał(a):
iklimchuk trochę ciężko mi usłyszeć to co Ci wyje ale tak jak pamiętam dzięki FZ6 to trochę mi to nie zębatkę zdawczą brzmi po wymianie oryginalnej na nową aftermarket delikatnie inny dźwięk niż oryginału zauważalnie słyszalny w pewnym zakresie obrotów. Zmieniane coś było w napędzie niedawno?

szczerze mówiąc nie wiem jaka jest zębatka zdawcza bo moto jest świeżo po zakupie i jeszcze tam nie zaglądałem.

sfazowany napisał(a):
Mi też 4 trochę jęczała. Jak kiedys miałem za bardzo naciągnięty łańcuch to skrzynia jęczała na wszystkich biegach. Wyreguluj łańcuch skrupuladnie według instrukcji - przeszukaj forum, regulacja opisywana była mnóstwo razy - i wtedy sprawdź czy dźwięk się zmienił. Pamietaj ze fz6 ma normalnie duży luz na łańcuchu (ktory maleje po dociazeniu motocykla w czasie jazdy), jeśli ustawisz odruchowo z innego moto luz na 2cm jak robi to wiele serwisów, to podczas jazdy łańcuch zrobibsie za krotki i możesz uszkodzić skrzynię, łożysko wałka zdawczego albo jeszcze coś innego.

Jeśli naciąg łancucha jest dobry i delikatny dzwiek jest tylko na 4 biegu to spotkalem to juz na kilku fazerach.

łańcuch regulowałem po zakupie wg manuala bez obciążenia tylnej osi (w połowie łańcucha maks do góry, zmierzyć odległość do wahacza od pinu łańcucha (l1), w tym samym miejscu maks do dołu, zmierzyć odległość do wahacza od pinu łańcucha (l2), od drugiej wartości odjąć pierwszą (l2-l1) = 50mm). tylko że nie robiłem tego na stopce centralnej bo jej nie mam ale nie sądzę by stopka boczna miała aż tak poważny wpływ na wynik regulacji.
sprawdziłem jak to wygląda teraz i naciąg się nie zmienił - nadal jest ~50mm więc raczej jest dobrze.
[ img ]
jedyne w czym nie mam pewności to to w jaki dokładnie sposób ma być mierzony ten luz (obrazek wyżej) - najbardziej logiczną dla mnie wygląda opcja b bo w a oraz c do rzeczywistego luzu dochodzi jeszcze grubość łańcucha odpowiednie zmniejszając wynik lub go powiększając.
nie znalazłem jakiejś jednoznacznej odpowiedzi jak to ma być mierzone.
można spróbować go trochę poluzować i sprawdzić czy nie będzie lepiej.

sfazowany napisał(a):
Powiedz tylko jeszcze jak nagrywałeś dźwięk? Mikrofon w schowku pod siedzeniem? Bo odgłosy silnika i skrzyni wydają mi się wyolbrzymione nagrywaniem blisko samego napędu.

osmo action na klacie :) ma chyba mikrofon uczulony na takie dźwięki więc dobrze ich słychać. a może po prostu moto jest za głośne, nie mam do czego porównać niestety bo to jest mój pierwszy motocykl ^^

wczoraj jak jechałem to dobrze posłuchałem i ten dźwięk jest na każdym biegu jak mocniej przekręcę manetkę, ale na 4m jest zdecydowanie najgłośniej. ale tylko tak do 4-5k obrotów. dalej jest jak na każdym innym biegu.
jutro zabieram się za regulację luzów zaworowych więc już tego nie potestuje ale jak skończe z silnikiem to jeszcze raz dokładnie to wszystko posprawdzam i odpisze co i jak.
dzięki wszystkim!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: iklimchuk


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org