Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-08-18 22:05:11 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1037
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
toooomelo
Fzsa nie robiłem, ale inne yamahy miały tak samo

Zobacz tu: https://www.ragilly.com/doorstep-thrott ... hier-life/

Nie masz u siebie podobnego kółeczka do nawinięcia linek? I regulacji na linkach?

Beczółka - tak zakończenie linki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-18 22:05:11 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-08-18 22:09:07 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 221
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Riccardoa napisał(a):
toooomelo napisał(a):
Co to jest "beczółka", też nie wiem.

Zakończenie linki?

Domyślam się :-D
Zakończenie linki w formie "trzpienia" (tu beczółki) było na końcu linki ssania.
Wciąż nie wiem (bo tego nie widać), czy są to dwie linki zakończone "beczółkami" (lub inaczej), czy jedna linka nawinięta na kółko.
Czy to trudne pytanie?

-- 2021-08-18 21:11:43 --

tuzmen napisał(a):
toooomelo
Zobacz tu: https://www.ragilly.com/doorstep-thrott ... hier-life/

Nie masz u siebie podobnego kółeczka do nawinięcia linek? I regulacji na linkach?

Nie. Nie mam takiego "kółka". Jest zwykłe okrągłe plastikowe kółko z wyżłobieniem na linkę.


Załączniki:
Bez nazwy-1.jpg [36.44 KiB]
Pobrane 154 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-18 22:20:34 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1037
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
toooomelo
Tak, dwie linki
Jedna otwiera, druga zamyka
Dwie linki powinny być osadzone na tym kółku między gaźnikami

Poszukaj w serwisóewce: ADJUSTING THE THROTTLE CABLE FREE PLAY


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-19 19:22:33 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 221
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Gaźniki rozebrane i mam kolejne pytanie: czy ta dysza ma otwór?
Bo:
- albo go nie ma;
- albo mam te dysze zapchane;
- albo przelot jest tak mały, że trudno okiem zauważyć.


Załączniki:
IMG_20210819_104239 2048 2.jpg [727.08 KiB]
Pobrane 138 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-19 20:04:47 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2020-08-26 22:13:41
Posty: 195
Lokalizacja: WOT
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Moim zdaniem każda tego typu dysza powinna mieć otwór,spróbuj dmuchnąć sprężonym powietrzem,lub jeśli nie posiadasz,to przepchnąć np.włosem od szczotki do zamiatania.I przemyj w benzynie ekstrakcyjnej lub preparatem do gaźników.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-19 21:39:24 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 221
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Riccardoa napisał(a):
... spróbuj dmuchnąć sprężonym powietrzem,lub przepchnąć np.włosem ...

Przepychałem, dmuchałem i nic.
Ale już wiem, że ta "dysza" tylko zamyka otwór, w którym są kanaliki.

-- 2021-08-21 18:28:20 --

Gaziory wyciągnięte, wyczyszczone, umyte, wymienione oringi, nowe iglice wraz z gniazdami i wyregulowany poziom paliwa.
Na dniach będę wkładał z powrotem.
Coś więcej napiszę jak wszystko będzie działać! :lol:

-- 2021-08-31 19:30:14 --

Olałem wszystkich znajomych, kupiłem wakuometry i jestem teraz niezależny.
Dzisiaj pierwszy raz w życiu robiłem synchronizację czterech gaźników.
Wcześniej robiłem dwóch (Virago) i już miałem jakieś pojęcie.
Robota okazuje się prosta jak drut. Przynajmniej tak mi się wydaje ;-)
Może jeszcze troszeczkę za duże ciśnienie w gaziorach (zbyt bogata mieszanka), ale uznaję to ustawienie już za przyzwoite.
Może byc?


Załączniki:
IMG_20210831_185250 1048.jpg [232.67 KiB]
Pobrane 97 razy
IMG_20210820_175943 1300.jpg [622.62 KiB]
Pobrane 116 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-11 16:15:38 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 221
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Tym czasem, po przejechaniu kilkuset kilometrów sprawdziłem efekt swoich prac i wykręciłem świece.
Przed czyszczeniem świece było okopcone i czarne jak smoła. Teraz zmieniły kolor na jaśniutki, taki kawa z mlekiem.
I to bez czyszczenia świec - same się takie zrobiły!
Jestem zadowolony :-)


Załączniki:
IMG_20210817_091459 1200.jpg [753 KiB]
Pobrane 82 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-11 16:20:15 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 1693
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW R1200GS 2005 ABS
Aż blaskiem biją :D chyba muszę w Virago sprawdzić bo zalozylem nowe ale jescze w gazniku nie grzebalem, tylko oleje i filtry i przegonilem go....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-14 17:20:24 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 221
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Napisałem poradnik z dokonanych przeze mnie prac przy gaźniku.
Nie wiem, czy tutaj to wrzucić, czy gdzieś osobno.
O tym zdecyduje Administracja.
Cały tutorial ze zdjęciami, na w razie czego, jakby "Fotosik.pl" zrobił psikusa, zrobiłem też w pliku .PDF i można go w tym formacie pobrać tutaj:
https://drive.google.com/file/d/1viXXms ... sp=sharing

A wiec zaczynamy...


Wyciągnąłem gaźniki, wyczyściłem i wsadziłem z powrotem.
Robiłem to pierwszy raz i znowu czegoś nauczyłem się.
Warto skorzystać z serwisówki. Strony od 205 do 313.
Serwisówka dostępna tutaj: https://drive.google.com/file/d/1KYuBGj ... sp=sharing
Ale ja napiszę w swoich słowach. Po prostu, jak ja to robiłem. Może komuś się przyda! :-)

Myślę, że na początek warto zaopatrzyć się w zestaw naprawczy do gaźników.
Chyba, że ktoś jest pewnien, że nie będzie potrzebny, to zrobi to najwyżej później ;-)
Słyszałem, że tanie zestawy z Allegro w cenie 25-30zł (do jednego gaźnika) bardzo szybko rozsypują się i ulegają degradacji, więc ja kupiłem
w Larrson Polska zestawy japońskiej firmy "TOUR MAX" (62zł za sztukę):

[ img ]


Zaczynamy od demontażu siedzenia i zbiornika paliwa.
Zamykamy kranik - pozycja OFF, odłączamy wężyk paliwowy i odpinamy kabelek czujnika paliwa).
Odkręcając szpilkę "zawiasu" zbiornika uważamy, bo spadnie blaszka z gwintami, która jest od spodu!
Zapamiętujemy kolejność elementów:

[ img ]

[ img ]


Następnie plastikowe boczki, oraz wyciągamy akumulator:

[ img ]


Poluzowujemy obejmy na gumowych krućcach (nie wykręcamy śrubek całkowicie!) i zostawiamy je luźne na miejscach:

[ img ]


Odpinamy wtyczkę od czujnika (naciskamy zaczep i wyciągamy):

[ img ]


Gaźniki wyjmujemy górą, więc robimy sobie przestrzeń odkręcając listwę (dwie śrubki), odłączamy kabelki od cewek i wężyki do których jest dojście:

[ img ]


Okręcamy mocowanie linki ssania i odhaczamy ją:

[ img ]


Na końcu linki jest trzpień - naciągamy linkę i wysuwamy w bok:

[ img ]


Odkręcamy blachę przykręconą do ramy, a mocującą airback (ta duża plastikowa puszka, w której jest filtr powietrza):

[ img ]


Okręcamy śrubki tylne airbox'u - po jednej z każdej strony.
A to celem cofnięcia całej tej puszki. Tym ruchem zyskujemy ok. 2,5cm luzy do wyciągnięcia gaźników i króćce dolotowe mamy już luźne:

[ img ]


Linki gazu odhaczamy na końcu, gdy już będziemy mieli gaźniki wyciągnięte z krućców i podniesione wyżej!
Zakończone są trzpieniami takimi samymi jak linka ssania i wyciągamy je w bok:

[ img ]


No, dobra. Mamy gaźniki na wierchu.
W tym momencie możemy wrzucić coś "na ząb" i uzupełnić płyny :-D

[ img ]


Rozbieramy gaźniki.
Wszystkie gaźniki są takie same. Z jednym małym wyjątkiem:
do jednego denka jest przykręcona linka regulacyjna wolnych obrotów.
Odkręcamy ją.
(śrubkę wkręcamy z powrotem w korpus, żeby nie zginęła!)

[ img ]


Tak wygląda komora pływakowa:

[ img ]


A tak pływak wraz z zaworkiem iglicowym:

[ img ]


Wykręcamy dysze i układamy je (jak wszystkie inne elementy gaźnika) ładnie "na tacy".
Wszystkie elementy układamy po kolei kompetami!
A to z tego względu, że nie wszystkie są idealne i czasami mogą nie pasujować w innym gaźniku.
Dobrze przed czyszczeniem wszystkie dysze zalać naftą, aby brudy rozpuszczały się:

[ img ]


Gniazda iglicy są usztywnione i dokręcone śrubką. Poza tym, osadzone są tylko na oringu.
Powinny być z lekka luźne i obracać w osi. Gdy tak jest, to zwyczajnie wyjmujemy je:

[ img ]


W moim przypadku były tak zaśniedziałe i zakamienione, że nie chciały początkowo drgnąć.
Więc młotkiem poprzez śrubokręt wzruszałem je, aby zaczęły się obracać. Wtedy ciasno dopasowanym do otworu gniazda prętem, wyciągnąłem je:

[ img ]


UWAGA!
Dysza składu mieszanki składa się z czterech elementów (ilgicy, sprężynki, podkładki i oringu), które są niewielkie i mogą wypaść!

[ img ]


Gdy już mamy wszystko rozkręcone, to zabieramy się za czyszczenie. A w zasadzie za mycie.
Do mycia używamy pędzęlka i nafty.
Po umyciu przedmuchanie wszystkich kanałów w gaźniku i dysz sprężonym powietrzem:

[ img ]


UWAGA!
Ta "dusza" tylko zaślepia kanały i nie ma w niej żadnego otworu!

[ img ]


Sprawdzamy stan membran i sprężyny:

[ img ]


Mając gaźniki w ręku, warto rozruszać, a nawet wykręcić dysze (śrubki) zamykające króćce spustu paliwa (tych służących do pomiaru poziomu paliwa).
Te są rzadko ruszane i mogą być zapieczone i unieuruchomione:

[ img ]


Jak już mamy za sobą etap usuwania brudów, zaczynamy wszystko składać do kupy.
Wkręcamy dysze, wciskamy i przykręcamy śrubką gniazda iglic, dyszę wolnych obrotów wkręcamy do oporu i wykręcamy 2 i pół obrotu.
Instalujemy pływaki:

[ img ]


Teraz zaczynamy wstępny etap regulacji poziomu paliwa w komorze paliwowej.
Polega to na ustawieniu pływaków już w tym momencie "na sucho", aby później nie pierniczyć się za bardzo.
Z pomiarów starych pływaków podczas rozbierania i po założeniu nowych gniazd i iglic, ustaliłem średni wymiar poziomu pływaków na 13 mm.
Pomiaru nie dokonywałem suwmiarką w najwyższym (wybrzuszonym) punkcie pływaków, tylko na jego końcowej krawędzi.
To dlatego, że im dalej od osi, tym pomiar dokładniejszy:

[ img ]


Teraz ważna informacja: pomiaru tego należy dokonać w odpowiednim ustawieniu gaźników i pływaków.
- nie w ustawieniu poziomym, gdy pływaki dociskają i zamykają zaworek,
- nie w pionie, gdy luźno wiszą,
- tylko w momencie kiedy pływaczki opadają i napotykają pierwszy lekki opór i się zatrzymują.
A zrobiłem to w sposób pokazany na zdjęciach poniżej:

[ img ]


Przystępujemy do dokładnej regulacji poziomu paliwa w komorze pływakowej.
W tym celu musimy ustawić gaźniki w pozycji poziomej, zgodnej z ułożeniem w silniku.
Można to zrobić na różne sposoby. Jedni mocują korpus w imadle, a ja powiesiłem je na linkach:

[ img ]


Teraz potrzebujemy etyliny, żeby mieć czym zalać gaźniki, sprawdzić i ustawić poziom paliwa w komorach pływakowych.
W tym celu pomoże nam nasz zbiorniki, w którym jest benzyna.
Stawiamy zbiornik na półkę czy stół, podstawiamy butelkę z lejkiem, odkręcamy kranik i spuszczamy paliwo:

[ img ]


Za pośrednictwem przewodu paliwowego zalewamy gaźniki benzyną. Do pełna, aby paliwo stało w lejku.
- zakładamy przeźroczysty wężyk na kruciec,
- otwieramy spust poluzowująć śrubkę,
- paliwo spływa do wężyka,
- sprawdzamy poziom paliwa.

[ img ]


Wężyk możemy sobie elegancko osadzić w miejscu mocowania linki gazu:

[ img ]


Poziom paliwa w wężyku musi być wyższy o ok. 4,5 milimetra ponad połączenie denka komory pływakowej, a korusu gaźników:

[ img ]


UWAGA!
Węże odpowietrzające nie mogą być załamane/zagięte!
Bo gaźniki będzie zalewać i będzie ciekło paliwo!

[ img ]


Sprawdzamy poziom paliwa we wszysztkich gaźnikach, a wyniki zapisujemy sobie na kartce papieru:

[ img ]


Teraz ewentualnie korygujemy poziomy doginają lub odginając blaszkę pływaka.
I tu informacja:
1. doginając (wduszając) blaszkę w kierunku zaworka podwyższamy poziom paliwa;
2. odginając (odchylając) blaszkę od zaworka obniżamy poziom paliwa.

[ img ]


Gaźniki mamy czyste, wyregulowane i gotowe do montażu w motocyklu:

[ img ]


Montaż zaczynamy od zamocowania linek gazu i wężyków, bo później do nich się nie dojdzie.

Resztę czynności wykonujemy w odwrotnej kolejności niż demontaż.

Pozostała jeszcze synchronizacja gaźników.

Dziękuję za uwagę!


P.S.
Piwo postawisz przy okazji! :-D


Ostatnio edytowano 2021-09-14 19:44:15 przez toooomelo, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-14 18:54:03 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 824
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1200GS
Toooomelo, jestem pod wrażeniem że się za to samemu zabrałeś
miło, że przygotowałeś materiał dla potomnych :D
z którego roku jest Twój motocykl, że ma jeszcze gaźniki?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-14 19:20:27 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 1693
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW R1200GS 2005 ABS
Toooomelo kawał dobrej roboty :D takie materialy są na wagę złota.

Bylo tylko kilka literówek pewnie przez słownik, puszka z filtrem powietrza to airbox. Detale, bo i tak grafiki i opis są pierwsza klasa :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-14 19:33:12 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 221
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
marcingda napisał(a):
... z którego roku jest Twój motocykl, że ma jeszcze gaźniki?

2004 - ale rocznik nie ma znaczenia. Wszystkie Fazerki, te gaźnikowe, mają taki sam gaźnik.

sfazowany napisał(a):
... puszka z filtrem powietrza to airbox.


Poprawione :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-14 21:25:17 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-04-17 17:10:51
Posty: 95
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Super wszystko wyjaśnione. Dzięki :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-14 23:53:57 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3087
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
widzę że kawał dobrej roboty zostal odwalony. otwieram konkurs - jaka nazwa tematu była by najlepsza do wydzielenia tego tak żeby pomogło największej ilości ludzi i pojawiało się w wyszukiwarce kiedy trzeba. Do wygrania uznanie admina i radość, że zrobiło się w 10% tak samo dobrą robotę jak odwalił tomelo. A jak dane nam się będzie spotkać stawiam browara - pomysłodawcy tematu, tomelo dostanie flaszkę. w międzyczasie ja będę kombinował jak zrobić ten tutorial tak kuloodporny żeby był zależny tylko od forum a nie innych hostingów


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-21 12:06:55 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 221
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Panowie! Z której strony macie śrubkę regulacji wolnych obrotów w swoich FZS600?
Bo ja mam z prawej (siedząc na motocyklu), ale są też z lewej.
Na Facebook wynikła dyskusja w tej sprawie i zacząłem dociekać.
I wydaje mi się, patrząc na rysunek z serwisówki, że ktoś w moim motocyklu pozamieniał denka komór pływakowych i śrubki zamykające króciec spuszczania paliwa (ten do mierzenia poziomu paliwa) mam w odwrotną stronę! :-D
Jak to jest w waszych motocyklach?


Załączniki:
IMG_20210821_115601 900.jpg [593.71 KiB]
Pobrane 14 razy
Z1 900.jpg [571.31 KiB]
Pobrane 14 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org