Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2024-04-11 10:25:35 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-04-07 17:00:30
Posty: 2
Lokalizacja: Olkusz
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 08r
Witam, posiadam to co w profilu. Bawiłem się przednimi lagami przez zimą, przyszedł czas skręcania i nie wiem o ile były obniżone. Ogólnie moto ma wbite w dokumenty ze obniżony jest o 30mm (tak go kupiłem), zaglądałem pod tylny amorek i chyba łącznik wahadła nie jest oryginalny - ale jaki model to jest to nie mam pewności. Wygląda chyba coś jak ten popularny Souply Lowering Link.

Więc najpierw lagi obniżyłem o 15mm - jeździło się fajnie, motocykl cisnął prosto bez rączek
Poźniej do 30mm - jęździ się dużo gorzej - mam wrażenie że zbyt czuły, sztywny we wchodzeniu w zakręt - no i ściąga lekko w lewo jak puści się rączki a przy małej prędkości ósemkuje

Pytanie teraz do was czy ktoś ma pomiary motocykla w stanie "normalnym" do jakichś punktów szczególnych który pozwoli mi zgrać wysokość tyłu z przodem. Np motor na stopce centralnej tył wiszący i pomiar między podnóżkami pasażera a wahaczem gdzieś itp. Albo nie wiem... wasserwaga do katalizatora wydechowego?

Jakies pomysły? Czy ustawić przód na 20mm i jak jest ok to ok i nie martwić się ze jakieś schimmy czy inne badziewie wystąpi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-11 10:25:35 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2024-04-11 10:34:32 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1483
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Cześć, latałeś na 15mm i było ok, to tak ustaw i ciesz się jazdą :)
Ja często kombinuję z wpuszczaniem lag w różnych sprzętach i ustawiam pod siebie, nie koniecznie zgodnie z serwisówką


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-11 11:24:50 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2326
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ile masz wzrostu? Może warto przywrócić oryginalną wysokość? Prześwitu nigdy nie za wiele...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-11 13:12:05 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-04-07 17:00:30
Posty: 2
Lokalizacja: Olkusz
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 08r
165 plus wjazd do garażu pod nieciekawym kątem. Myślałem nad tym bo i tak jest za wysoko jak teraz i muszę zawsze na jedna stronę stawać. Musiałbym znaleść oryginalny łącznik gdzieś i podmienić niby robota szybka ale nie wiem czy się babrać w to bo nie siedziałem na oryginalnej wysokości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-11 14:46:00 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
wenz napisał(a):
Musiałbym znaleść oryginalny łącznik gdzieś i podmienić niby robota szybka

Też tak myślałem i skończyło się na wymianie amorka w moim przypadku, bo nie dało się odkręcić tego łącznika.
Jeszcze był problem z tuleją wahacza viewtopic.php?f=21&t=23490&start=0#p259273


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-11 23:23:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2326
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
No to faktycznie, jak tuzmen napisał - ustaw lagi na wysokości przy której moto poprawnie się zachowuje i ciesz się jazdą. Im mniej wpuścisz lagi w półki, tym bezpieczniej. Jak przesadzisz z wyostrzeniem kąta widelca to moto może zrobić się bardzo nerwowe. Pamiętam że w fz6 napięcie wstępne tylnej sprężyny dawało spore różnice w wysokości motocykla, przy mojej dużej wadze kręciłem ją na maximum żeby sag był względnie prawidłowy. W narzędziach fabrycznych powinieneś mieć klucz hakowy do ustawiania sprężyny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-14 21:12:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3830
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
+1 w kwestii mieszania lagami na ustawienie takie żeby było ok. ewentualnie możesz zmierzyć, na stojącym motocyklu wysokość jakiegoś elementu NAD amortyzatorem (np podnóżek pasażera czy rejestracja) nad ziemią, zobaczyć o ile niżej jest ten punkt, po czym zmierzyć gdzieś z przodu (np wysokośc kierownicy nad ziemią) i obniżac na lagach tak, żeby było o tyle samo cm niżej co tył.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-14 22:12:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2326
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Musiałbyś po pierwsze mieć punkt odniesienia jak wysoko siedzi tył na standardowym zawieszeniu a kolega kupił moto już obniżone, po drugie - taki pomiar może być łatwo obarczony błędem, wystarczy że nie mierzysz w osi pionowej motocykla czyli w plaszczyżnie środka kół i ramy, więc każde nawet małe pochylenie moto zakłóci pomiar.

Tył i stopka boczna są czułe nawet na niewielkie zmiany wysokości, wystarczy że tył jest opuszczony o te 1,5cm i na bocznej już może być blisko pionu. W takim wypadku te 1,5cm na wpuszczonych latach może być adekwatne i jeśli moto faktycznie prowadzi się bezpiecznie to można tak zostawić.

Ogólnie nie zachęcam do grzebania w geometrii, łatwo o doprowadzenie do niebezpiecznego zachowania motocykla. Jeśli ktoś już ma lata doświadczenia na różnych maszynach i radzi sobie z motocyklami w najcięższych okolicznościach to ok, można się pobawić. Jeśli jednak to jest czyiś pierwszy poważny motocykl lub początek kariery to zdecydowanie odradzam takie eksperymenty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-16 12:45:01 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3830
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
Musiałbyś po pierwsze mieć punkt odniesienia jak wysoko siedzi tył na standardowym zawieszeniu a kolega kupił moto już obniżone, po drugie - taki pomiar może być łatwo obarczony błędem, wystarczy że nie mierzysz w osi pionowej motocykla czyli w plaszczyżnie środka kół i ramy, więc każde nawet małe pochylenie moto zakłóci pomiar.

wiesz, bez bazy żaden sposób mu ie powie ile obniżyć. tak samo jak nie umiesz poprawnie dokonać pomiaru, to też nie ustawisz. jeśli ktoś pyta się o geometrię, to znaczy że jakąś tam podstawową wiedze ma, i wyobraża sobie jak się zmienia wyprzedzenie koła jak podnosisz/opuszczasz tył. Myslę że można założyć że ma świadomość jak pomierzyć to wszystko.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org