Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Bi Xenony w FZ1
PostNapisane: 2010-03-18 01:44:51 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-01-08 18:55:55
Posty: 23
Lokalizacja: Siedlce
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +48505987279
Obecne moto: FZ1N z ABS 2011
Postanowiłem założyć Bixenony (H4) w moim zacnym Fazerku, ci którzy widzieli jak wygląda instalacja od Bixenonów (H4) to wiedzą że potrzebne jest dodatkowe zasilanie do sterownika, od którego później idą kabelki na przetwornice od żarówek ... Zmusiło mnie to do tego że od akumulatora poprowadziłem dodatkową wiązkę na przód motocykla (przekrój 2,5 mm2, ok. 20A w nominale) Z tego co wiem żarówki pobierają po 35W (nagrzane), większy prąd jest potrzebny na zapalenie do momentu rozgrzania żarników oraz do elektromagnesów które służą do przełączania na światełka drogowe ...
Zastanawiam się nad wykorzystaniem obecnej instalacji do podpięcia gniazdka zapalniczki (urządzenie GPS) a te dodatkowe zasilanie które potrzebują xenony podpiąć z oryginalnych kostek do zasilania tradycyjnych żarówek H4(Problem jest też taki że tam idą dwa plusy i jeden minus, więc jak się zmienia drogowe na mijania i odwrotnie to może być problem z zasilaniem więc pewnie trzeba by było przerabiać instalacje) Jedna kostka w tym momencie jest wykorzystywana jako sygnałowa do zapalania oraz kiedy mają działać światła mijania a kiedy drogowe ...druga jest wolna. Może ktoś wie czy obydwie lampy są podpięte pod jeden bezpiecznik i przekaźnik czy każda ma osobno ? Ciekawe czy dostatecznie da xenonom odpowiednią ilość prądu instalacja od oryginalnych świateł ?W obecnej chwili xenony zapalają się dopiero po odpaleniu motoru a wcześniej na zwykłych żarówkach chyba od razu zapalały się po przekręceniu kluczyka ... Nie wiem dlaczego tak jest może to mieć związek z tym że zamontowałem akumulator z nie wystarczającym prądem rozruchowym (poweroad PR który ma 140 A rozruchu) a inne przy tej samej pojemności 11,2Ah Yussa czy Warta mają po 230A (moja wina chciałem taniej) przez to na drugi dzień gdy silnik jest zimny nie daje rady przełamać (ładowanie sprawdzałem w granicach 1,7A-2,3A a napięcie 14V-14,3V) więc powinno być ok. Oczywiście pobór na wyłączonym zapłonie (jest alarm i immobiliser) pobiera ok.0,02A oraz sprawdzałem na odpiętej klemie od akumulatora. I dzieje się tak samo :(

Czy ktoś ma na to jakieś pomysły :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bi Xenony w FZ1
PostNapisane: 2010-03-18 01:44:51 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-03-18 11:17:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Kolego z jakiej firmy masz bixenony??

Ogólnie sygnał się bierze z kostek oryginalnych a do przetwornic zasilanie dajesz z aqu, ja zrobiłem z przewodów 2mm fi, obciążenie utrzyma 16A zresztą przetwornica tyle nie zabierze bo ma 35 albo 45 watt/ przy napięciu 12V.

Więc jak mówisz masz dwa plusy i jedną masę, więc weź sygnały plusowe a mase albo zrób wspólną albo poprowadź kablem z aqu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-18 11:31:44 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-03-26 20:20:53
Posty: 483
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW S1000XR
daj jakieś foty/film porównawcze, jak już to zamontujesz, jak świeciło wcześniej, jak świeci teraz ;)
jestem ciekaw jak to będzie w FZ1 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-18 11:42:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-01-08 18:55:55
Posty: 23
Lokalizacja: Siedlce
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +48505987279
Obecne moto: FZ1N z ABS 2011
Niema problemu zaraz go wyciągnę z garażu, umyje i zrobię jakieś FOTO :)

Zestaw mam jakiś HID tylko że przetwornice są typu Slim (cienkie) więc z montażem jest łatwiej...
Po za tym ciekawe jak po połączeniu plusów (mijania i drogowe) by to działało, czy nie powstała by choinka z lamp itp. :)


Załączniki:
Komentarz: ZDJĘCIE WYKONANE NA ŚWIATŁACH DROGOWYCH :)
1.jpg [175.71 KiB]
Pobrane 531 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-19 02:29:46 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-03-26 20:20:53
Posty: 483
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW S1000XR
no no :roll: ładnie ładnie 8) nawet na zdjęciu daje po oczach :mrgreen: kusisz :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-19 11:38:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-01-08 18:55:55
Posty: 23
Lokalizacja: Siedlce
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +48505987279
Obecne moto: FZ1N z ABS 2011
Właśnie w tym problem czasami że daje po oczach i wcześniej jak miałem założone jakieś żarówki Philipsa (nie powiem mocno świeciły) to przy dodawaniu gazu (przyśpieszenie=podnoszenie przodu motocykla) ludziska w puszkach mrugali do mnie światełkami drogowymi...
Dobrze że fazer ma regulacje świateł, pytanie czy na typowej stacji kontroli pojazdów są w stanie mi je dobrze wyregulować (tym swoim osprzętem do puszek) czy w nocy samemu próbować na pustej drodze ??????????????????


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-19 11:44:31 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-03-07 20:39:35
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
mi regulowali światła podczas przeglądu na "speed carze" oczywiście regulacja gratis, ustawił motocykl przy takim jakimś śmiesznym urządzeniu które służy właśnie do tego


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org