Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Zablokowany motocykl
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=3697
Strona 8 z 10

Autor:  Żuku [ 2015-03-25 14:37:48 ]
Tytuł:  Re: Zablokowany motocykl

Nie ma kabla. Jak dobrze pamiętam to jest taka tyci zatyczka. (widać je na zdjęciach takie białe)
W Japonii chyba są jeszcze blokowane :D
Jak chcecie być idealistami, to możecie takie piny nawet poszukać.
O innych rodzajach blokowania na forum nikt się nie rozpisywał.

Autor:  Gajda1 [ 2015-04-09 21:26:49 ]
Tytuł:  Re: Zablokowany motocykl

Witam wszystkich i chciałbym bardzo podziękować za wszelkie info . Jestem po zabiegu
odblokowania mojego FZ1. Zabieg zakonczony powodzeniem. Dzięki i pozdrawiam.

Autor:  Dreslak [ 2015-05-25 20:09:59 ]
Tytuł:  Re: Zablokowany motocykl

Witam,
Wszystko zrobione wg instrukcji i chyba nic z tego. Kontrolka miga, kabelek z pinu 19 wprost do masy akumulatora.
Lecz... podczas starcia z CBR 600RR idzie łeb w łeb. Więc chyba zabieg zakończony niepowodzeniem.

Autor:  Żuku [ 2015-05-26 00:52:21 ]
Tytuł:  Re: Zablokowany motocykl

... ciekawe porównanie. :) Na czym polega to starcie?

FZ1 po odblokowaniu powinna nabrać wiatru w garnkach ale dopiero po 7.5tyś obr.
Czyli do 80km/h może być słabo.

Poza tym porównujesz sportową lekką i wściekłą pszczołę z innymi przełożeniami
do lekko spasionej, popsutej R1, z dłuuugą jedynką. :P :twisted: :whistle:

Autor:  kamin [ 2015-05-26 09:01:36 ]
Tytuł:  Re: Zablokowany motocykl

Jak ''idzie'' łeb w łeb z hondą to jest super :) 600rr to lekka sportowa wścieklizna, wystarczy porównać parametry na papierze obydwu motocykli, w niektórych opisach rr przebija przyspieszeniem fz1. FZ1 to nie Rłan :)

Autor:  Dreslak [ 2015-05-26 19:04:03 ]
Tytuł:  Re: Zablokowany motocykl

Idzie równo tj od lotnego startu 50km/h do oporu. Lecz końcówka należy do 600rr. Do 3 biegu jest ok. Przy zmianie na 4 bieg 200 na budziku. Dalej powoli z bólem do 240 się rozbuja. Nic wiecej. Przy dość ostrej jeździe wciągneła tylko 8l paliwa Na 100km. Sam nie wie co o tym myśleć. Może się odblokowała a może nie. Mam odczucia jakoby jechała lekko żwawiej niz fz6.

Pozdrawiam.

Autor:  kamin [ 2015-05-26 21:13:39 ]
Tytuł:  Re: Zablokowany motocykl

No nie - jeżeli 240 nie przekracza to cofam to co napisałem wcześniej :D Powinna spokojnie 270 pojechać, kolega miał FZ1 z 2006 roku, czasem się zamienialiśmy, najwięcej licznik wyświetlił 274 :wink: do 250 na 5 biegu szybkość rosła z marszu, na resztę na 6tce trzeba było trochę czekać.

Autor:  t1studiospl [ 2015-05-28 12:15:18 ]
Tytuł:  Re: Zablokowany motocykl

Dołączę się do wątku, posiadam FZ1-S z 2006r. i wg dokumentacji i dowodu jest to wersja 150KM lecz odnoszę wrażenie, że podobnie jak pisał kolega Dreslak nie zbiera się ten motocykl tak jak wydaje mi się, że powinien. Faktycznie do 200km/h nie ma co narzekać, lecz powyżej jest już dosyć ospale (obecny v-max to 240, 6. bieg). Niestety nie mam porównania z innymi sprzętami tej klasy. Zaczynam się zastanawiać czy moje gabaryty (2m/120kg) oraz dosyć pokaźna szyba turystyczna z deflektorem nie powodują tej zadyszki dla Kilofazy.
Poglądowe foto jak ta szyba wygląda w skali motocykla.
Dorzucam tez filmik próby prędkości na 4. biegu: http://pl.tinypic.com/r/2lbouqf/8

Co o tym sądzicie?

Załączniki:
IMG_8774a_resize.jpg [139.04 KiB]
Pobrane 521 razy

Autor:  cartman23 [ 2015-05-28 12:25:50 ]
Tytuł:  Re: Zablokowany motocykl

Potwierdzam mialem w fz1s gt 274. 182cm/93kg ;)

Autor:  t1studiospl [ 2015-05-28 12:28:35 ]
Tytuł:  Re: Zablokowany motocykl

Czyli mam 106KM/104Nm?

Autor:  kamin [ 2015-05-28 23:08:42 ]
Tytuł:  Re: Zablokowany motocykl

Całkiem możliwe, na czwartym biegu powinna szybko dochodzić wskazówka do 12 tys. obr. na filmiku tak to wygląda jak by motocykl coś trzymało.

Autor:  t1studiospl [ 2015-06-08 17:53:30 ]
Tytuł:  Re: Zablokowany motocykl

Faktycznie, sprzęt był zablokowany. :wink:
Cała procedura zdjęcia kagańca zajęła godzinkę: demontaż elementów, usunięcie zaślepki na pinie 19, dorobienie kabla z pinem (pamiętajcie, pin musi mieć około 3cm dlugości, aby zapewnić styk we wtyczce, zrobiłem go z przewodu 0.75mm2, podłączenie "oczkiem" do minusa akumulatora). Następnie znana kombinacja klawiszy i przestawienie na mapę przy migającym Check Engine poprzez wyłączenie zapłonu.
Co do zmian w charakterystyce, jest faktycznie niezły "młot" powyżej 7000rpm. Ale odczuwalny dopiero powyzej 200km/h. Jest też znacznie lepsza reakcja na odwijanie manetki, nie ma już tych oporów powyżej 8.5-9k rpm kiedy to obroty zwiększały się zdecydowanie zbyt ospale. I najbardziej zaskakująca zmiana to ewidentnie niższe spalanie. Po odblokowaniu (przy zachowaniu umiarkowanego szaleństwa :wink:) spalanie spadło mi o 0.7-1.3 L/100km w trybie umiarkowanie mieszanym miasto/trasa. Starałem się zachowywać podobną dynamikę jazdy jak przed odblokowaniem (no ale jak tu nie zaglądać na czerwone pole :wink:).
Dodatkowo, Fazer przeszedł hamownie: 144KM/96Nm na wale, przy wszystkim w standardzie. Trochę mało momentu ale nie ma na co narzekać. Być może jakieś regulacje na EXUPie należałoby wykonać...
No i na koniec o v-max i przyspieszeniach. Stety/niestety szyba turystyczna z deflektorem i moje gabaryty jako kierownika ograniczają osiągi Fazera. Licznikowy v-max (na hamowni) to 284km/h. Ze mną na pokładzie 250km/h (oczywiście idzie powyżej ale z tempem 1km/h na 2 sekundy, co daje 140m trasy na zwiekszenie predkosci o 1kmph). Do 230km/h jest żwawo (końcówka 4. biegu), ale na 5. i 6. jest już zbyt dłuuugo jeżeli chodzi o przełożenia i zwiększanie prędkości jest powolne.
Podsumowując, zabieg zakończony powodzeniem. No i jednak rozmiar ma znaczenie :wink:

Autor:  kamin [ 2015-06-08 20:11:31 ]
Tytuł:  Re: Zablokowany motocykl

t1studiospl napisał(a):
No i jednak rozmiar ma znaczenie


Załóż przednią zębatkę o jeden ząb mniej - 16 :wink: Może faktycznie ma za ciężko się wkręcać :)

Autor:  t1studiospl [ 2015-06-09 21:40:28 ]
Tytuł:  Re: Zablokowany motocykl

Rozważę taką zmianę jak przyjdzie pora na wymianę napędu. Do standardowego latania wystarczy to co jest ;)

Autor:  Żuku [ 2015-06-09 22:26:38 ]
Tytuł:  Re: Zablokowany motocykl

Mnie irytowało, że obciążony plecakiem i kufrem litrowe moto zbierało się jak Żuk.
Zębatka dobre rozwiązanie ale ma jeden denerwujący minus,
który po zmianach w prawie drogowym można uznać za plus :)

Znaczne zawyżanie prędkości. Jedziesz 80 na liczniku, a to tak naprawdę 60.
Zawsze można później fotkę strzelić, że się leciało pod 300 paczki :D

Strona 8 z 10 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/