Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-04-18 19:52:28 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-11-01 15:46:15
Posty: 66
Lokalizacja: Ustroń/piekary śl
Płeć: Mężczyzna
GG: 1062029
Telefon: 792407447
Obecne moto: FZS 600 98r
Cześć chłopaki, mam do was pytanie. Walczę z sprzęgłem juz 2 tydzień.
2 tygodnie temu wymieniłem linke sprzęgła. Wrzuciłem fazera na stopke centralną, wrzuciłem mu jedynkę na wyłączonym silniku, wciskam sprzęgła a tylnim kołem nie da się ruszyć. Myśle sobie gitarka, poreguluje na klamce i będzie dobrze- regulowałem na klamce, przy silniku i nie dałem rady opanować problemu- zawiozłem moto do mechanika bo i tak czekała go wymiana rozrządu. Mechanik wyregulował mi sprzęgło do tego stopnia, że juz nie slizgało sie za kazdym razem kiedy dodawałem więcej gazu (jak zaraz po wymianie linki i próbach regulacji).
Obecnie ustawiłem sobie luz na klamce 1cm- po bozemu.
Motocykl z pozoru jedzie dobrze, jednak czasem (2 razy na 2 jazdy) następuje uslizg sprzegła na chyba 3 biegu - przyspieszam i to nawet nie jakos energicznie, a tu oborty w góre- wystarczy, że odpuszcze gaz i po chwili dodam znowu i już sie nie slizga.
Dzisiaj poleciałem na dwupasmowke go przetestowac - pokrecilem go na wszystkich biegach, rozbujalem do 200 i sprzeglo sie nie slizgalo.
Kiedy daje fazera na centralke- dalej przy zapiętej jedynce na wyłączonym silniku nie moge obrazać kołem (tak jakby nie rozsprzęglał)- przy włączonym silniku kiedy zapne jedynke i puszcze sprzeglo, kolo sie wiadomo obraca, a po wcisnieciu klamki sprzegla po chwili kolo staje (a wiec rozsprzegla).
I o co tu chodzi? Dodam ze przed wymiana linki WSZYSTKO smigalo jak nalezy, nie bylo zadnego slizgania. Ciezko mi uwierzyc ze sprzezyny do wymiany- skoro wszystko zaczelo sie dziac po wymianie linki i probach wyregulowania sprzegla.
Luz na klamce mam prawidłowy- krecilem juz regulacja na klamce i przy silniku we wszystkie strony, i dalej na zapietej jedynce i wcisnietym sprzegle na wylaczonym silniku nie moglem obracac kolem.
Długość linki identyczną z linką starą.
Ma ktoś jakies pomysly?

Olej Castrol GPS , niecałe 5k temu wymieniany.



pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regulacja sprzęgła
PostNapisane: 2012-04-18 19:52:28 
stara wyga

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska
No to zobacz:
PostNapisane: 2012-04-18 21:55:17 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-10 21:09:28
Posty: 144
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01r
Trochę będę strzelał, ale może po tej wymianie linki nie do końca było wyregulowane sprzęgło i jak się ślizgało to się przekładki/tarcze przysmędziły?

Olej już powoli do wymiany, więc może jak nie znajdziesz przyczyny bez rozbierania to przy zmianie oleju zerkniesz na tarcze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-18 23:02:56 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-11-01 15:46:15
Posty: 66
Lokalizacja: Ustroń/piekary śl
Płeć: Mężczyzna
GG: 1062029
Telefon: 792407447
Obecne moto: FZS 600 98r
hmmm, po wymianie linki zrobilem 30 km do serwisu, jadac 80km/h na ost. biegu zeby sie sprzeglo nie slizgalo- mysle ze chyba go nie zjaralem przez ten okres, co do oleju to zawsze go uzywam i nigdy nie mialem takich problemow- a zaznaczam ze wszystko zaczelo sie dziacl po probach regulacji tego sprzegla, chyba pokrece znowu regulacja na silniku albo oddam do innego mechaniora


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-19 11:50:27 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-11-13 21:45:41
Posty: 135
Lokalizacja: miasto wojewódzkie Łódź
Płeć: Mężczyzna
Skype: bąk. jan bąk.
Telefon: sprawny inaczej
Obecne moto: jedyny taki fzs 0.6
moze gdzies linka sie przycina ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-19 15:01:35 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-11-01 15:46:15
Posty: 66
Lokalizacja: Ustroń/piekary śl
Płeć: Mężczyzna
GG: 1062029
Telefon: 792407447
Obecne moto: FZS 600 98r
Jezeli chodzi Ci o to, ze w pancerzu jest uszkodzona i się blokuje to wykluczylbym to, poniewaz przed zalozeniem sprawdzalem i chodzila elegancko w pancerzu,
moze takie pytanie:
jesli dajecie moto na centralkę, przy wyłączonym silniku, kiedy zapinacie pierwszy bieg i wciskacie sprzeglo to mozecie bez problemu obracac tylnym kolem tak jakby byl na luzie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-22 11:40:19 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-04-02 11:03:05
Posty: 16
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer S2 2009r.
z tego co kojarzę to tak.

Patrzyłeś na regulację przy klamce i przy ślimaku na deklu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-22 16:23:42 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-03-13 23:37:56
Posty: 125
Lokalizacja: Docklands.UK
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 Gs800
grohuu007 napisał(a):

moze takie pytanie:
jesli dajecie moto na centralkę, przy wyłączonym silniku, kiedy zapinacie pierwszy bieg i wciskacie sprzeglo to mozecie bez problemu obracac tylnym kolem tak jakby byl na luzie ?


Po tym pytaniu poszedłem do garażu,wrzuciłem pierwszy bieg,ręka na sprzęgło i niestety ale ja również nie mogę kołem obrócić :shock:

Ale jak postawiłem moto na koła na pierwszym biegu i wcisnąłem sprzęgło to mogę toczyć moto bez problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-24 00:15:56 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
GG: 6375410
Skype: bigos550
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
No przecież to normalne, że po wrzuceniu biegu i wciśnięciu klamki sprzęgła obrócenie tylnego koła ręką wcale nie będzie takie łatwe. Jeżeli postawi się motocykl na centralce i odpali silnik na luzie to tylne koło powinno się lekko obracać (jeśli koło nie ma żadnych oporów w postaci obcierających klocków hamulcowych, czy przytartych łożysk), ponieważ mimo wszystko tarcze sprzęgłowe są blisko siebie i dzieli je jedynie niewielka przestrzeń wypełniona olejem. Tak samo jest na wyłączonym silniku kiedy po wrzuceniu biegu wciśnie się klamkę sprzęgła teoretycznie silnik jest wysprzęglony, ale nadal ciężko będzie obrócić kołem, bo olej pomiędzy tarczami w jakiś tam sposób pracuje.
Co do uślizgów sprzęgła to radziłbym powiększyć luz na aparacie sprzęgłowym przy osłonie zębatki zdawczej i potem ewentualnie go skasować regulując śrubą przy klamce sprzęgła. Regulacja aparatu wysprzęglającego jest dosyć niewielka i zbyt mocne jego wkręcenie spowoduje, że tarcze sprzęgłowe będą cały czas minimalnie rozchylone mimo. Najlepiej zrobić tak: odłączyć linkę sprzęgła od klamki i wyregulować aparat sprzęgła tak, aby w tym momencie jeszcze czuć delikatny luz na lince. Po prostu będzie można odrobinę pociągnąć linką do góry. Teraz wystarczy podłączyć linkę do klamki i wyregulować ją tak, aby na końcu klamki (na tej kulce) był jeszcze 1cm luzu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org