Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-08-07 14:30:15 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2016-09-22 10:45:51
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sześć082x6 2x4 2x7
Obecne moto: BMW R1200R
No i sama własna rzetelność powinna skłonić do tego, żeby od czasu do czasu jednak tam zerkać i choćby czyścić naleciały smar z łańcucha naftą...

Panowie, podstawowy serwis/przegląd SPA to jednak nawet samemu należy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Zębatka zdawcza.
PostNapisane: 2018-08-07 14:30:15 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2018-08-07 16:43:11 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2018-05-11 11:49:12
Posty: 63
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600
Ja to co jakies 500km sciagam te oslone i czyszcze wszystko nafta ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-07 17:59:52 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 1888
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 8
Obecne moto: Kilofazer 2005
nimportequi3011 napisał(a):
Ja to co jakies 500km sciagam te oslone i czyszcze wszystko nafta ;)

Szkoda uszczelnień na łańcuchu. Ten dekiel ściągać 2x w sezonie max - częściej nie ma najmniejszego sensu. ;) Najlepiej czyścić w połowie i na koniec sezonu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-07 19:54:42 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Hello :) tak po miesiącu od kupna fz6 wyregulowałem sobie łańcuch na 45mm luzu i po pierwszej przejażdżce usłyszałem terkotanie w okolicach skrzyni przy przestawianiu zgaszonego moto w garazu, wpierw pomyślałem że naciągnąlem łacuch za ciasno i właśnie skrzynia zmieniła sie w wiórki, zdjąłem dekiel i surprise... sama zębatka bez nakrętki. To łańcuch terkotał bokiem o dekiel, teoretycznie dekiel ograniczał możliwość zsunięcia się zębatki z wielowpustu... znalazłem info że gubienie nakrętek to u nas "norma" i od razu zamówiłem poprawioną nakrętkę z podkładką. Odpuściłem jazdę do czasu zakręcenia nowych częsci. Zmierzylem wałek na gwincie, miał 17,8mm, zalecana grubość powyżej 17,5 (ze względu na powierzchniowe utwardzanie i osłabienie materiału w przypadku ubytku), inaczej jest ryzyko zerwania gwintu. Nową nakrętkę i wałek odtłuscilem IPA na gwincie, dałem Loctite 245 i zakręciłem na 90Nm (na luzie, blokując tylnym hamulcem). Po wyjezdzeniu baku paliwa zrzucilem dekiel sprawdzic jak się mają sprawy i jest wszystko w porządku. To było 2 tygodnie temu... na deklu od wewnętrznej strony nie bylo żadnego śladu po spadającej nakretce, jakby ktos zapomniał ją założyć. Sądząc po stanie całego moto, w to wiary nie dałem.

Jak ktoś ma starą nakrętkę 9mm to też lepiej od razu wymienić na poprawioną 12mm, póki gwint cały :) nowa nakrętka ma dużo więcej zwojów stykających się z gwintem na wałku.

W fz6 dekiel schodzi bez rozpinania czegokolwiek, da się go wysunąć w dól spod dźwigni biegów, wystarczy wykręcić 3 śruby imbusowe 5mm. Sprawdzenie na szybko zajmie 3 minuty.

...i tak, wiem, mam uwalony smarem łańcuch :) robiłem to po raz pierwszy i pod latarnią więc nie żałowałem ;)

[ img ][ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-17 00:23:10 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-12-04 20:45:37
Posty: 52
Lokalizacja: Radziejów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2000r.
Joj3k napisał(a):
J@ck napisał(a):
Kurde naprawdę jestem zdziwiony a swoim latam już 7 lat i na forum też nie mało. A jakoś umknęło mi to

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Gdzieś w internecie usłyszałem o tym problemie na kanale yt jakiegoś pasjonaty, nie mam możliwości teraz tego poszukać, ale jestem pewien, że wskazywał na problem odkrecajacej się śruby na przykładzie kwadratowego fazera. Natomiast w serwisie Yamahy powiedzieli mi, że ten problem nie dotyczy fzs. Tutaj również jak widzę opinie są podzielone. Wniosek taki, że lepiej jest tam czasami zajrzeć dla świętego spokoju


Na pewno miałeś ten film na myśli : https://www.youtube.com/watch?v=KSlLfqqTvMM&t=
Polecam kanał tego faceta, można się sporo dowiedzieć.
Ja u siebie, prewencyjnie też wymieniłem tę nakrętkę, o dziwo oryginalna trzymała mocno, wręcz miałem problem ją odkręcić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-01 11:08:17 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-12-07 17:20:22
Posty: 6
Lokalizacja: Pilawa Górna
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fz6 s2 2009r
Panowie, to nie moje słowa a serwisanta z Yamahy Kłodzko, nakrętkę zębatki zdawczej osadzamy na klej do gwintów medium kolor niebieski, nie ma tego w manualu ale jest problem z tym elementem w fz6. Sam bym sie naciął, bo zaniepokoił mnie dziwny dzwiek napędu, jak sie okazało w fz6 s2 2009 nie ma podkładki a zabijana nakrętka która sie samoistnie odkręciła, po kupnie nowej w salonie poszło na klej, zrobione 15 tys i jest ok. cyklicznie co kilka tys sprawdzam to miejsce i przy okazji czyszczę naftą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-01 11:28:54 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 100
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
W Fz6 S2 jest poprawione rozwiązanie, to znaczy nakrętka bez zaklepywanej podkładki. Zabezpieczenie polega na zaklepaniu krawędzi nakrętki na wgłębieniu wałka zdawczego. Jeśli się to wykona poprawnie, to nie trzeba żadnego kleju. Miałem już okazje dwa razy to robić i nie ma opcji by się odkręciło, dokręcenie oczywiście kluczem dynamometrycznym. Klej można zastosować, ale tylko niebieski (średnia siła wiązania) i na 2- 3 zwoje, jeśli naładuje się go na cały gwint, to życzę później powodzenia przy odkręcaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org