Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-10-26 22:30:33 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-03-23 09:25:32
Posty: 54
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: S21
Obecne moto: FZS1000
Siemanko.. Po przygodach ze sprzęgłem a raczej nie pracującym 1 garem pojawił się problem z elektryką. Po moich naprawach mechanicznych chciałem odpalić moto a tu zonk, po 2 tygodniach stania akumulator mi zdechł na amen, po naładowaniu szybko tracił wartość poniżej 11V. Kupiłem nowego Motobatt'a, motocykl pali jak złoto więc zacząłem robić pomiary. Po odpaleniu napięcie ładowania 12.8V, po chwili 12.5V. Podnosząc obroty do ok 5 tys, napięcie ładowania dochodzi do 12.9. To co przyszło mi do głowy, sprawdziłem oporność przewodów idących od alternatora oraz ich przebicia. Przebić brak natomiast oporność to 0.4 - 0.5. Na odpalonym silniku wskazania prądu stałego między 13 a 8V
Macie jeszcze jakieś pomysły?
Pozdro :)


Ostatnio edytowano 2021-12-22 18:29:56 przez ForestRun, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-26 22:30:33 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-10-26 23:10:38 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Nie ma ładowania, powinno być ponad 13,5V
- sprawdź napięcie AC za alternatorem (zanim wejdzie do regulatora, 3 kable), powinno być powyżej 50V między fazami
- jak altek daje Volty to zepsuty regulator


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-27 05:00:09 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-03-23 09:25:32
Posty: 54
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: S21
Obecne moto: FZS1000
Napięcie AC sprawdzałem na kostce z 3 białymi przewodami, za lewym boczkiem i wynosiło 8 do 13V. Chyba że to nie tam tylko pod lewym wypełnieniem czaszy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-27 07:14:08 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Przy jakich obrotach?

Tuzmen 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-27 09:38:57 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-03-23 09:25:32
Posty: 54
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: S21
Obecne moto: FZS1000
Na wolnych 13V a przy ok 5 tys spadało do 8V :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-27 11:12:08 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Edit: napiszę jeszcze raz żeby nie było błędów

Normalnie w większości moto z altka między fazami powinno dawać ponac 40V AC, może być nawet więcej
Napisałem że wartośći rezystancji cewek masz ok, ale to w przybliżeniu. Napisałeś że 0,4 - 0,5 w manualu jest 0,27 - 0,33 Ohm przy 20stC - zakładam że nie jest to jeszcze duża różnica żeby się martwić.

Zobacz to napięcie między tymi białymi kablami z altka ale wyjmij je z regulatora, bo jeśli przebija to może zepsuć pomiar


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-27 11:47:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Zepsułeś motocykl, którego nie da się zepsuć... :lol:
Ja bym przejrzał instalację bo na koniec mojej przygody z nim - zdarzało mu się zwarcie na zegarach itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-27 12:09:03 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-03-23 09:25:32
Posty: 54
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: S21
Obecne moto: FZS1000
Światła zapalają się zaraz po uruchomieniu silnika to co, wyjąć bezpiecznik by nie było obciążenia?
Po 18 wrócę do domu to zrobie pomiar z odpiętym regulatorem

Rhaz - każdego czekają bóle :D Sprawdzę dzisiaj wszystko jeszcze raz, szczególnie ten regulator


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-27 15:12:16 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-03-23 09:25:32
Posty: 54
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: S21
Obecne moto: FZS1000
Jeszcze jedno pytanie, od regulatora odpinam całą kostkę z 5 kablami, odpalam motocykl i mierze V AC na kostce za alternatorem?


Ostatnio edytowano 2021-10-27 15:29:44 przez ForestRun, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-27 15:19:15 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
ForestRun
Tak, napięcie mięczy tymi białymi przewodami,
czywiście od strony altka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-27 15:44:48 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-03-23 09:25:32
Posty: 54
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: S21
Obecne moto: FZS1000
Nie popali się nic z odpiętym regulatorem napięcia? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-27 15:47:36 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Nie ma takiej opcji :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-27 15:50:09 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
ForestRun
Jak byś odpiął akumulator (obciążenie regulatora) to możesz załatwić regler, ale odpięcie alternatora od instalacji nic mu nie zrobi.
Mam nadzieje tylko że dobrze lokalizujesz kabelki, ja nie widzę co Ty tam odczepiasz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-27 17:06:17 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-03-23 09:25:32
Posty: 54
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: S21
Obecne moto: FZS1000
Dopiero będę odpinał :P Czyli mam rozłączyć kostkę za lewym boczkiem w która idą 3 białe kable i mierzyć, dobrze rozumiem?

EDIT: Po powrocie do domu przypomniałem Sobie że jest coś takiego jak Youtube... Pokazane jest jak na tacy co sprawdzać :) Idę działać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-27 19:58:21 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-03-23 09:25:32
Posty: 54
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: S21
Obecne moto: FZS1000
No i mam pomiary...
Najpierw sam alternator AC V:
- wolne obroty - 18V
- 3tys - 40V
- 5tys - 60V

Regulator:
wolne obroty - szaleją, raz 13.3, potem 13.8, 13.5 i tak skacze
5 tys obrotów - 14.02, 14.1

Przy spięciu wszystkiego, na wtyczce od regulatora i białych kablach AC jest max 13V


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org