Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-06-14 12:59:48 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-08-05 09:15:04
Posty: 100
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 600 Fazer
Witam,
mam pytanie w związku z regulacją linki sprzęgła. Otóż regulacja przy klamce do przepisowego luzu klamki 1-1,5cm już sie w zasadzie skończyła. I teraz czeka mnie wymiana linki czy może jest jeszcze inna możliwość regulacji? A jeżeli tak to gdzie (wyczytałem, że mozna odkręcić jakiś dekiel i tam podregulować, ale nie wiem jaki dekiel)?

Czytałem tu na forum opis wymiany linki sprzęgła, ale o regulacji nic tam nie ma... Podaję link:
viewtopic.php?f=30&t=7213&p=104691&hilit=regulacja+sprz%C4%99g%C5%82a#p104691

Pozdrawiam.

PS zaznaczam ,że sprzęgło chodzi ładnie, z odpowiednim oporem, chodzi tylko o regulację linki sprzęgła...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-14 12:59:48 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-06-14 13:16:10 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
Chodzi oczywiście o dekiel przykrywający zębatką zdawczą napędu - tam gdzie jest 2 koniec linki sprzęgła :)
Tam do dekla przymocowany jest ślimak, który służy do popchnięcia popychacza (<- ale masło maślane :) ).

Tylko coś mi się nie wydaje żeby tam była jakaś możliwość regulacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-14 13:31:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2341
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Skoro regulacja się skończyła tzn. że czas na wymianę linki. Przy popychaczu nie ma co kombinować bo potem są problemy z tą odciągającą sprężynką i albo za słabo popycha, albo za mocno i jest wrażenie jakby nie dało się klamki do końca pociągnąć. Ogólnie, wymień -> 40zł to nie tragedia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-14 13:40:53 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-08-05 09:15:04
Posty: 100
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 600 Fazer
Rozumiem, czyli wymiana linki (czyli ta linka musi się po prostu wyciągać - dziwne, przecież to coś stalopodobnego, wygląda na dosyc trwałe ;-)).

Natomiast wolę się upewnić. Czy mogę coś zepsuć wymieniając linkę sprzęgła ;-) Wiem, jak podnieść bak - to nie problem ;-) Podejrzewam, że z klamki jakoś tą linkę wyjmę - najwyżej poproszę o pomoc na forum. Najbardziej boję się "grzebania" pod tym deklem, żeby tu niczego nie zepsuć. Więc pytam - co może wyskoczyć, jakie dodatkowe uszczelki dokupić??

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-14 13:59:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2341
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Nie da się raczej nic zepsuć :) Kupujesz linkę, wkładasz przy klamce, później przekładasz przez obejmy pod bakiem i pod dekiel. Dekiel zębatki jest na 6 śrubach imbusowych nr. 5 (5 takich samych i 1 dłuższa) odkręcasz, odkręcasz stopkę i zdejmujesz dekiel. To jest osłona więc nie ma pod tym żadnych uszczelek. Po ściągnięciu odginasz delikatnie takie zabezpieczenie w miejscu gdzie linka się kończy. Starą wyciągasz, nową wkładasz i nazot zaginasz zabezpieczenie. Czyścisz cały ten syf jaki tam będzie, a BĘDZIE NA PEWNO! Naciskasz parę razy klamkę, żeby zobaczyć czy ślimak płynnie chodzi i wraca, zarzucasz dekiel i zakręcasz śruby. Na koniec regulujesz śrubą przy klamce ten 1 - 1,5cm luzu i gotowe ;)
Nie da się nic zepsuć, także do dzieła :)
Wszystko razem ze zdjęciami opisałem Ci w linku, który już przeglądałeś!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-14 14:51:09 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-08-05 09:15:04
Posty: 100
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 600 Fazer
Spoko, wielkie thX za pomoc!
W przypadku pytań zgłoszę się tu ;-)
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-27 08:57:16 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-03-03 16:12:08
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Witam, odgrzewam kotleta ale mam pytanie:
Wymienilem linke sprzegla na nowa, poniewaz regulacja byla na koncu. Niestety nowa linka rowniez po wyregulowaniu na 10mm luzu jest na koncu regulacji. Jesli chodzi o regulacje przy slimaku, to wydaje sie byc dobrze.
Dodatkowy dziwny objaw to luz sprzegla wzrasta dosc znaczni wraz z rozgrzaniem sie silnika i przejechanie, 20 km, z 10mm do spokojnie 30 mm.

Czy macie jakies pomysly?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org