Forum Motocykli Yamaha
http://www.motocykl.org/

amorek fz8
http://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=17005
Strona 1 z 2

Autor:  mausus [ 2014-09-14 15:08:25 ]
Tytuł:  amorek fz8

nie ma nkt problemu z tylnym amortyzatorem w fz8? ja mam prawie nowe moto a w 2 osoby + kufer strasznie mi dobija jak by amorek nic nie trzymał.

pozdro grzesiek

Autor:  lukimaster [ 2014-09-16 08:08:55 ]
Tytuł:  Re: amorek fz8

A skręciłeś go na wersję twardszą ?
Jak jeździłeś kiedyś sam miałem na połowie ustawione, teraz jak częściej jeżdzę z pasażerką mam ustawione prawie na max i przyznam, że czuć różnicę.

Autor:  mausus [ 2014-09-18 20:09:24 ]
Tytuł:  Re: amorek fz8

lukimaster napisał(a):
A skręciłeś go na wersję twardszą ?
Jak jeździłeś kiedyś sam miałem na połowie ustawione, teraz jak częściej jeżdzę z pasażerką mam ustawione prawie na max i przyznam, że czuć różnicę.


tak skrecałem..to prawda jest bardziej twardy alem nie zmienia to faktu, że amorek nie trzyma i koło mi podskakuje...:(

Autor:  wojtek_lbn [ 2014-09-19 10:29:34 ]
Tytuł:  Re: amorek fz8

No niestety, jeśli siedzi tam prosty amor bez regulacji tłumień (a tak pewnie jest), to pozostaje tylko wymiana na jakiś aftermarketowy, regulowany. Zwiększanie napięcia wstępnego sprężyny nie pomoże w kwestii wybierania nierówności- właściwie to nawet jeszcze pogorszy sprawę raczej.

Autor:  lukimaster [ 2014-09-20 12:40:36 ]
Tytuł:  Re: amorek fz8

wojtek_lbn napisał(a):
No niestety, jeśli siedzi tam prosty amor bez regulacji tłumień (a tak pewnie jest), to pozostaje tylko wymiana na jakiś aftermarketowy, regulowany. Zwiększanie napięcia wstępnego sprężyny nie pomoże w kwestii wybierania nierówności- właściwie to nawet jeszcze pogorszy sprawę raczej.

Możesz rozwinąć ostanie zdanie ? ;-)

Autor:  wojtek_lbn [ 2014-09-20 23:20:13 ]
Tytuł:  Re: amorek fz8

lukimaster Chodzi Ci o wyjaśnienie dlaczego zapewne? Nie podejmę się tłumaczenia opisowo mechaniki działania amortyzatora ;) a bez tego nie jestem w stanie tego precyzyjnie wyjaśnić.

Generalnie siła z jaką zawieszenie jest uginane powinna zostać rozproszona przez amortyzator, jeśli nie da on rady tego zrobić- siła wraca poprzez sprężynę na wahacz i koło. Zwiększając napięcie wstępne sprężyny, zwiększamy tak naprawdę siłę jej reakcji, co prowadzi prosto do zwiększenia wspomnianej oddawanej na wahacz siły. Oczywiście jeśli amor nie radził sobie wcześniej, to tym bardziej nie da rady przy jeszcze większej sile. W najlepszym przypadku zafundujemy sobie lekkie wybijanie z siodła na nierównościach, w najgorszym podskakiwanie koła aż do oderwania opony od nawierzchni- co np. w zakręcie oznacza glebę.
Oczywiście napięcie wstępne też trzeba dostosować, ale tylko do wagi bikera ;) Za charakterystykę pracy zawieszenia tak naprawdę odpowiada tłumienie, którego niestety prawdopodobnie w FZ8 regulować się nie da.

Autor:  mausus [ 2014-10-20 11:46:38 ]
Tytuł:  Re: amorek fz8

czyli wszystkie fz8 i fz1 są miekkie jak gów...o?? w 2 osoby ciezko jechac a nie mowie juz o dalszej podrózy z kuframi....w winklach dramat z sercem na ramieniu jade....
miałem honde cbf 600 jezdzilem z 2 kuframi i pasazerem...i nie wiedziałem, ze taki problem moze istniec...i to w nowym moto....dramat;/

chyba wróce do korzeni ..czyli hondy.

Autor:  Żuku [ 2014-10-20 13:23:17 ]
Tytuł:  Re: amorek fz8

Taka konstrukcja.
Za to łańcuch z obciążeniem czy bez, praktycznie nie zmienia napięcia :)
Żeby nie było bujania z pasażerem i kufrem sprężyna na max i tłumienie też.
(w FZ8 nie ma regulacji tłumienia??? #$^#%^@#*^ ??? )
Jest to trochę upierdliwe jak się często zaprasza plecaka na pokład.

Autor:  lukimaster [ 2014-10-20 14:41:56 ]
Tytuł:  Re: amorek fz8

Żuku napisał(a):
Taka konstrukcja.

(w FZ8 nie ma regulacji tłumienia??? #$^#%^@#*^ ??? )
Jest to trochę upierdliwe jak się często zaprasza plecaka na pokład.

Coś tam w wersji 2013 lub 2014 zmienili i już jest (to FZ8 z tym ładniejszym wydechem :lol: ) Na pewno przód, ale czy tył to nie pamiętam.

Autor:  mausus [ 2014-10-21 23:29:56 ]
Tytuł:  Re: amorek fz8

Żuku napisał(a):
Taka konstrukcja.
Za to łańcuch z obciążeniem czy bez, praktycznie nie zmienia napięcia :)
Żeby nie było bujania z pasażerem i kufrem sprężyna na max i tłumienie też.
(w FZ8 nie ma regulacji tłumienia??? #$^#%^@#*^ ??? )
Jest to trochę upierdliwe jak się często zaprasza plecaka na pokład.



mam juz model po liftingu ale...tlumienia brak :( za to prwda taka, że łąncucha praktycznie jeszce nie naciagałem..:)
niestety ...(cicho) czesto jezdze z plecakiem..........

Autor:  Żuku [ 2014-10-22 09:47:59 ]
Tytuł:  Re: amorek fz8

No to jakieś nieporozumienie, regulacja przodu nie jest tak potrzebna jak tyłu.
Przy dwóch osobach i tłumieniu na 8 (standard) w FZ1 wrażenie jest takie jakby się jeździło na samej sprężynie.
Przy obciążeniu ok 150kg ustawiałem na 1 albo 2 i całkiem spoko wybierało.
To wygląda tak jakby przedłużyli ramię wahacza ale oszczędzili na zmianach w amortyzatorze.

Przestawianie sprężyny na wyższe napięcie powoduje tyle, że jest tył wyżej ale dalej buja.
Nie dobije, ale niestety przy wychodzeniu z "dołka" amortyzator podbija tył i kończy się u góry.
Jest to równie przykre jak dobicie.

Autor:  mausus [ 2014-10-22 17:57:37 ]
Tytuł:  Re: amorek fz8

Żuku napisał(a):
No to jakieś nieporozumienie, regulacja przodu nie jest tak potrzebna jak tyłu.
Przy dwóch osobach i tłumieniu na 8 (standard) w FZ1 wrażenie jest takie jakby się jeździło na samej sprężynie.
Przy obciążeniu ok 150kg ustawiałem na 1 albo 2 i całkiem spoko wybierało.
To wygląda tak jakby przedłużyli ramię wahacza ale oszczędzili na zmianach w amortyzatorze.

Przestawianie sprężyny na wyższe napięcie powoduje tyle, że jest tył wyżej ale dalej buja.
Nie dobije, ale niestety przy wychodzeniu z "dołka" amortyzator podbija tył i kończy się u góry.
Jest to równie przykre jak dobicie.


c o masz na mysli przy 150 kb ustawilem na 1 lub 2 i calkiem spoko wybiera??

Autor:  lukimaster [ 2014-10-22 19:15:56 ]
Tytuł:  Re: amorek fz8

To jest najnowszy model z 2014, przód widać regulację ale z tyłem chyba nic się nie zmieniło
:lol:
http://www.youtube.com/watch?v=VNEMfskURlE

Autor:  Żuku [ 2014-10-22 21:25:47 ]
Tytuł:  Re: amorek fz8

mausus napisał(a):
c o masz na mysli przy 150 kb ustawilem na 1 lub 2 i calkiem spoko wybiera??


Mam na myśli regulację tłumienia.
Załącznik:
FZ1susp.gif [20.71 KiB]
Pobrane 369 razy

Jeżeli tego nie ma w FZ8, to ciekawa oszczędność.
Wolałbym nie mieć regulacji przodu :confused2:
Albo akcesoryjny, albo z FZ1 wrzucić.

Autor:  mausus [ 2014-10-22 21:52:13 ]
Tytuł:  Re: amorek fz8

AKCESORYJNY KOSZTUJE MILION DOLARÓW A Z FZ1....MA REGULACJE KAZDY?? PODOBNO W FZ8 PO 2013 ROKU TE SA REGULOWANE....
PYTANIE CZY TEZ Z FZ1 PODEJDZIE DO FZ8??

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/