Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-05-10 20:05:26 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-05-02 19:27:47
Posty: 71
Lokalizacja: Radom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 N 2006
Powinno być od 45 do 55 mm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-10 20:05:26 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2016-08-19 18:55:32 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-07-12 21:03:13
Posty: 50
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
Ponieważ z postów powyżej nie jestem w stanie nic wydedukować: mój łańcuch ma właściwy naciąg?


Załączniki:
tmp_27207-20160819_185055-COLLAGE2080622906.jpg [162.73 KiB]
Pobrane 836 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-19 20:56:13 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
dominek po zdjeciu ciezko to wywnioskowac ale wydaje mi sie, że luz jest zbyt mały i łańcuch jest zbyt mocno naciągnięty. Ja mam taki sposòb kolegi mechanika i biorę suwmiarkę, ustawiam pożądaną wartość np 50mm i staram się taką uzyskać w miejscu pomiaru tam gdzie przyłożyłeś metr. Na żywo łatwiej to ocenić niż z foto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-19 22:09:46 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-07-12 21:03:13
Posty: 50
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
Kłopot mam z ustaleniem, jaką wartość luzu ma mieć łańcuch. 45-55 mm to luz (skok) łańcucha, czy odległość od wahacza? Jeśli odległość łańcucha od wahacza, to mierzona pod, czy nad łańcuchem?
Wiem że temat stary i wielokrotnie wałkowany, jedna nie bylo nigdzie wprost napisane, jak ten luz mierzyć. A sprawa zbyt poważna i kosztowna, by pozwolić sobie na błąd.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-19 22:29:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-06-08 23:24:29
Posty: 32
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 S2
Skok


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-20 02:40:09 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-07-12 21:03:13
Posty: 50
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
Czyli poprzedni właściciel miał doope nie mechanika.
Ciekawe, ile przejechał na tym naciągu! :o
No nic - juz wiem co jutro będę robił jak wstanę
Lowek, blue7 dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-20 08:58:18 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-01-15 19:06:11
Posty: 123
Lokalizacja: Rumia /k.Gdyni
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 Fazer ABS
dominek napisał(a):
Ponieważ z postów powyżej nie jestem w stanie nic wydedukować: mój łańcuch ma właściwy naciąg?


Moto stoi na centralce czy na kolach ?

Bo jak na centralce to luz zdecydowanie za maly. Teraz jest ~25[mm], powinien byc 45-55[mm]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-20 09:27:29 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-07-12 21:03:13
Posty: 50
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
Moto stoi na kolach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-20 10:28:55 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
dominek postaw moto na centralce, krecac kolami znadz takie ustwwienie gdzie lancuch jest najbardziej wyciagniety. Pociagnij lancuch do góry w polowie jego dlugosci pomiedzy zebatkami to wychodzi mniej wiecej tam gdzie jest ten plastik gdzie przykladales metr (to jest oznaczone w serwisowce). Teraz jesli mierzysz metrem to zmierz odleglosc od wahacza do górnej czesci lancucha pociagnietego do góry w tym miejscu gdzie mierzysz. Nastepnie pociagnij w tym samym miejscu lancuch w dol i zmierz na dole łańcucha w najbardziej wystajacym punkcie wzgledem wahacza. Odejmij od tej wartości pierwszy pomiar i masz luz uzyskany.
Ja bardziej proponuje uzywac suwmiarki, ustawiam pozadane przeze mnie 50mm (środek pomiędzy 45-55mm z serwisówki) i za jednym razem ustawiam ją w punkcie styku wyciagniecia na górze łańcucha i sprawdzam, czy jak pociagne w dół to lancuch dotknie drugiej strony skali - powinien prawie być na styk.
Ogólnie nie polecam pozostawiania kwestii naciagu napedu mechanikom czy wulkanizatorom bo nie maja pojecia jaki naciag jest prawidłowy dla kazdego motocykla jaki do nich przyjedzie - z resztą trudno tego wymagać. W tej kwestii sami musimy stać się specjalistami. Ja raz zostawiłem moto na wymianę opon u bardzo dobrego mechanika i jak go odebrałem to naped byl naciagniety jak struna - za mocno - jak na wartości przewidziane dla FZ6. Dlatego sami pilnujmy tego jaki mamy stan naciągu.
Jeżeli ktoś by miał wątpliwości co do mojej metody ustawiania to potwierdzam, że weryfikowałem po takim ustawieniu stan naciagu u mechaników i wszyscy mówili, że naciąg jest prawidłowy. Ogólnie w FZ6 wizualnie łańcuch u dołu powinien tworzyć bardzo delikatny łuk, nigdy nie powinien być prosty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-20 12:09:33 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-11-04 22:28:46
Posty: 226
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 s2
" Ogólnie nie polecam pozostawiania kwestii naciagu napedu mechanikom czy wulkanizatorom"

"weryfikowałem po takim ustawieniu stan naciagu u mechaników i wszyscy mówili, że naciąg jest prawidłowy."

Skoro mechanicy nie maja pojecia o ustawianiu naciagu to po co ich pytać o zdanie? :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-20 12:27:03 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Danielek. cieszę się, że wyciągnąłeś zabawne wnioski z mojego postu ;) o opinie pytam fachowców w temacie którzy motocykle serwisują i najczęściej jeździmy razem więc wiem, że ta materia nie jest im obca. Mam na myśli innych mechaników co do których takiej pewności nie mamy a jesteśmy zmuszeni z jakichś powodów powierzyć im nasze moto. Nie o to chodzi że nie znają się na tym jak ustawić, tylko jaka jest wartość odpowiednia przewidziana dla danego modelu. Prawidłowo powinni to sprawdzić jeżeli ktoś faktycznie jest fachowcem ale wiadomo jak to w życiu bywa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-20 13:26:39 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-07-12 21:03:13
Posty: 50
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
Naciąg łańcucha ustawiony, 45 mm skoku mierzone na wysokości końca ślizgu.
Tylne koło podczas pomiaru i regulacji w powietrzu, zawieszone na pręcie w ośce. N-ka nie ma w standardzie stopy centralnej. Znaki po obu stronach wahacza ustawione identycznie.
Dziękuje wszystkim za pomoc.
D.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-10-04 21:21:36 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-24 14:43:36
Posty: 112
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Koledzy, ustawione koło mam na takiej pozycji, niby jeszcze 1-2 kreski są. Łańcuch jest trochę luźny. Można jeszcze to podciągnąć czy raczej kwalifikuje się do wymiany napędu?

[ img ]

Tak wygląda zębatka:

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-10-05 20:55:42 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-03-27 22:44:10
Posty: 284
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 04
Naciągnij do podanej w serwisówce wartości. Jak się zmieści w zakresie regulacji, to może być.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-10-05 22:23:59 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-11-06 09:54:15
Posty: 161
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer S2
Smelbo, naciagnij, jeździj zbieraj na nowy napęd!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org