Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-03-10 18:16:39 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-05 15:51:48
Posty: 521
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 01
W manualu do fzs 600 pomiar luzu łańcucha jest wg odległości c (wg grafiki z pierwszego postu) i zawsze tak sprawdzam naciąg
W FZ6 jest tak samo


Załączniki:
Bez tytułuFZ6.jpg [22.67 KiB]
Pobrane 916 razy
Bez tytułu.jpg [68.04 KiB]
Pobrane 836 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-10 18:16:39 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-03-24 20:55:13 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-07-19 12:52:43
Posty: 6
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Dla mnie do tej pory jedynym logicznym sposobem pomiaru wydawało się obranie jednego punktu na łańcuchu i sprawdzanie odległości między dolnym i górnym jego wychyleniem, ale teraz to już sam nie wiem.. jak patrzę na grafikę z serwisówki to mierzenie odległości "C" całkiem dobrze do niej pasuje


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-24 23:38:35 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Ile ma luzu fzs


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-25 08:28:11 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-04-10 10:08:54
Posty: 140
Lokalizacja: Warszawa / Płock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 05
Wg mnie i instrukcji do FZ6 powinniśmy mierzyć tak jak c)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-25 10:21:59 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-05-04 09:59:15
Posty: 46
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Mierzymy siedząc na moto czy na stopce centralnej bez obciążenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-25 10:45:52 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-02-26 17:21:08
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6n s2
Na egzaminie na prawko to było :) Z tego co pamiętam, na bocznej.
https://www.youtube.com/watch?v=QHzbriMnKXc
min 1:30


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-26 10:57:01 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-01-15 19:06:11
Posty: 123
Lokalizacja: Rumia /k.Gdyni
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 Fazer ABS
To że na egzaminie to było nie znaczy, że jest to poprawne. Kazdy producent w instrukcji podaje jak powinno się mierzyć !

Z instrrukcji do Fz6 S2 :
Cytuj:
stopce centralnej bez obciążenia


Luz zalecany :
Cytuj:
45 - 55 mm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-26 21:03:20 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
I pamiętać, że łańcuch najpierw naciągnąć w dół do oporu a dopiero potem do wahacza w górę ;) I całą odległość zmierzyć.
Na moje oko i doświadczenie wychodzi, że łańcuch ma 'prawie' dotknąć wachacza to wtedy ma dobry luz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-27 22:24:17 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-03-27 22:44:10
Posty: 284
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 04
Dodam tylko, że instrukcja mówi o ustaleniu najluźniejszego miejsca na łańcuchu i na nim dokonywania pomiaru.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-27 22:30:33 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Wiecie, że to nie jest rocket science? :) widziałem nawet gościa, który pakując się na wyjazd zabrał ze sobą zwijaną miarkę żeby móc mierzyć luz łańcucha :D

Takie rzeczy robi się na oko i wyczucie, każdy chyba wie ile to jest mniej więcej 3 cy 4 cm, a mm w lewo w prawo nie zrobi żadnej różnicy...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-28 01:22:13 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-06-18 19:10:10
Posty: 73
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1 RN09
Jesli dasz za ciasno to "to na oko" zrobi roznice, szczegolnie jak ci.powyciaga lancuch. A jesli bedziesz mial juz powyciagany lancuch i przez przypadek na oko naciagniesz dla najluzniejszego punktu to powyciaga sie jeszcze bardziej, lub zuzyje sie lozysko zabieraka, lub na walku zdawczym, lub tylnego kola, ewentualnie lancuch walnie cie w plecy, wkreci sie i zablokuje tylne kolo, albo rozwali Ci blok silnika. Ale w sumie to pierdoly, wiec takie rzeczy mozna na oko robic. Tak samo na.oko mozna wszystkie sruby w moto wkrecac, po co klucz dynamometryczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-28 15:08:59 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 09:28:52
Posty: 95
Lokalizacja: stolyca
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
enjoi napisał(a):
Dodam tylko, że instrukcja mówi o ustaleniu najluźniejszego miejsca na łańcuchu i na nim dokonywania pomiaru.

To dziwne bo dla kilofazy jest całkiem odwrotnie... cyt z manuala "The drive chain slack must be checked at the
tightest point on the chain." :wink:

FZ6_S2 napisał(a):
Mierzymy siedząc na moto czy na stopce centralnej bez obciążenia?

dla kilofazy manual mówi "Place the motorcycle on a suitable stand so that
the rear wheel is elevated." znaczy się tylne koło ma być w górze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-28 16:28:03 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-03-27 22:44:10
Posty: 284
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 04
partyzant napisał(a):
enjoi napisał(a):
Dodam tylko, że instrukcja mówi o ustaleniu najluźniejszego miejsca na łańcuchu i na nim dokonywania pomiaru.

To dziwne bo dla kilofazy jest całkiem odwrotnie... cyt z manuala "The drive chain slack must be checked at the
tightest point on the chain." :wink:

Ups... :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-28 17:20:51 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-07-26 10:28:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków + Bełchatów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Mam
Obecne moto: FZS 1000
Wojtaszko napisał(a):
Hej,
Podłącze się pod temat.
Otóż naciągając łańcuch zauważyłem, że wcześniej był on prawdopodobnie źle naciągnięty. Mianowicie naciąg po obu stronach różni się o jedną kreskę na skali. Chciałem poluzować troszkę z jednej strony (żeby się wyrównały skale) a następnie naciągnąć symetrycznie. Problem polega jednak na tym, że po poluzowaniu śruby kontrującej i próbie poluzowania łańcucha nic się nie przesuwa, luzuje się tylko ta blaszka na końcu wahacza a nic nie zmienia się na skali. Czy naciąg łańcucha działa tylko w jedną stronę (tzn tylko naciąg bez luzowania?) czy ja robię coś źle?
Dla dociekliwych wykonywałem tą operację na centralce, bez obciążenia.



Jeżeli przy ostatniej regulacji ktoś za mocno dokrecił ośke, mogło dojść do skrzywienia krawędzi tego otworu gdzie przechodzi oś. Postaw na centralke, zdejmij koło, wyjmij napinacze, wyczyść wnętrze wachacza, sprawdź czy ośka może swobodnie ruszać się w tych otwokrach.

Co do łańcucha, to ja zawsze ustawiłem na bocznej stopce, 35mm luzu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-10 17:12:41 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-12-26 12:14:00
Posty: 95
Lokalizacja: Śląsk-Racibórz
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6n XJ6n
Panowie czytam i dalej nie wiem,ile ludzi tyle odpowiedzi.
Prosze o odpowiedz według rysunku ile centymetrow luzu powinno być w fz6 s1
Załącznik:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org