Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-03-10 00:40:42 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-02-10 16:36:21
Posty: 99
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nokia
Obecne moto: fz1 1000
Hejo.chce zakupić amortyzator skrętu do mojego fazera i pytanie jest!tego sprzętu jest sporo....ma albo miał ktoś już doczynienie z amorkiem i może doradzić??przedzial cenowy do 1600 PLN.dzieki za pomoc!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Amortyzator skrętu
PostNapisane: 2019-03-10 00:40:42 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2019-03-10 21:23:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
po co Ci amor skrętu w fz1 który nie ma żadnych tendencji do wpadania w shimmy? No chyba że masz plan atakować asfalt lecąc z gumy - to co innego ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-11 12:43:32 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-08-10 19:56:21
Posty: 80
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
O, to ja się podepnę, bo nigdy nie miałem ;)
Czy amortyzator skrętu upośledza w jakimś stopniu podatność układu kierowniczego na szybkie "kopnięcie" kierownicy - to znaczy, czy jest wyczuwalna jakaś różnica w pracy układu kierowniczego z i bez amortyzatora? Wężykuje tak samo?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-11 13:32:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
baart napisał(a):
O, to ja się podepnę, bo nigdy nie miałem ;)
Czy amortyzator skrętu upośledza w jakimś stopniu podatność układu kierowniczego na szybkie "kopnięcie" kierownicy - to znaczy, czy jest wyczuwalna jakaś różnica w pracy układu kierowniczego z i bez amortyzatora? Wężykuje tak samo?

sam sobie odpowiedziałeś ;) amor skrętu ma za zadanie blokować - nagłe ruchy kierownicą. Mechaniczny działa negatywnie szczególnie na manewrowanie przy małych prędkościach bo kierownica działa jakby w kole nie było powietrza ;) W elektronicznym sterowane to jest przez kompa przez co sprawdza się dużo lepiej.
Amor skrętu ma zapobiegać występowaniu zjawiska shimmy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-11 20:43:27 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Ja w dwóch moto miałem amor skrętu jako akcesoryjny, a teraz latam bez bo nie mogę kupić kitu mocującego do niego. Jest bardzo duża różnica w manewrowaniu z i bez niego. Są takie które mają pokrętło do ustawienia małych jak i dużych prędkości oraz od i do jakiego kąta. Tylko to już lepsze amory jak np: Scotts. Powiem szczerze że amor bardzo mocno usztywnia układ kierowniczy i bezpośrednie odczucie co się dzieje. Miałem kilka sytuacji że na mokrym bądź piachu koło przednie nie uciekło/nie skręciło kiery bo amor dobrze usztywnił układ. Dla mnie pewniej się z nim jeździło a też na małych prędkościach nigdy nie dochodziłem w sposób bardzo szybki do skraju położenia kiery - przez co wolne manewry były pewne. Dzisiaj cały czas się zastanawiam czy by nie zainwestować w system.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-12 11:22:21 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-08-10 19:56:21
Posty: 80
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
rhazz napisał(a):
Amor skrętu ma zapobiegać występowaniu zjawiska shimmy


Tyle to wiem ;) Chodziło mi raczej o stopień tłumienia drgań o niższych częstotliwościach niż trzepotanie kierownicy - bo o ile unikanie shimmy jest fajne, to biorące się z tego problemy typu "nie skręca i się trzeba nogą o kierownicę zaprzeć" mnie raczej nie pociągają :D Ale fakt - to kwestia wykonania i doboru parametrów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-12 13:49:33 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
baart napisał(a):
rhazz napisał(a):
Amor skrętu ma zapobiegać występowaniu zjawiska shimmy


Tyle to wiem ;) Chodziło mi raczej o stopień tłumienia drgań o niższych częstotliwościach niż trzepotanie kierownicy - bo o ile unikanie shimmy jest fajne, to biorące się z tego problemy typu "nie skręca i się trzeba nogą o kierownicę zaprzeć" mnie raczej nie pociągają :D Ale fakt - to kwestia wykonania i doboru parametrów.


Ja swój amor kupiłem bo myślałem ze wyeliminuje mi drżenie kiery od pewnych zakresów prędkości. Niestety on nie do tego służy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org