Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-04-06 12:56:46 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Bzdury bzdury i jeszcze raz byzydury.

W zestawie napędowym przednia zębatka zużywa się szybciej od tylnej, wyrabiają się zęby, które potem zamiast łagodnie zazębiać się całościowo w łańcuchu zaczynają w niego uderzać, a więc bzdurą kompletną jest, że wymienia się całość - precyzując - tak całość się zmienia w momencie jak daje się nowy łańcuch, nowa zębatka przednia NIE MA PRAWA negatywnie wpłynąć na już używany łańcuch bo NIBY JAK? :) Tajemnica polega na tym, że na jedną tylną zębatkę zmienia się 2-3 przednie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-06 12:56:46 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2016-04-06 14:55:36 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Nie wymieniałem również całego zestawu, wymieniłem tylko zdawczą, oczywiście nie bawiłem się w oryginalne (po co przepłacać), a te gumy antyhałasowe na zębatce wielkiej różnicy nie robią. Jak łańcuch podejdzie do wymiany wtedy wymienię i obie zębatki. Wymiana samego łańcucha też nie ma sęsu bo takie używane zębatki niekorzystnie działają na łańcuch i tylko przyspieszą zurzycie czy nierówne wyciągnięcie.
Reasumując jeśli tylna zębatka i łańcuch są dobre to wystarczy wymienić tylko zdawczą, na którą działają największe siły, a co za tym idzie najszybciej zużywa się.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-06 15:57:28 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Dokładnie.
2-3 zębatki zdawcze na jeden zestaw.

W całym zestawie chodzi o to, że nie daje się nowego łańcucha na stare zębatki bo jak mówiłem powstaje luz i uderzają zęby w łańcuch zamiast się zazębiać, a nowa zębatka zdawcza w stary łańcuch znacznie przedłuża żywotność. Ludzie powtarzają różne rzeczy, a rzadko kiedy ktoś się zastanowi dlaczego tak jest, a nie inaczej.

U siebie chciałem wymień samą zębatkę zdawczą i kupiłem ale poległem bo nie potrafię jej odkręcić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-06 19:54:06 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Czyli bez obaw mogę wymienić samą przednią? Jeśli tak to jaka zalozyc JT Sprockets czy oryginalną Yamaha za 160zł?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-06 20:04:28 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Też zastanawiałem się nad oryginałem ale po co przepłacać 100 zł? Ja nie widzę takiej potrzeby. Założyłem 2 sezonny temu JTS i jest oki :D
No chyba, że z kasą nie masz co robić 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-06 21:40:40 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-10-28 18:45:49
Posty: 47
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
Ja tez ostatnio wymieniłem napęd, z przodu kreci się JT i powiem szczerze widzę różnice w dźwięku szczególnie w mniejszych prędkościach 20-60km

Obecna JT chodzi głośniej co jest słyszalne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-06 21:51:05 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Cytuj:
Obecna JT chodzi głośniej co jest słyszalne.


Tragedii nie ma, dla mnie praktycznie niezauważalne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-06 22:44:26 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
blue7 napisał(a):
Czyli bez obaw mogę wymienić samą przednią? Jeśli tak to jaka zalozyc JT Sprockets czy oryginalną Yamaha za 160zł?

Do używanego łańcucha to jak najtańszą, 160 zł to już 1/3 dobrego zestawu napędowego, a nie o to chodzi w wymianie zębatki zdawczej, chodzi o to żeby było jak najtańszym kosztem przedłużyć żywotność zestawu.

JT to bardzo dobre zębatki.

I jako, że zębatka zdawcza zużywa się znacznie szybciej to wątpliwym jest zakładanie hiper extra super mega drogiej zdawczej do nowego zestawu, ona i tak się zużyje, lepiej tańszą i dobrą (JT) i wymienić 2-3 razy, do FZS 600 płaciłem coś około 40 zł.

A jak komuś coś hałasuje to jest jeszcze napęd wałem kardana i paskiem, w jednym brak problemów z czymkolwiek, a w drugim nie trzeba chociażby smarować i kolejny problem z głowy. W ogóle nie wyobrażam sobie jak w czasie jazdy można słyszeć napęd :D przecież dawniej nie było tych zębatek wygłuszających i jakoś się jeździło i nikt nie narzekał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-07 11:38:52 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-11-06 09:54:15
Posty: 161
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer S2
Patrząc na tą zębatke to mam wrażenie że mechanik chce zarobić. Ja bym nie wymieniał skoro łańcuch jest dobry.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-10 11:44:34 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-04-08 13:36:41
Posty: 44
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
czy u was w s2 też jest podkładka zabezpieczająca nakrętkę przy zębatce zdawczej?Pytam bo już zgłupiałem czy tylko w wersji S1 była?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-10 12:24:45 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-11-04 22:28:46
Posty: 226
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 s2
U mnie w S2 tak to wygląda

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-10 13:00:00 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-04-08 13:36:41
Posty: 44
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Dzięki wielkie za foto a pamiętasz może jaka jest podkładka?Czy frezowana czy zwykła okrągła?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-10 17:05:20 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-11-04 22:28:46
Posty: 226
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 s2
Niestety nie pomogę,napęd mam oryginalny i nie przeglądałem się aż tak dokładnie.
Zajrzyj tutaj rys nr 33,34,35przedstawia zębatkę,podkladkę i nakrętkę. https://czesci-do-motocykli.pl/wyszukiw ... 950/490908
Wpisz nr części w google i szukaj na rosyjskich stronach czasami są real foto części z podanymi parametrami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-11 10:39:51 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
blue7, jeśli powodem wymiany całego zestawu napędowego jest tylko lekkie zużycie przedniej zębatki, to się może zastanów, czy aby cię za bardzo nie "swędzi" to sześć stówek plus koszt robocizny. Gdy kupiłem swoje moto miało nalatane 40 kkm i oryginalny cały napęd. Zaprzyjaźnionemu mechanikowi zleciłem oprócz kompleksowego serwisu także wymianę całego zestawu, chociaż nie było wyraźnych widocznych śladów zużycia. Mechanik stwierdził, "klient żąda, klient płaci". Ale na koniec gamoń mnie wyśmiał, że wywaliłem kasę niepotrzebnie :D :D :D :D

Teraz wiem, że miał rację i ostatnio to on podejmuje decyzje, co jest do roboty w moim moto :wink:

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-11 17:17:51 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
excop dziś temat troszkę przedawniony bo jeszcze rok temu zmieniłem stary napęd na nowy DID ZVMX z zębatkami Sunstar + nowa podkładka zabezpieczająca. Nie tylko przednia zębatka kwalifikowała się do wymiany, łańcuch już był trochę nierówno rozciągnięty i coraz częściej musiałem go naciągać. W przypadku FZ6 faktem powszechnie znanym są problemy z odkręcającymi się nakrętkami zębatki zdawczej, jeśli założyłbym nową zębatkę to dużo szybciej stary łańcuch by ją skończył i trzeba by było cały układ zmienić tak czy tak i znowu dotykać tematu tej nakrętki. A tak wymieniłem cały napęd, przejeździłem ponad sezon (komfort jazdy z nowym napędem jest wyraźnie wyczuwalny) i powiem szczerze, że ta zmiana była warta efektu. No wiadomo jak kto z kasą stoi to zmieni tylko zębatkę przednią bo moi koledzy tak robili i też dało radę choć oni zdecydowanie mniej jeżdżą niż ja. Drugą kwestią jest też to, że jeżdżę raczej turystycznie i przy długich trasach wolałbym nie myśleć o tym czy mi napęd wystarczy żeby wrócić do domu czy nie - wolałem mieć z tym spokój. Styl jazdy również myślę, że determinuje tutaj wybór - przy bardzo dynamicznej jeździe też chyba zmieniałbym osobno przednią zębatkę żeby dojeździć cały zestaw w jednym czasie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org