Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kontrolka ABS
PostNapisane: 2016-03-18 21:51:03 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-01-08 22:34:19
Posty: 5
Lokalizacja: GW
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer S2 2009
Witam.
Dzisiaj podłączyłem akumulator po zimowaniu do mojej FZ6. Pięknie odpaliła, ładnie trzyma obroty, a że postawiona była na centralce to wrzuciłem jej jedynkę. Gdy koło zaczęło się obracać, a prędkościomierz zaczął pokazywać więcej niż zero - zaczęła migać kontrolka ABS. Zgasła po naciśnięciu hamulca tylnego koła. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu i załączeniu jedynki kontrolka już nie migała.
Nie miałem do tej pory motocykla z ABS-em stąd też moje pytanie:
Czy to normalne i czy ma to związek w wyciągnięciem akumulatora?
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontrolka ABS
PostNapisane: 2016-03-18 21:51:03 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2016-03-18 21:57:33 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-02-14 21:16:19
Posty: 237
Lokalizacja: Puławy
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 788200614
Obecne moto: Brak...
Wszystko jest OK, po prostu kręciło się tylko jedno koło, stąd ta kontrolka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-18 22:11:37 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-01-08 22:34:19
Posty: 5
Lokalizacja: GW
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer S2 2009
Dzięki za błyskawiczną odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-10-13 09:38:20 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 129
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Chciałem odświeżyć temat, miga mi kontrolka ABS w FZ6 - non stop, podczas jazdy, wczoraj wszystko było jeszcze OK
I tak sam tego nie rozwiążę więć jutro wstawiam moto do serwisu ale zastanawiam się co może być problemem:
1. zapowietrzenie układu hamulcowego
2. stary płyn hamulcowy (przegląd w środku sezonu, nie wymieniany ale wtedy był OK, poziom też wydaje się OK)
3. klocki były wymieniane w tym sezonie na Nissiny i ciągle są OK. Po wymianie klocków mam wrażenie że klamka hamulca jest trochę bardziej miękka, czasami po odpaleniu muszę kilka razy nacisnąć klamkę żeby hamulce szybciej reagowały. Aha, i jeszcze piszczą hamulce przy dohamowaniu, myślałem że to kwestia dotarcia klocków ale nie, już parę kkm zrobiłem i dalej piszczą.
Może serwis spartaczył robotę i nie odpowietrzyli układu? Trochę lipa że po wymianie klocków moto zdaje się mieć mniej "ostre" heble...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-10-13 10:03:21 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 727
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Ratchet napisał(a):
Chciałem odświeżyć temat, miga mi kontrolka ABS w FZ6 - non stop, podczas jazdy, wczoraj wszystko było jeszcze OK
I tak sam tego nie rozwiążę więć jutro wstawiam moto do serwisu ale zastanawiam się co może być problemem:
1. zapowietrzenie układu hamulcowego
2. stary płyn hamulcowy (przegląd w środku sezonu, nie wymieniany ale wtedy był OK, poziom też wydaje się OK)
3. klocki były wymieniane w tym sezonie na Nissiny i ciągle są OK. Po wymianie klocków mam wrażenie że klamka hamulca jest trochę bardziej miękka, czasami po odpaleniu muszę kilka razy nacisnąć klamkę żeby hamulce szybciej reagowały. Aha, i jeszcze piszczą hamulce przy dohamowaniu, myślałem że to kwestia dotarcia klocków ale nie, już parę kkm zrobiłem i dalej piszczą.
Może serwis spartaczył robotę i nie odpowietrzyli układu? Trochę lipa że po wymianie klocków moto zdaje się mieć mniej "ostre" heble...


Jeśli pali się kontrolka ABS znaczy że ABS nie działa, przyczynę sprawdzisz w trybie diagnostycznym w liczniku.

Po wymianie klocków przez kilkadziesiąt km klocki się docierają i jest wrażenie słabego hamowania. Nie należy wtedy przegrzewać hamulców.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-10-13 10:50:32 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 129
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Dzięki za podpowiedź, klocki na pewno zdążyły się dotrzeć, bo już zrobiłem na nich z 5tys.km. Ale nie katowałem, więc jeszcze jest zapas.
[edit]
Postawiłem moto po godzinnej jeździe na kilka godzin w suchym, ogrzewanym garażu podziemnym i problem zniknął. Rzeczywiście może to być sprawa wilgoci, poprzedniego dnia było jeżdzone a fazer nocował w garażu (tyle, że niezbyt suchym, garaż blaszak postawiony na gruncie).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-11-02 23:27:54 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-11-02 23:11:34
Posty: 12
Lokalizacja: Plewiska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer s1
Witam.
Mam pytani o ABS. Ostatni po tescie hydrauliki w moim Fz6 2006 okazalo sie ze pompa ABS do wymiany brak na przod i tyl.Zakupilem na Allegro założyłem Test hydrauliki prawidlowy a abs dziala tylko na przód. 0 błędów kontrolka zachowuje się prawidlowo co moze byc powodem????


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-11-02 23:42:17 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 727
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Jesteś pewien że test ok?
czy dźwignia mocno się podnosi? Nie powinieneś móc jej zatrzymać
Ja w TDM miałem tak że na nodze było czuć pracę pompy, ale sekcja sie nie otwierała i nie było tego mocnego powrotu o jakim piszą w SM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-11-03 20:05:26 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-11-02 23:11:34
Posty: 12
Lokalizacja: Plewiska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer s1
Tak mocno podnosi nie jestem w stanie jej utrzymac jeszcze ostatecznie w serwisie Yamahy mowili ze mam sprawdzić rezystancje na zaworkach pompy powinna byc 2.9 do 3 sprawdze dziś i dam znaka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-11-03 21:51:26 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 727
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
weź jeszcze zrób test na drodze, daj ostro po tylnym hamulcu tylko ostrożnie.
Wiadomo że tył będzie blokował, ale to spowoduje wygenerowanie błędów do komputera


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-11-03 22:35:34 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-11-02 23:11:34
Posty: 12
Lokalizacja: Plewiska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer s1
Rezystancja ok ostry hebel na tył zapala się na stale kontrolka abs.Po wylaczeniu i wlaczeniu motocykla kontrolka prawidlowa i abs dziala ale na przód chyba zostaje serwis nie mam pomyslu.Serwis w Poznaniu chce 300pln za zdiagnozowanie co go boli chyba ze ktos z kolegow ma takie sprawnego fazerka i mozna by cos podmienic na probe np sterownik abs sam juz nie wiem????


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-11-03 23:02:30 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 727
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
komputer wykryje wady czujników i elektryki ale gdy zatrze się selenoid to nie. Dopiero zaświeci błąd przy hamowaniu gdy zablokujesz koło. To że u Ciebie pojawił się błąd ABS oznacza że czujnik przy kole jest ok
Tak więc obstawiam pompę, a dokładniej wewnętrzny zawór. Pompa nie jest naprawialna


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-11-03 23:20:08 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-11-02 23:11:34
Posty: 12
Lokalizacja: Plewiska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer s1
A test hydrauliki 1 i 2 dziala prawidlowo?Pompa zakupiona 4 dni temu mogę oddac ale czy na pewno Jest z pompami problem jedna jedyna na wszystkich portalach byla a czy kojarzysz czy od innego modelu cos bedzie pasowało?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-11-03 23:23:44 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-11-02 23:11:34
Posty: 12
Lokalizacja: Plewiska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer s1
A i co pompa jest sprawna w połowie? Przód ok tyl nie test 1 i 2 ok ???? Czary jakieś


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-11-04 20:09:12 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 727
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Dawid800721 napisał(a):
A i co pompa jest sprawna w połowie? Przód ok tyl nie test 1 i 2 ok ???? Czary jakieś


Pisząc pompa mam na myśli całe to ustrojstwo.

Oczywiście w skład tego metalowego klocka wchodzą dwie odrębne sekcje dla hamulca przód i dla hamulca tył, zawory kanały i inne duperele które mozesz sobie doczytać w serwisówce. Wspólny jest silnik elektryczny który napędza pompy ciśnienia.

Jest całkiem normalne/prawdopodobne że serwomechanizm ma sprawną jedną sekcję a druga nie działa, zwyczajnie się zatarł jeden z zaworów

Dlatego dla świetetego spokoju należy raz na miesiąc odpalić oba testy hydrauliki ABS coby się wszystko dosmarowało i nie zapiekło. Temat znany we wszystkich absach, nie tylko w yamahowskich


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org