Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Fz1 słaby vmax
PostNapisane: 2016-04-07 18:26:36 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-11-08 20:47:41
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Witam, mam taki problem że mój fz1 na 6 biegu niechce przyspieszać. Od 1 do 5 biegu kręci na 12 tys obrotów wrzucam 6 i jedzie wolniej niż na 5 . Dodam że jest odblokowany na 100%! Ktoś wie jaka to może być przyczyna? Zębatki też oryginalne 17-45. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Fz1 słaby vmax
PostNapisane: 2016-04-07 18:26:36 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2016-04-07 19:36:12 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 131
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX 2021
Rozumiem ze sprawdziles na hamowni osiagi silnika oraz predkosc maksymalna na 6. biegu po zabiegu odblokowania? Czy ostatecznie zrobiles flash ECU, o którym pisales w lutym? Pytam bo mam podobna zagwostke z top speedem. Z jednym kolega z forum doszlismy do wniosku ze musi byc jakas blokada na ostatnim biegu. Mam plan sprawdzic jaki jest AFR na 6. biegu., bo faktycznie 5. bieg jest bardziej agresywny. Wrzucam 6. i nagle jakby zabralo cala gore, ktora przybyla po odblokowaniu. U mnie pomiar na hamowni dal nastepujace wyniki: 144KM/96Nm/285kmph. Ponizej zdjecie przy pomiarze vmax, kiedy bieg byl juz wysprzeglony.
Załącznik:
vmax.jpg [178.94 KiB]
Pobrane 540 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-07 20:26:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-11-08 20:47:41
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Nie miałem jak sprawdzić motocykla na hamowni. Test w plenerze pokazał że motocykl rwie do 5 biegu około 240 km/h wrzucam 6 i nagle zwalnia i nie przyspiesza więcej niż okolice 220-230.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-07 20:58:57 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 131
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX 2021
Nie no to u mnie tak nie ma, mozna przyspieszac ale nie ma juz takiej dynamiki, bujniecie na 6. biegu wygladalo podobnie jak tutaj: http://sendvid.com/kifgcynv


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-08 01:46:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-11-08 20:47:41
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
No właśnie to też dla mnie to dziwna sytuacja gdzie na 5 biegu można więcej jechać niż na 6 :P. Może ktoś się spotkał z forum z taką sytuacją ? :D btw. Jutro będę sprawdzał pompę paliwa czy czasem coś z nią nie gra i wydech bo może być w środku uszkodzony i go zapychać :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-09 00:57:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-11-08 20:47:41
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
No i niestety sprawa ciągle nie rozwiązana. Pompa paliwa pracuje idealnie. Ktoś ma jakieś pomysły ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-09 01:47:48 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 469
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
trzeba kupić z PL salonu niestety.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-11 22:47:22 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 131
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX 2021
Szukałem po internetach przez weekend co to może być z tym vmax'em w naszych (moim) Fazerze FZ1 i widać za oceanem też mają podobne rozważania (i to nawet wątek zaczęty 2 dni temu ;))
http://www.yamahafz1oa.com/forum/showth ... p?t=140503
Jak widać dla FZ1 problemem jest przyspieszanie powyzej 230, opory powietrza stają się na tyle duże, że fabryczne 125-130KM na kole nie pozwala na dalsze przyspieszanie.
Przeglądając inne wątki na tymże forum znalazłem wiele wypowiedzi kierowników o znacznych gabarytach gdzie większość z nich dobija do 155mph (250kmph) na stockowym moto. Także dochodzę do wniosku, że nic mojemu Fazerowi nie dolega (vmax 255kmph), ma po prostu ciężko pode mną, dodatkowe stelaże pod kufry boczne i górny zaburzają opływowość a moja sylwetka robi za hamulec aerodynamiczny (przy 2m wzrostu nie ma jak się upakować za fajerą;)).
Co do 6 biegu: jadąc około 230 kmph (przy 9500rpm) na koło dostarczane jest niecałe 115KM stąd przyspieszenia nie będą tak rewelacyjne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-11 23:07:50 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-11-18 19:30:31
Posty: 454
Lokalizacja: PL- opolskie/Klb | CH- raj dla motocyklistów:)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S6
Obecne moto: FZ1 S
Moja FZ1 też pokazuje 255 i więcej ale... w porównaniu do FZS 1000 faktycznie gorzej się zbiera od około 230-240. Kolega miał FZ1 N i jest dość duży, spokojnie latał nią po 260 co było aż dziwne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-11 23:22:26 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-02-14 21:16:19
Posty: 239
Lokalizacja: Puławy
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 788200614
Obecne moto: Brak...
Ja nie jestem tak duży, ale latam na N i spokojnie do 265km/h dobijam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-13 23:44:16 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-11-08 20:47:41
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Jeszcze raz chłopaki powtórze, że do 5 biegu zbiera się jak dzikus :P Gdzie przyspieszenie od 200-240 to moment i jeszcze jest trochę manety :). A przy zmianie na 6 bieg motocykl jedzie mniej niż na 5 biegu. Moim zdaniem to nie będzie kwestia ani kierownika ani oporów :P a temat ciągle pozostaje nierozwiązany :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-20 00:03:23 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-06-24 13:27:48
Posty: 42
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Sony Xperia
Obecne moto: FZ6 S Fazer
A przy zmianie na 6 bieg motocykl jedzie mniej niż na 5 biegu. Moim zdaniem to nie będzie kwestia ani kierownika ani oporów :P a temat ciągle pozostaje nierozwiązany :D[/quote]
_______________________________

Witam, stary post ale przypadkiem trafiłem na niego, dlatego pozwolę się do niego odnieść.

Według mojej wiedzy w większości motocykli sportowo - turystycznych jest analogiczna sytuacja, czyli na 5 biegu motocykl lepiej przyśpiesza i ma większą prędkość maksymalną niż na 6 biegu.
Jazda na 6 biegu służy np. do jazdy po autostradzie z dużymi prędkościami i ma za zadanie oszczędzać paliwo, zmniejszać zużycie jednostki napędowej oraz ograniczać hałas generowany przez silnik.
Dlatego uważam, że wszystko jest OK.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org