Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-04-16 13:47:25 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-12-01 00:26:55
Posty: 32
Płeć: Mężczyzna
GG: 1044721
Telefon: 502-63-48-60
Obecne moto: Fz6 S2 ABS 2008
Witam.
Potrzebuje pomocy, mam problem z ABS.
Nie dział ani na przód ani na tył. Kontrolka gaśnie po odpaleniu.
Po podniesieniu tylnego koła i włączeniu biegu powyżej 13-15km/h kontrolka miga.
Natomiast podczas hamowania koło sie blokuje.
Jak mam dalej postąpić żeby zdiagnozować usterkę? Czy podłączenie pod komputer cos wykaże?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-16 13:47:25 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2016-04-16 18:42:44 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 747
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
w sewisówce jest opisane jak wykonać testy abs, hydraulic test 1 i 2.
Zacznij od tego, to symuluje pracę układu w trybie pracy i wszystkie problemy da się zdiagnozować, łącznie z awarią serwomechanizmu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-17 09:31:34 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-19 22:40:18
Posty: 142
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 2008
Maui napisał(a):
Po podniesieniu tylnego koła i włączeniu biegu powyżej 13-15km/h kontrolka miga.

Zgodnie z założeniami - tak ma być. Miga też przy utracie przyczepności przy ruszaniu na śniegu/lodzie, paleniu gumy itd. - ogólnie jak jest różnica obrotów przedniego i tylnego koła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-17 11:41:11 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-11-07 14:05:09
Posty: 188
Lokalizacja: Poznan
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki gsf 1250 ABS
na podnosniku bez obciazenia zawsze kolo odrazu sie zblokuje. Zostaje jazda i sprawdzenie na drodze w normalnych warunkach pracy abs-u. Z tego co piszesz wszystko jest ok, Abs dziala


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-17 14:54:30 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-12-01 00:26:55
Posty: 32
Płeć: Mężczyzna
GG: 1044721
Telefon: 502-63-48-60
Obecne moto: Fz6 S2 ABS 2008
Slawol58 napisał(a):
na podnosniku bez obciazenia zawsze kolo odrazu sie zblokuje. Zostaje jazda i sprawdzenie na drodze w normalnych warunkach pracy abs-u. Z tego co piszesz wszystko jest ok, Abs dziala


Sprawdzałem na drodze gruntowej - prędkość ok 40km/h, nożny do końca, koło zablokowane, nie czuć żeby pedał odbijał, natomiast dupa ucieka, to samo na asfalcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-17 23:25:45 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 747
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Też tak miałem w tdm 900, okazało się że serwo do wymiany.
Ale jak nie sprawdzisz punkt po punkcie test 1 i 2 to się nie dowiesz. bo może to być wiele przyczyn, np. słaby aku.
Zacznij od odczytania błędów ABS

-- 2016-04-17 23:25:46 --

Też tak miałem w tdm 900, okazało się że serwo do wymiany.
Ale jak nie sprawdzisz punkt po punkcie test 1 i 2 to się nie dowiesz. bo może to być wiele przyczyn, np. słaby aku.
Zacznij od odczytania błędów ABS


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-18 20:50:26 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-12-01 00:26:55
Posty: 32
Płeć: Mężczyzna
GG: 1044721
Telefon: 502-63-48-60
Obecne moto: Fz6 S2 ABS 2008
Przeprowadziłem TEST 1 i 2. Wydaje się że wszystko pracuje prawidłowo - słychać prace pompy ABS oraz drgania klamki i pedała.
Natomiast pokazuje błędy: 25, 41, 61, 62.
code 25: At the beginning of running, there is no pulse from the front wheel sensor.
• Rear wheel was rotated with the vehicle on the centerstand.
• Rear wheel was wheel-spin.
• Wheelie tried
• Defective installation of the wheel speed sensor for the front wheel
code 41:Front wheel will not recover from the locking tendency even though the signal is continuously transmitted from the ABS ECU to release the hydraulic state (when the battery voltage is normal).
• Brake dragging
• Hydraulic unit operation test 2
• Front wheel brake line
code 61 i 61: Sensor power supply is low
• Battery voltage low
• Battery terminal is disconnected

Napięcie aku: na wyłączonej stacyjce: 12,82, na włączonej ok 12,6 ale wtedy palą się światła postojowe. Wyjąłem aku, podłączyłem do lądowania i po 5 min pokazał pełny.
Czy to mogą być jakieś stare błędy? Motor mam od niedawna - dwa miesiące. Czy można je wykasować?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-18 21:51:54 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-19 22:40:18
Posty: 142
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 2008
Usuń błędy i zobacz co się pojawi. viewtopic.php?f=73&t=18215&p=206945#p206977


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-19 09:36:09 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 747
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
tak jak Tomko napisał:
1. skasuj błędy
2. naładuj aku tak aby miał więcej niż 13V bez obciążenia - abs wymaga 12,8V
3. postaw moto na centralnej podstawce, poproś kogoś aby uniusł przednie koło do góry, na włączonym silniku zakręć przednim kołem i sprawdź czy ABS sygnalizuje błąd na przednim kole. Jeśli tak to skasuj ponownie błędy.
4. przetestuj na drodze tylny hamulec, przedniego nie ma co testować na ten moment, po co ryzykować szlifa.

Jeszcze jedno pytanie, jak robiłeś test 2 to czy klamka mocno odbijała czy tylko czułeś jej reakcję ale nie miała siły przezwyciężyć uścisk twojej ręki. Jeśli była reakcja ale klamka nie wracała to obawiam się że pompa jest do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-19 16:33:54 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-12-01 00:26:55
Posty: 32
Płeć: Mężczyzna
GG: 1044721
Telefon: 502-63-48-60
Obecne moto: Fz6 S2 ABS 2008
tuzmen napisał(a):
tak jak Tomko napisał:
1. skasuj błędy
2. naładuj aku tak aby miał więcej niż 13V bez obciążenia - abs wymaga 12,8V
3. postaw moto na centralnej podstawce, poproś kogoś aby uniusł przednie koło do góry, na włączonym silniku zakręć przednim kołem i sprawdź czy ABS sygnalizuje błąd na przednim kole. Jeśli tak to skasuj ponownie błędy.
4. przetestuj na drodze tylny hamulec, przedniego nie ma co testować na ten moment, po co ryzykować szlifa.

Jeszcze jedno pytanie, jak robiłeś test 2 to czy klamka mocno odbijała czy tylko czułeś jej reakcję ale nie miała siły przezwyciężyć uścisk twojej ręki. Jeśli była reakcja ale klamka nie wracała to obawiam się że pompa jest do wymiany.


1. Skasowane
2. Nie da się, aku wygląda na w miarę nowy ale producent nie jest to jakaś znana firma, ładowarka procesorowa wyłącza się automatycznie i wtedy aku ma 12,9 max 13.

Klamka wydaje się że tylko wibrowała nie było czuć cofania klamki, ale jeszcze się upewnię jak zrobię punkt 3. Jak mocno powinna wrócić klamka?

3. Próbowałem to zrobić ale wydaj mi się że za wolno kręcę kołem i nie ma błędów. Postawiłem natomiast na centralce włączyłem bieg i błąd tylnego koła się pojawia ale dopiero powyżej 15 km/h zaczyna migać abs.

tuzmen napisał(a):
Jeszcze jedno pytanie, jak robiłeś test 2 to czy klamka mocno odbijała czy tylko czułeś jej reakcję ale nie miała siły przezwyciężyć uścisk twojej ręki. Jeśli była reakcja ale klamka nie wracała to obawiam się że pompa jest do wymiany.

Klamka tylko wibruje nie wraca do pozycji "zero", tylni tak samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-19 21:54:22 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 747
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Maui napisał(a):
Klamka tylko wibruje nie wraca do pozycji "zero", tylni tak samo.


Właśnie taki objaw miałem, podczas hamowania koła się blokowały po mimo że czułem działanie na klamkach.
Jak robiłem testy hydrauliki to też niby wszystko działało, ale w teście 2 (serwsówka TDM900) było że klamka ma silnie odbić, tak że nie utrzymasz ręką.

Wyjąłem to ustrojstwo, czyściłem i dalej to samo. Poczytałem na forach i okazuje się że fjr w tych rocznikach (2005) też tak mają. Ważna informacja, prawdopodobnie od rzadkiego uruchamiania się pompy zaciera się zawór zwrotny i nie da się tego naprawić. Dlatego teraz profilaktycznie raz w miesiącu zmuszam abs do działania.

Wymiana pompy (używana allegro 300zł) i już przy teście hydrauliki wiedziałem że będzie działać, bo poczułem duuużą różnicę w reakcji na klamce.

W twoim przypadku, skoro tylny czujnik na pewno jest sprawny, to jeszcze ewentualnie musiał by być masakrycznie zapowietrzony żeby pompa nie odbijała.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-20 08:01:53 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-12-01 00:26:55
Posty: 32
Płeć: Mężczyzna
GG: 1044721
Telefon: 502-63-48-60
Obecne moto: Fz6 S2 ABS 2008
Hamulec odpowietrzony, niedawno wymieniałem płyn, klocki i czyściłem zaciski.
A czy pasuje pompa z innego modelu? Aktualnie nie ma dostępnej używanej pompy do FZ6, koszt nowej od 1200Euro do 7 tys zł.
Czytające serwisowke ( mój angielski jest słaby wiec tłumacze z Google translator) zrozumiałem ze jest dodatkowy obwód i jeśli zaczyna działać ABS to płyn zamiast do zacisku idzie właśnie w ten drugi obwód dobrze to zrozumiałem?
Tomko222 odbierz tel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-20 09:26:42 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 747
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Tak, w momecie działaia abs, akywuje się zawór ktróry zmieia kieruek płynu, z pompy zacisku przez pompę do klamki.

To czy pasuje można stwierdzić przez forki,. weź a alegro wpisz "yamaha pompa abs" i dopasuj do swojego moto.
Do mojej FZ1 pasuje od fjr i tdm.

Jaki rok tej fz6?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-20 11:43:25 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-12-01 00:26:55
Posty: 32
Płeć: Mężczyzna
GG: 1044721
Telefon: 502-63-48-60
Obecne moto: Fz6 S2 ABS 2008
FZ6 S2 2008


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-20 23:47:03 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-19 22:40:18
Posty: 142
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 2008
Maui napisał(a):
Tomko222 odbierz tel.

:oops:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org