Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 314 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-06-08 20:59:28 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-02-20 15:47:51
Posty: 12
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 S2
Tak, szpilki wyjęte, ale te zawory były mocno skorodowane z zewnątrz, teraz próbowałem to nawet przecinakiem i młotkiem potraktować ale nawet nie drgnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-08 20:59:28 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2020-06-08 21:15:10 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
fazerowaty napisał(a):
pomyślałem o zrobieniu próby szczelności z użyciem pompki podciśnieniowej(takiej do odpowietrzania hamulców, ale pewnie najlepiej z wakuometrem) - jeżeli gdzies układ zasysa powietrze, to przy takim teście powinno to moim zdaniem się ukazać.


To może nie wyjść, często przez gwint odkręconego odpowietrznika dostaje się lewe powietrze. Chyba, że wcześniej w jakiś sposób można by spróbować pouszczelniać gwinty, teflonem, albo klejem uszczelniającym.
IMO lepszym sposobem była by próba ciśnieniowa, coś jak urządzenie do odpowietrzania pomp ABS w VAG-ach. Odkręcają wszystkie odpowietrzniki, od nich wężyki do zlewarki, a do zbiornika podłącza się linię, która pod ciśnieniem wpycha płyn do układu. Wtedy można by na zakręconych odpowietrznikach podać płyn pod ciśnieniem i obserwować, czy gdzieś nie ma nieszczelności i to tak mogło by sobie stać nawet i cały dzień pod ciśnieniem.
Generalnie układy sprawdzane są raczej ciśnieniowo, po prostu łatwiej znaleźć skąd coś wycieka, niż gdzie zaciąga powietrze :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-12 22:22:56 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2020-01-21 20:40:35
Posty: 167
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1
Koledzy ja też swoją rozebrałem ,i podkładam jutro i takie mam pytanie jaki płyn kupić do układu ??

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-12 22:52:43 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
ATE SL6, dzięki rekomendacji sfazowanego leje do Fazerki ale i też do samochodu. Ponoć jeden z lepszych do układów ABS ESP i do tego dobrze zabezpiecza przed korozją.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-12 23:28:41 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2020-01-21 20:40:35
Posty: 167
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1
Dziękuję Pawcio .

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-13 07:58:21 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2020-01-21 20:40:35
Posty: 167
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1
U mnie tak wyglądają zaworki jeden jest zapieczony.[ img ]

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-13 12:54:23 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2020-01-21 20:40:35
Posty: 167
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1
Janusz81 napisał(a):
Dziś wziąłem pompę i wiedząc jak wyjąłem te dwie nieszczęsne szpilki :D Zawory wyjąłem bez problemu lekko podważając płaskim wkrętakiem. Oczywiście ten element na czubku jednego zawora jest wciśnięty i zablokowany, co widać na zdjęciu. Zalałem WD40 i po 30min z lekkim oporem wyjąłem. Na kolejnych zdjęciach widać na czym się to zapieka - takie czarne ślady jakby ktoś cienkim markerem pomalował. Nie da się tego wyczyścić szmatką więc chyba trzeba filcem wypolerować. Co dziwne po włożeniu tego elementu ponownie działa bez oporów jakby tam nic nigdy nie było zapieczone.
A czym ten zaworek wyciagles ,ja niby zalalem wd40 i nie mogę go wyciągnąć

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-14 17:18:54 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Wsadziłem wiertło oczywiście drugą stroną i lekko naprężając w bok wyciągnąłem. Wiertło ciut mniejsze od otworu. Wcześniej jeszcze lekko wcisnąłem przed wyciąganiem żeby obruszyć i się udało.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-14 17:52:47 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2020-01-21 20:40:35
Posty: 167
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1
O to u mnie tak nie poszło.
Inny patent muszę opracować.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-14 19:58:54 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Zobacz że to na sprężynie działa i ten pierwszy etap z wciśnięciem u mnie zapewne zrobił robotę że odpuściło wstępnie, choć nie było tak bardzo łatwo wysunąć całkowicie. Kilka prób i mi poszło. Może inni mają inny sposób. Musisz uważać żeby nie porysować elementów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-14 21:42:27 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-05-29 22:25:10
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 ABS 2007
Ja tak jak wspominałem w którymś z postów trochę się też z tym namęczyłem - najpierw użyłem WD40 i udało mi się wcisnąć zawór głębiej(bałem się czy nie pogorsze sprawy, ale jak się później okazało było to dobre działanie). Później postawiłem zawór "do góry nogami" i dzięki wciśnięciu zaworu zrobiła się przestrzeń gdzie mogłem nalać troche WD40, tak zostawiłem na trochę - grawitacyjnie WD40 sobie penetrowało zawór. Później żmudny proces rozruszania zaworu - uderzałem delikatnie zaworem o kawałek drewienka(tak, żeby go nie uszkodzić) i rdzeń zaworu sie lekko wysuwał(do pierwotnej, zapieczonej pozycji), wciskałem go głębiej do poru i znowu opukiwanie, tak żeby się troche wysunął.. no i tak w kółko, aż coraz bardziej zaczął sie wysuwać(+ co jakis czas znowu WD40). Nie wiem czy moja metoda była najbardziej skuteczna z możliwych, więc ciekawe jak inni sobie z tym poradzili. Autor rosyjskiego filmiku na temat naprawy tej pompy moczył zawór całą noc w nafcie i to podobno rozwiązało problem(ale przed kąpielą w nafcie zdejmij oringi z zaworu! oringi z EPDM nie są odporne na działanie nafty - dzięki uwagom chłopaków z forum sam sie dokształciłem w temacie :D )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-15 20:32:30 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2020-01-21 20:40:35
Posty: 167
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1
Dzięki Fazerowaty za rade poradziłem sobie z tym zaworem i cieszę się ABS.
Mam jeszcze pytanie ,do czego służą te przyciski?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-15 22:26:14 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
To są bufory. Pod tymi czarnymi plastikami są sprężyny które dociskają takie tłoki. Na któryś fotkach widać jak to jest rozebrane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-15 22:38:49 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2020-01-21 20:40:35
Posty: 167
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1
Janusz81 napisał(a):
To są bufory. Pod tymi czarnymi plastikami są sprężyny które dociskają takie tłoki. Na któryś fotkach widać jak to jest rozebrane.
Ja myślałem że służy to odpowietrzenia pompy abs

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-16 15:36:41 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-05-29 22:25:10
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 ABS 2007
Odpowietrzasz układ normalnie, tzn. przez użycie odpowietrzników w zaciskach - co ważne, po pierwszym cyklu odpowietrzania, kiedy nie ma już powietrza w układzie, należy uruchomić pompę (najlepiej w trybie serwisowym wykonać kilka razy Test 1 i Test 2), jak pompa zapracuje, to ponownie odpowietrzyć układ - dopiero po takiej procedurze układ jest w pełni odpowietrzony. I co ciekawe(przynajmniej mnie to zaskoczyło :D ), przy ponownym odpowietrzaniu(po tym jak uruchomiłem pompe), pęcherzyki powietrza nie pojawiły się od razu. Dopiero po kilku cyklach "pompowania" klamką/dźwignią i upuszczania płynu - pojawiły się duże pęcherze powietrza. Najpierw leciał sam płyn, więc mogłoby sie wydawać, że układ nie jest zapowietrzony - a był.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 314 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 21  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org