Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 314 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-06-01 07:03:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Nie dość że masz wiedzę, to umiesz bardzo lekkostrawne ją przekazać :) gorąca prośba, odzywaj się na forum jak najczęściej :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-01 07:03:29 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-06-01 07:39:12 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Ja zawory wyciągałem przy pomocy kleju na gorąco, szpilki, młotka bezwładnościowego. Idzie całkiem sprawnie. Oringi muszę być dedykowane do płynu hamulcowego EPDM.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-01 09:51:19 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-03-09 02:30:07
Posty: 65
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
hejka chłopaki. to ja też się pochwalę... naprawiłem swoją pompę ABS już 3 tygodnie temu. nic nie pisałem bo mam generalny remont całego domu i strasznie utrudniony dostęp do komputera ale widzę, że nawet filmiki są jak to zrobić (szkoda że o tym nie wiedziałem jak robiłem swoją =( ). jedynie co bym dodał ze swojej strony to to, że wydaje mi się że mam swój łatwiejszy sposób na wyciągnięcie tych pinów i samych zaworków. co do pinów... wystarczy kilka DELIKATNYCH uderzeń młoteczkiem przez np drewienko w zaworek tak jakby go wbić do środka wtedy piny się luzują (coś co kolega wyżej robił ściskami stolarskimi) i piny same wypadują... a co do wyciągania samych zaworków żeby ich nie uszkodzić wystarczy zaślepić jeden otwór na przewód hamulcowy śrubą a do drugiego spowrotem przykręcić przewód który leci od klamki bądź hamulca nożnego do pompy... następnie kilka naciśnięć klamki na jeszcze NIE dokręconej śrubie żeby nie było tam za dużo powietrza, następnie dokręcamy przewód bądź śrubę (zależy co zostawiamy luźne do odpowietrzenia), kilka razy naciskamy na klamkę i zaworek sam wyskakuje bez żadnych problemów (ja w celach "naukowych" kupiłem sobie pompę hamulcową przedniego hamulca razem z klamką i tak sobie to wycisnąłem) nie ma ryzyka na uszkodzenie zaworów, kabli, czy samej pompy czy czegokolwiek innego przez podważanie śrubokrętem czy szarpanie kombinierkami. co bym jeszcze dodał od siebie... zróbcie sobie fotkę który zawór był w której "dziurze" żeby to tak samo wsadzić bo możecie pomylić przód z tyłem... miałem w rękach 3 różne pompy i 2 miały tak samo a w trzeciej kolory kabli tych zaworków były na odwrót (zamienione niebieskie z zielonymi). ale po przyjrzeniu się wszystkie lecą do tych samych "pozycji" we wtyczce. aha i jeszcze jedna ważna sprawa... nie ma się co pierdolić z rozwiertywaniem tych "segerów" tam gdzie są te 4 sztuki... sam się z tym pierdoliłem niepotrzebnie a jest to najtrudniejsze w całej operacji... usterka o której mówimy jest w tych zaworkach z kablami... całej reszty nie ma sensu rozbierać... uczcie się na moich błędach... szkoda czasu i nerwów a wyciągnięcie samych zaworów jest 20 razy łatwiejsze niż te jebane segerki... macie to u mnie na fotkach wcześniej wstawione no ale tak jak pisałem przed chwilą, tam usterki NIE ma. tak podsumuję... tych 4 segerów, dwóch tych wielkich śrub na imbusa i całego silnika elektrycznego nie trzeba ruszać. wystarczy te małe 4 śrubki na imbusa, potem piny i same zawory :)


Ostatnio edytowano 2020-06-01 09:56:37 przez miekiwafel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-01 09:53:21 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-05-29 22:25:10
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 ABS 2007
Wojt@s dzięki wielkie za sprostowanie! Zwłaszcza, że jakiś czas temu szukałem informacji na ten temat i nic sensownego nie znalazłem... a dzięki Twojej uwadze jak poczytałem wprost o uszczelnieniach EPDM, to dopiero udało mi się doczytać o różnicach pomiędzy EPDM, NBR itd... najgorsze tylko jest to, że w takim razie ponownie musze wyciągnąć chyba pompe z motocykla i zmienić te oringi, bo kupowałem uszczelnienia co prawda w specjalistycznym sklepie, ale nikt mnie nie pytał(a ja nie mówiłem), że potrzebuje je konkretnie do układu hamulcowego, więc podejrzewam, że dostałem NBR(jako "najbardziej" powszechne?) :D pytanie teraz jak szybko(i co konkretnie) coś sie może stać z tymi oringami NBR? Rozpuszczą się? Zmienią właściwości? - krótko mówiąc: ile mam czasu na wymiane tego? :D

Ratchet Odpowiadając na Twoje pytanie odnośnie zapowietrzającego się układu, to ja nie mam pomysłu na pierwszy rzut oka co może być nie tak, ale pomyślałem o zrobieniu próby szczelności z użyciem pompki podciśnieniowej(takiej do odpowietrzania hamulców, ale pewnie najlepiej z wakuometrem) - jeżeli gdzies układ zasysa powietrze, to przy takim teście powinno to moim zdaniem się ukazać. Jeżeli to zadziała, to pozostaje kwestia jak namierzyć gdzie to powietrze się dostaje - ale na to na chwile obecna nie mam pomysłu. Może ktoś inny potwierdzi/obali pomysł z pompką podciśnieniową? I jakiś pomysł na ustalenie później miejsca gdzie powietrze sie dostaje? (pomyślałem o odwrotnej metodzie, ale nie wiem czy tutaj by sie dało to tak zrobić - zamiast wytwarzania podciśnienia to wytowrzyć w układzie ciśnienie z użyciem spręzonego powietrza(myśle, że niewielkie ciśnienie wystarczy) i szukać nieszczelności z użyciem wody z mydłem - metoda działa np. w wykrywaniu nieszczelnosci w instalacjach gazowych :D w miejscu nieszczelnosci pojawiają się bańki/bąbelki) - troche pojechałem może po bandzie z pomysłami, ale problem nie wydaje się standardowy i ja innych pomysłów nie mam. Może ktoś inny coś dorzuci :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-01 10:00:03 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-03-09 02:30:07
Posty: 65
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
fazerowaty... zmień oringi jak najszybciej. zwykłe raczej się nie nadawają do płynu hamulcowego... co prawda sam tego nigdy nie sprawdzałem ale to jednak różne rodzaje gumy.... tak dla porównania... weź sobie np przewód gumowy do przewodów z ukłądu chłodzenia w aucie i wsadź go do ropy... przewód po jakimś czasie się rozpuści pod wpływem substancji (ropy) do której NIE jest dedykowany!! a to jednak hamulce... ja na twoim miejscu zrobiłbym to jak najszybciej


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-01 11:26:32 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-05-29 22:25:10
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 ABS 2007
miekiwafel w takim razie zrobię to jak najszybciej na dniach. Ale ciekawość mi oczywiście nie daje spokoju, więc w ramach eksperymentu wrzuciłem jeden oring do słoika z płynem hamulcowym - zobaczymy jaki będzie rezultat(jedyne co to niestety nie wiem konkretnie jaki rodzaj oringów dostałem...)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-01 12:36:27 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Niestety to jest podstawowy problem większości sprzedawców oringów, dla nich oring to oring, raczej nie pytają co ma uszczelniać, aby sprzedać, co się pan czepiasz, bierz co daję i po sprawie :) Doświadczyłem tego wielokrotnie, dlatego zawsze czytam przed zakupem, z jakiego materiału oring nadaje się do danego medium oraz jakie temperatury wytrzymuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-01 14:41:40 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-03-09 02:30:07
Posty: 65
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
fazerowaty... u mnie w sklepie standardowymi oringami jakimi handlują są o oznaczeniu "NBR 70" o ile dobrze pamiętam. wszystkie inne "typy" trza zamawiać... są ale na zamówienie... te NBR to chyba są do wszelkiego rodzaju olejów ale do płynu hamulcowego już się nie nadają... możesz poczytać o charakterystykach i zastosowaniach poszczególnych typów. tak czy inaczej radzę zmienić. do płynów hamulcowych są chyba "EPDM" ale sprawdź sobie bo mogę się teraz na szybko mylić


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-03 16:42:25 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Dziś wziąłem pompę i wiedząc jak wyjąłem te dwie nieszczęsne szpilki :D Zawory wyjąłem bez problemu lekko podważając płaskim wkrętakiem. Oczywiście ten element na czubku jednego zawora jest wciśnięty i zablokowany, co widać na zdjęciu. Zalałem WD40 i po 30min z lekkim oporem wyjąłem. Na kolejnych zdjęciach widać na czym się to zapieka - takie czarne ślady jakby ktoś cienkim markerem pomalował. Nie da się tego wyczyścić szmatką więc chyba trzeba filcem wypolerować. Co dziwne po włożeniu tego elementu ponownie działa bez oporów jakby tam nic nigdy nie było zapieczone.


Załączniki:
Komentarz: Zawory po wyjęciu z pompy
20200603_131927.jpg [999.57 KiB]
Pobrane 351 razy
Komentarz: Element nie zapieczony z tylnej sekcji
20200603_134716.jpg [987.44 KiB]
Pobrane 316 razy
Komentarz: Ten element był zapieczony
20200603_135409.jpg [1.86 MiB]
Pobrane 333 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-03 20:43:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Nieźle... Widocznie te elementy wykonane są z bardzo dobrym spasowaniem i cieniutka warstwa nalotu wystarczy aby te elementy zablokować :) trzeba by taką pompę dać do przeprojektowania Panu Michaiłowi Kałasznikowowi, to by działała na wodzie z jeziora.

Miło się robi na sercu wiedząc że te pompy mają szansę jeszcze pożyć!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-03 22:39:09 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
fazerowaty napisał(a):
Ratchet Odpowiadając na Twoje pytanie odnośnie zapowietrzającego się układu, to ja nie mam pomysłu na pierwszy rzut oka co może być nie tak, ale pomyślałem o zrobieniu próby szczelności z użyciem pompki podciśnieniowej(takiej do odpowietrzania hamulców, ale pewnie najlepiej z wakuometrem) - jeżeli gdzies układ zasysa powietrze, to przy takim teście powinno to moim zdaniem się ukazać. Jeżeli to zadziała, to pozostaje kwestia jak namierzyć gdzie to powietrze się dostaje - ale na to na chwile obecna nie mam pomysłu. Może ktoś inny potwierdzi/obali pomysł z pompką podciśnieniową? I jakiś pomysł na ustalenie później miejsca gdzie powietrze sie dostaje? (pomyślałem o odwrotnej metodzie, ale nie wiem czy tutaj by sie dało to tak zrobić - zamiast wytwarzania podciśnienia to wytowrzyć w układzie ciśnienie z użyciem spręzonego powietrza(myśle, że niewielkie ciśnienie wystarczy) i szukać nieszczelności z użyciem wody z mydłem - metoda działa np. w wykrywaniu nieszczelnosci w instalacjach gazowych w miejscu nieszczelnosci pojawiają się bańki/bąbelki) - troche pojechałem może po bandzie z pomysłami, ale problem nie wydaje się standardowy i ja innych pomysłów nie mam. Może ktoś inny coś dorzuci

fazerowaty dzięki za odpowiedź. Zasugeruję taką diagnostykę mechanikowi. sam nie mam ani umiejetności ani sprzętu żeby to przeprowdzić. Układ zapowietrza mi się dosyć szybko biorąc pod uwagę że bardzo mało używam tylnego hamulca. Więc jak już się mechanior za to zabierze, może uda sie zlokaliować źródło problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-08 17:11:44 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-02-20 15:47:51
Posty: 12
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 S2
Hej, po zobaczeniu tematu zabrałem się za swoją starą pompę. Niestety zaworki za nic nie chciały wyjść z bloku. Po spryskaniu wd i kilku próbach udało się je podważyć śrubokrętem lecz nie wyszły całe tak jak na zdjęciach na forum. Czy mogłem jakoś je uszkodzić?


Załączniki:
IMG_20200608_16285411.jpg [943.77 KiB]
Pobrane 312 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-08 17:16:56 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2020-01-21 20:40:35
Posty: 167
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1
Uszkodził?.
Widzę całe zmasakrowane ,nie wiem czy coś z nich będzie jeszcze.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-08 17:32:56 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-02-20 15:47:51
Posty: 12
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 S2
Możliwe że leżała długo nieużywana i się tak zapiekła. Spróbuję wyjąć drugą z motocykla gdzie działa tylko przód, oby poszło lepiej :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-08 20:18:09 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Mocno to poharatałeś. A wyjąłeś te szpilki blokujące zawory?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 314 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org