Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 314 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-03-17 13:55:28 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 484
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Wojt@s napisał(a):
Jak zrobisz zworę i zaciśniesz przedni hamulec i tylny hamulec to startuje pompa?

Błędy kasujesz : zwora, stacyjka on, wyłącznik awaryjny na off, 10 szybkich naciśnięć na guzik rozrusznika.


sfazowany napisał(a):
Janusz81 napisał(a):
Wyświetla kody 11, 25, 41, 61, 62, 63 i 64.


Twoje błędy wskazują na "jazdę" na centralce (albo wheelie :) ) i slaby akumulator.

Czy zrobiłeś test pompy z odpychaniem klamki i pedału? Jak to u Ciebie wygląda?

Podczas testu pompa się odzywa, a na klamce wyczuwalne jest tylko drżenie. Na nożnym jest tak samo.
Na koniec sezonu pamiętam, że na centralnej stopce włączyłem bieg na pracującym silniku i wtedy migała dioda od ABS. Jak zakręciłem przednim kołem to też migała czyli impulsy dochodzą do sterownika. Normalnie po odpaleniu silnika ta kontrolka się nie świeci. Dziś po robocie skasuje błędy (wczoraj nie wiedziałem jak to zrobić) i przejadę się, bo dziś pogoda u mnie jest idealna. Zobaczymy po tym czy będą jakieś błędy. Dzięki Panowie za wszelkie rady


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-17 13:55:28 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-03-17 14:07:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2314
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
No to drżenie klamki i pedała w czasie testu to niedobre objawy... U mnie to się skończyło wymianą pompy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-17 15:27:12 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Niestety podejrzewam że Twoja pompa nie działała już przy zakupie, trudno jest aby jednocześnie padły obie sekcje, zazwyczaj padają osobno.
Pozatym też nie jest łatwo ocenić na drodze czy działa, musi to być śliska nawierzchnia bo na przyczepnym asfalcie hamulec też będzie tracił i łapał przyczepność zwłaszcza w końcowym etapie hamowania


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-17 20:28:20 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-08-30 14:25:54
Posty: 8
Obecne moto: Fz6 s2
Janusz81 motocykle które większość kupuje sporo czasu stoją i czekają na klienta a to sprzyja „zapiekaniu”się się pomp i korozji styków - nie panikuj daj mu szanse - wymień płyn kup dobry preparat do złącz elek i do roboty - miałem takie same objawy koledzy na forum pomogli i zadziałał ( w razie niepowodzenia to widziałem gdzieś na aledrogo , ze regenerują w Łodzi ) powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-17 20:59:11 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 484
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Dzięki za odzew chłopaki. tuzmen testowałem ABS w czasie zakupu. Przód i tył blokowałem i działał na pewno. Kupowałem wersję ABS i zależało mi żeby działał prawidłowo. Co prawda testu 1 i 2 nie robiłem, bo nie wiedziałem, że taki istnieje ale do meritum. Dziś przed pierwszą jazdą w sezonie skasowałem wszystkie błędy ABS. Zrobiłem prawie 80km po mieście. Zajechałem do domu i zrobiłem test 1 i 2. Na wyświetlaczu tym razem żadnych błędów ale zachowanie klamki i nożnego bez zmian. Tylko są drgania. Czyli problem z pompą ABS. Tego się spodziewałem ale diagnozę odwlekałem :oops:
Kaktus napisał(a):
Janusz81 motocykle które większość kupuje sporo czasu stoją i czekają na klienta a to sprzyja „zapiekaniu”się się pomp i korozji styków - nie panikuj daj mu szanse - wymień płyn kup dobry preparat do złącz elek i do roboty - miałem takie same objawy koledzy na forum pomogli i zadziałał ( w razie niepowodzenia to widziałem gdzieś na aledrogo , ze regenerują w Łodzi ) powodzenia

Płyn będę wymieniał na SL6 od ATE (taki zalewam do auta) ale nie sądzę, że to coś pomoże. Ogólnie za niedługo będę robił lagi i główkę ramy to mam zamiar przy okazji wyczyścić i zabezpieczyć wszystkie złącza elektryczne w motocyklu.
Bez zbędnych złudzeń w czasie zimy szukałem tematów na ten temat i wiem że jest lipa. Jest firma koło Łodzi co naprawia tego typu pompy. Ciekawe czy moja nadaje się do naprawy czy już tylko do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-17 22:00:11 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
W mojej TDM próbowałem to rozkręcić i poza kilkoma śrubkami nie udało mi się dostać do selenoidów/tłoków.
Tam jest tak zrobione że elementu konstrukcyjne łączą się ze sobą na zasadzie zatrzasku wewnątrz i w teorii nie da się tego rozłączyć


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-17 23:19:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2314
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Obdzwanialem kilka warsztatów reklamujących się naprawami abs ale podczas rozmowy zawsze mówiono mi że naprawić da się tylko silnik DC pompy, zaworów nikt nie robi.

Obecnie też mam płyn SL6, mój mechanik mi go zalał mówiąc że jest dostosowany właśnie do takich układów abs/esp, smaruje elementy pompy i redukuje ryzyko korozji w układzie.

Jedyne co mnie w tym płynie wkurza to że ma tak jasny kolor że ledwo widzę w rezerwuarze czy w ogóle tam jeszcze jest :) przez co raz niepotrzebnie rozbierałem zbiorniczek tylnego hamulca myśląc że nie ma tam płynu.

Sprawdź jeszcze rezystancję solenoidów na wtyczce i za kablem żeby wykluczyć kiepski styk, ewentualnie podać 12V na te cewki i posłuchać czy coś tam stuka. Może takie stymulowanie go rozrusza...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-18 20:17:42 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 484
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Dziś gadałem z jednym gościem i mówił żebym zmienił płyn i często robił test ABS, może się rozrusza. Spróbujemy i zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-18 23:27:41 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Czytając o Waszych problemach z ABS postanowiłem dzisiaj wypróbować go w moim moto. Działa bez zarzutu. Chociaż w temperaturze powietrza około 18stC (asfalt na pewno sporo powyżej 20) trudno doprowadzić M Road5 do utraty przyczepności.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-19 00:24:17 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2314
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
W nowszych pompach jest o wiele więcej zaworów bo na każde koło jest kilka poziomów mocy pracy systemu, niestety może przez to być system bardziej podatny na zacinanie się zaworów. Przynajmniej pompy są tańsze niż do naszych staruchów :)

Jak dla mnie sterownik ABS powinien przy każdym uruchomieniu stacyjki wykonywać w ramach testu krótki cykl pracy zaworów żeby je rozruszać.

To prawda że roady 5 trzymają jak szalone, uwielbiam te opony!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-19 00:27:30 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
marcingda napisał(a):
Czytając o Waszych problemach z ABS postanowiłem dzisiaj wypróbować go w moim moto. Działa bez zarzutu. Chociaż w temperaturze powietrza około 18stC (asfalt na pewno sporo powyżej 20) trudno doprowadzić M Road5 do utraty przyczepności.



Nie stresuj się, moja teoria jest taka, że problem ABS dotyczy wszystkich, którzy maja pompy producenta SUMITOMO (według mnie Yamaha wie doskonale o problemie i dlatego zmieli dostawcę pomp ABS), czyli takie, jak szły do motocykli Yamaha w okolicach 2006-2010. W nowszych motocyklach Yamaha ładuje pompy firmy ADVICS (stosowane także w Toyocie) zintegrowane z ECU i jest duże prawdopodobieństwo, że już opisywany problem nie będzie występował. Oczywiście zawsze warto kilka razy w sezonie dla pewności sprowokować ABS na jakimś piasku, żeby spać spokojnie i nie martwić się, że coś się zapiecze. Moją teorię uzasadniam sobie tym, że miałem jeszcze do niedawna przez 12 lat audi 80 z 1992 roku z ABS i fabryczną pompa, ABS przy moim stylu jazdy aktywował się naprawdę bardzo rzadko, płyn hamulcowy wymieniałem 4 -5 lat i pompa pięknie działała do samego końca.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-19 08:47:45 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3821
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
marcingda napisał(a):
trudno doprowadzić M Road5 do utraty przyczepności.

sfazowany napisał(a):
To prawda że roady 5 trzymają jak szalone, uwielbiam te opony!

zrobić wam tutorial? bo dla mnie po Diablo Rosso 2 roady 5 ślizgają się jak głupie. Ale si, jak na opony turystyczne są całkiem ok (testowałem całą zimę), choć chwilowo mam taki mix (tak wiem, niby nie powinno się mieszać opon) że mam przód DR2, tył PR5 i jest spoko - przód klei jak głupi a tyłem jak mam ochotę pomerdać to potrafię kontrolowanie nią "uciec". inna sprawa ze do zerwania trakcji wykorzystuję to że mój staruszek nie ma abs :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-19 09:53:15 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2314
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Przy ABS też da się ciut zapiszczeć przed dziewczynami :) jeśli się powolutku dochodzi do uslizgu a nie gwałtownie to jest taki moment gdzie ABS jeszcze nie wchodzi i tył leciutko myszkuje no przy dojeździe do świateł :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-19 10:18:23 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
pawcio81 napisał(a):
audi 80 z 1992

nie ma jak dobra niemiecka technika :D ja za to jestem fanem BMW ale japońska technika wcale nie jest gorsza (oczywiście jeśli chodzi o motocykle):)
w Moto Guzzi miałem problemy z rozrusznikiem który był Bosch ale myślę że mógł być to sabotaż :lol: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-19 10:25:13 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
pawcio81
Mam takie samo zdanie, czytałem na forach USA że od 3 generacji pomp problem ustąpił. Pewnie chodzi też o zmianę producenta


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 314 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 21  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org