Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 189 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-03-21 13:35:01 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 782
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Żeby odblokować koło zawór zmniejsza ciśnienie płynu upuszczając go nieco od strony zacisku, pompa kompensuje ten spadek. Inaczej po paru cyklach pracy zaworów klamka albo pedał zapadły by sie do końca zakresu i przestałbyś hamować. Teoretycznie pompa powinna podpompowac do klamki tyle plynu ile ubyło z ukladu przy odblokowaniu koła. Czuc to jako odbijanie klamki czy pedału podczas pracy abs. Wlasnie podczas testu ABS czuc jak pompa dopycha plyn do klamki powodując jej wypchnięcie dalej od kierownicy.

Edit:
Sorry za post pod postem, miala byc edycja a tapatalk jakos dziwnie to rozbił na dwa wpisy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-21 13:35:01 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-03-21 14:01:03 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 67
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Jeśli elektrozawór nr 6 się zapiekł to może uda się go rozruszać. Pewnie jest to jakiś tłoczek lub coś podobnego który jest poruszany elektromagnesem (solenoidem) i nie pracuje on w pełnym zakresie tylko bardzo minimalnie i stąd drżenie klamki i pedału. Dobrze rozumuję?
Jeśli tak to mam plan na próbę rozruszania go. Planuję odpiąć kostki od tych dwóch zaworów i podpiąć do niego układ z generatorem z osobnym zasilaniem. Elektrozawory uruchamiałbym 5-10 razy na sekundę z przerwą powiedzmy 5 sekund i tak przez godzinę lub dwie i powtarzać to przez kilka dni. Dlaczego 5-10 razy na sekundę? Bo to taka częstotliwość żeby wprowadzić zawory w wibracje - może się rozruszają. Oczywiście przed tym zalać układ nowym płynem. To tak czysto teoretycznie wszystko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-21 15:01:00 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 782
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Ten zawór to pin który przesuwa się w prowadnicy, jeśli obkorodowal albo wlazł jakis syf to przeszkadza w przesunieciu się pinu. Kilka dni temu wspominałem że można by spróbować podłączyć cewki bezpośrednio pod 12V i wieloma cyklami je spróbować rozruszać :) zastanawiam sie czy cewki wytrzymają jesli podamy ciut wyzsze napiecie, i czy daloby cos przylozenie do cewki magnesu neodymowego zeby wspomóc jej dzialanie. Jeśli niedawno się zablokowały (jesli na jesieni działały) to może jeszcze nie stoją na amen. Może podłączyć cewkę na kilka sekund i obstukac blok zeby dostał wstrząsów kiedy próbuję zmienić pozycję zaworu? Tylko nie traktuj bloku palnikiem, może coś delikatnego strzelić..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-21 15:09:26 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 67
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Czyli tok rozumowania mam chyba dobry :) Grzać palnikiem nie mam zamiaru hehe. Wyższe napięcie nic nie da chyba, bo tylko większy prąd popłynie i cewka będzie się bardziej grzała. Raczej pozostałbym przy 12V i podawać je z częstotliwością 5-10Hz. Jutro się pobawię i zobaczymy co z tego wyjdzie. Trzeba próbować i się nie poddawać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-21 15:50:21 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 782
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Zasada działania jest ta sama co w głośniku, większy prąd, mocniejsze pole. Myślałem o wytworzeniu większej siły działającej na zawór żeby pokonać opór rdzy/syfu. Owszem cewka może bardziej się nagrzać, dlatego pomyślałem o magnesie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-21 16:58:20 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 67
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
sfazowany napisał(a):
Zasada działania jest ta sama co w głośniku, większy prąd, mocniejsze pole.

Zgadzam się w 100% ale jest pewne ograniczenie mocowe. W głośniku znamy parametry mocy, a przy tej cewce niestety nie i nie chciałbym jej upalić Myślę że chwilowe impulsowe przeciążenie rzędu 200% nie zaszkodzi jej więc też spróbuję. Akumulatory mam więc jutro będę działał. Dam znać co i jak. Najchętniej przytuliłbym taką uszkodzoną pompę. Naprawiam różne przedziwne rzeczy i chętnie bym się podjął tej próby.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-21 17:11:54 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2020-01-21 20:40:35
Posty: 107
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1
Więc czekamy na recenzję

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-21 19:30:55 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 67
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Skrab74 jeśli coś się uda to opisze co i jak. Ciekawi mnie czy ktoś z forumowiczów ma taką uszkodzoną pompę na półce w garażu i chciałby mi ją podesłać na testy. Wytargałbym swoją pompę ale sezon się zaczyna a nie chce uziemiać swojego moto. Tak nawiasem mówiąc pogoda ostatnio dopisała i w 3 popołudnia 350km pykło :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-21 22:02:04 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 793
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Może myjka ultradźwiękowa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-21 22:15:18 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 172
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Mam taka pompę na półce, ma zapieczoną sekcję przedniego koła, tył działał do końca. Dzięki sfazowanemu udało mi się kupić nówkę i rok temu wymieniłem u siebie. Jak jest potrzeba, to mogę udostępnić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-22 15:55:08 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 67
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
No to po robocie chyba. Płyn hamulcowy zmieniony. Dostałem się do kostki od elektrozaworów choć nie było łatwo ale trochę gimnastyki i się udało. Przednia sekcja nie działa choć cewka przejście ma, zawór nie klepie. Tylna sekcja pracuje ale chyba raczej nie do końca prawidłowo. Po wciśnięciu tylnego hamulca i uruchomieniu elektrozaworu pedał idzie pulsacyjnie w dół. Po zrobieniu testu 1 tył odbił 3 razy, a potem już tylko drżenie. Muszę zrobić układ sterowania elektrozaworami bo duży prąd ciągną - 3,2A :shock: i włączyć układ z generatorem na kilka godzin.
Dla potomnych na zdjęciu piny z lewej strony złącza są od przedniej sekcji, a te z prawej od tylnej.


Załączniki:
Kostka elektrozaworów pompy ABS.jpg [489.75 KiB]
Pobrane 117 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-22 18:16:53 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-08-30 14:25:54
Posty: 8
Obecne moto: Fz6 s2
Dobra robota! Kiedyś bawiłem się generatorem impulsów przy czyszczeniu wtryskiwaczy gazu to dobry pomysł . Używałem tez baterii 9v i prostownika do wzbudzenia rozruszania wtrysków - jesteś na dobrej drodze - powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-28 09:27:01 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 67
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Wracając do tematu elektrozaworów w pompie. Płyn zmieniony. Na dwie noce zapuściłem generator i przód jak stał tak dalej stoi. Na teście 1 i 2 tył działa ale tylko przez chwilkę po czym znów zostaje samo drżenie - nie wiem czemu tak jest. Dostałem pompę od pawcio81 za co bardzo dziękuję. Będę informował o wnioskach z próby reanimacji pompy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-28 09:46:18 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 782
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
3mam kciuki. Zastanawiam się czy myjka ultradzwiekowa wypelniona izopropylem cos by zmieniła...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-28 13:00:03 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 798
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
sfazowany napisał(a):
Zastanawiam się czy myjka ultradzwiekowa wypelniona izopropylem cos by zmieniła...


Przypuszczam, że kompletnie nic. Próba "reanimacji" pompy ABS, to coś jak próba "rozruszania" zatartego silnika. Nawet gdyby się udało, to tylko próba balsamowania trupa, pompa nadal będzie uszkodzona i to tylko kwestia czasu, kiedy znowu się wysypie.

Dlatego naprawdę warto płyn hamulcowy wymieniać co roku, bo właśnie on też tą pompę konserwuje. Tak samo warto ten raz w miesiącu, gdzieś na kawałku pustej drogi, czy placu...a każdy ma takie coś gdzieś w pobliżu, nawet przy tych 20km/h po prostu strzelić po hamulcach, przód, tył, żeby tą pompę zwyczajnie ruszyć. Tym bardziej, kiedy ich wadliwa konstrukcja jest wszystkim dobrze znana.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 189 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org