Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2009-03-30 23:29:58 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-03-04 22:12:27
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 2001
Witam w moim poradniku jak zrobić aby Fazer z 2001 świecił dwa światła mijania i gasił żarnik mijania w tym, które ma fabrycznie służyć jako drogowe po włączeniu świateł drogowych. Dodam że u mnie fabrycznie lewa lampa to mijania (H1) prawa to drogowe (H4). Czemu nie wykorzystać żarnika mijania?! Ma osłonkę więc spokojnie, nie będzie oślepiać mimo że to lampa do drogowych.
Może temat się powtarza, ale sam robiłem i mając aparat pod ręką dzielę się z wami doświadczeniem.

Zamierzony efekt: http://profile.imageshack.us/user/woyta ... 181px1.flv

Przygotować:
1) żeńskie gniazdo dla żarówki H4 do wpięcia w wolny pin wtyczki w prawej lampie. Najlepiej przygotować sobie już z przewodem o długości jakieś 40cm
2) przekaźnik samochodowy 12V z podstawką ze stykami rozwernymi (może być rozwierno-zwierny jak u mnie na fotach, dodatkowe styki zwierne można kiedyś użyć do załączenia dodatkowego halogenu przy światłach drogowych)

[ img ]
3) lutownicę, izolację, opaski zaciskowe
4) jeśli się już nigdzie nie wybieramy za kierownicą po skończeniu pracy - zimny browarek w nagrodę ;)

Zaczynamy od zdjęcia czachy. Jest to intuicyjne i myślę że dacie radę bez dodatkowych wskazówek.

Na początek cały schemat (jeśli wiecie o co kaman to schemat wam już wystarczy, jeśli jesteście totalnie zieloni w elektryce to czytajcie dalej)
[ img ]
Uzupełniłem rysunek kolorami które zastosowałem w trakcie montażu przekaźnika wraz z opisem wyprowadzeń styków przekaźnika.

Dolutujcie przygotowany pin do przewodu czarno-niebieskiego wtyczki H1 (miejsce lutowania dowolne, ale uwzględnijcie miejsce wpięcia przekaźnika rozcinającego obwód. Najlepiej odizolować przewód od H1 gdzieś bliżej głównej wiązki przy zegarach. [ img ]

Wpinamy przewodzik do wtyczki H4 w wolny górny pin
[ img ]

Dołożony przez nas kabelek (niebieski) przecinamy w miejscu jak na zdjęciu i wlutowujemy się ze stykami przekaźnika
[ img ]
Warto od razu ułożyć przewody jak na zdjęciu, będzie łatwiej schować je podczas izolacji przekaźnika. Jeśli nie chcemy używać żółtego przewodu w przyszłości jako sterowania dla załączenia dodatkowego halogenu przy światłach drogowych to można go odciąć (chyba że macie tylko styki rozwierne w przekaźniku i tego przewodu nie ma). Dokładnie ZAIZOLOWAĆ ten przewód (czy odcinamy czy nie) bo na nim będzie się pojawiało napięcie przy włączonych światłach drogowych!

Potem dopinamy się do sterowania cewką przekaźnika do przewodów H4 czarny i czarno-żółty jak na zdjęciu

[ img ]

Dla ułatwienia poniżej zdjęcia z opisaniem kolorów przekaźnika.

[ img ]
[ img ]

Jeśli wykonamy luty to zaizolować i schować przekaźnik pod zegarami. To jedyne miejsce gdzie nie będzie przeszkadzał i zamontujecie zpowrotem lampy bez problemu. [ img ]
Przewody koniecznie górą ramki montażowej lamp, bo inaczej nie wejdą lampy.
Na koniec taka uwaga: jeśli macie diodę na cewce sterującej w podstawie przekaźnika to od razu ją wytnijcie jeśli macie taki przekaźnik jak mój. Inaczej pali bezpiecznik po włączeniu drogowych. Opis na przekaźniku jest zgodny z podłączeniem ale dioda jest wpięta nie w tym kierunku.
Schemat chyba jest ten sam w starszych modelach. Ale jakby co to analogicznie powinniście dać radę :)

Jeśli są pytania to słucham.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-03-30 23:29:58 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org